Eerst even een soort van waarschuwing: ik ben nog maar 13 jaar, geen reden om het niet te kunnen uiteraard maar ik ben nog niet echt goed in tekenen. Ik ben veel aan het oefenen, en heb laatst ook een tekening gemaakt van een bekende jongenstieneraccount van Twitter. Hij was er erg blij mee, maar helaas kan ik de foto én niet uploaden, én ik ben er liever niet van schuldig dat ik hem zomaar op internet ga zetten, aangezien het een tekening van hemzelf is.

Maargoed, hier het doel waarmee ik het topic gemaakt heb:
Na mijn topic
@Horwse [TEK][WIP]Eerste echte pastel tekening.
Ben ik begonnen aan wat tekeningen met gewoon grijs potlood.

Overigens niet echt een fatsoenlijk potlood, een Ikea potlood. In ieder geval vind ik deze potloodjes super werken, en bevallen me eigenlijk wat beter dan een fatsoenlijk grijs potlood.
Ik vroeg me af of jullie nog wat tips hebben om verder aan te werken?
Hier twee tekeningen, die met Ikea potlood geschetst en uitgewerkt zijn.
Een soort zelfbedacht paard, overigens kloppen de verhoudingen niet.

Met name het onderste gedeelte van het hoofd klopt niet helaas.
En een tijd geleden heb ik Lente nog getekend, in ieder geval de basislijnen en hem verder zelf verder bedacht en uitgewerkt:
En hier kloppen de verhoudingen ed. ook niet, ik heb een aantal keren geprobeerd met raster te werken, maar ik vond het afschuwelijk werken..
Tips zijn écht welkom, hoe ik bijvoorbeeld de ogen kan laten spreken, hoe ik de manen beter kan uitwerken en hoe ik verhoudingen mooi kloppend kan maken. Alvast bedankt..

Oh, en de copyright is inmiddels al veranderd, aangezien deze tekeningen al wat ouder zijn, in ieder geval zijn ze dus veranderd en niet zo groot en storend meer.
Brand los zou ik zeggen.