[FOTO] Mijn allereerste keer met spiegelreflex!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ankehoix

[FOTO] Mijn allereerste keer met spiegelreflex!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 20:15

Hallo allemaal! :D

Sinds gisteren ben ik in het bezit van de Nikon D5100 met de 'standaard' lens. Ik ging naar Dixons voor de D3100 maar kwam dus thuis met de D5100 :+ Ik heb vandaag voor het eerst gefotografeerd met uberhaupt een spiegelreflex en ben vooral een beetje trots op deze eerste foto.
Alles gaat nog op stand automatisch, ik durf er verder nog niet echt aan te zitten :+
De kwaliteit is een stuk beter op mn computer zelf, maarja dat is nou eenmaal zo. Achtergrond ben ik ook niet tevreden over bij veel foto's, het was nou eenmaal om alles even uit te proberen en daarbij konden mijn fotomodellen nergens anders staan :')

1. Cosmo

Afbeelding

2. Floor

Afbeelding

3. Shoarma

Afbeelding

4. Neusje van Merijn

Afbeelding

Het waren natuurlijk nog veel meer foto's, maar deze 4 vond ik het best gelukt.
Bedankt voor het kijken! :D

puppy1128

Re: [FOTO] Mijn allereerste keer met spiegelreflex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:20

Shoarma? is dat een naam xD nu heb ik hongerxD

Wat is spiegelreflex eigenlijk? :p

Wel leuke foto's :D

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 20:30

Jaa zo heet ze echt hahaha! We hebben haar sinds ze een lammetje was :D
Een spiegelreflex camera is een camera met een uitgebreid sluiter en spiegelmechaniek. Wat erg dat ik het zelf niet eens uit kon leggen, ik had google even nodig. :')
Dankjewel!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:16

Best mooie foto's hoor. Gewoon heel veel oefenen.
Wel goed het boekje doorlezen of proberen uit te vinden wat je met de overige standen kan. Eigenlijk moet je van de automatische stand af wil je het verschil gaan maken.
Je zou ook een cursus kunnen gaan volgen, maar ik zie aan je leeftijd dat dat misschien niet mogelijk is.

Veel plezier!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:18

Het begin is er. +:)+
Nu nog mooi kilometers maken en stukje voor stukje gaan oefenen. Probeer bijvoorbeeld eerst goed uit te zoeken wat alle termen precies zijn en inhouden (sluitertijd, diafgrama, iso etc.) en dan kun je met de A-stand bijvoorbeeld eerst eens kijken wat diafragma precies doet (foto's maken met verschillende waarden) en dan hetzelfde met de S-stand en dan met sluitertijd. Met de ISO en scherpstellen kun je in beiden standen wel leuke dingen mee creëren. Ofwel, durf aan die standen te zitten en leer van je gemaakte foto's. :D

Succes!

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 21:06

Dankjulliewel! :D
Ik heb een boek gekregen over het fotograferen mrt een spiegelreflex ook speciaal voor de Nikon D3000 serie en D5000 serie. Ik ben dat ook rustig aan het doorlezen, ik word er al wat wijzer van :j