Oké weer on topic. Wakker, schilderen..... dus, doek gepakt, kwasten en de foto die in mijn hoofd bleef spoken.
(foto van MarianneV hier op bokt (http://www.mariannevisser.nl))

Hier ben ik begonnen. Wat kleuren op het doek gesmeten en gelijk de schets erop geschilderd:

Onderschildering ook in paars gedaan, vraag me niet waarom. Ik volg echt mijn gevoel heb nergens echt een reden voor.

Daarna in vlakken de boel afgewerkt in acryl. Tja ik vond hem toen eigenlijk wel redelijk af.

Manlief dacht daar anders over. Hij vond hem wel mooi, maar persoonlijk zag hij liever haar gezichtje helemaal netjes uitgewerkt en de rest lekker rommelig. En tja, waarom ook niet. Maar met acryl gaat me dat niet lukken. Het doek is 50x50 cm en de verf is dan al droog tegen de tijd dat ik bij haar wangetjes ben, en dan moet de kin en nek ook nog
Dus mijn olieverfjes maar gepakt en vol goede moed begonnen. Huidskleur op gevoel gemengd. Voordeel is natuurlijk dat het echte model hier in de box ligt

Eerst nog voorzichtig de basis opgezet:

Maar ondertussen al een heel stuk verder en de schets wat meer losgelaten. Dit omdat ik erachter kwam dat de oogjes wat scheef stonden. Het ziet er nu spooky uit, maar de oogjes staan recht (dacht ik zo) en straks komt het mooie blauwe kleurtje er weer in.

Nu maar weer drogen.
Ik werk met VanGogh olieverf met een sneldrogend medium.
Oh en dit is mijn allereerste mens op doek. Dus ook met acrylverf of olieverf ooit eerder gedaan.
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken!
Ze lijkt op haar papa ±D