Met een Logo is je foto mooier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Met een Logo is je foto mooier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 07:27

Goeie morgen Bokt(fotografen)!

Soms bewerk ik mijn foto's na met een naam of ©. Puur omdat ik "bang" ben dat men anders met mijn foto's aan de haal kan gaan :') .

Maar als ik mijn foto's bekijk, dan vind ik 9/10 keer de foto's met © mooier overkomen dan zonder.
Snappen jullie wat ik bedoel?

Op Bokt zie ik ook vele foto-topic's voorbij komen, met of zonder logo/naam/©.
Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening.

"Met een Logo is je foto mooier?"

Ojajoh

Re: Met een Logo is je foto mooier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 07:45

Nee , vind ik niet

Logo vind ik zelf meer reclame voor mijzelf
en tevens een beetje bescherming omdat er nog steeds veel mensen denken dat als er geen logo op staat ,ze de foto maar mogen gaan gebruiken

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:41

Ach ik vind een mooi logo een foto niet minder maken :P

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:02

Beetje gekke stelling :P Het gaat niet om mooiheid, maar om de functie van een logo. Lijkt anders meer op 'wie heeft de mooiste logo op foto's?' dan waarvoor het daadwerkelijk om gaat. Een logo hoor je eigenlijk niet als eerste te zien, dit tegenover dit.

Als we het wel over mooiheid hebben: foto ZONDER logo is mooier, want het verstoort altijd het beeld (ook al is het een 'mooi' logo, maar dat is ook weer zo persoonlijk). Logo maakt foto niet lelijker, het maakt de foto onrustiger.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:59

Ik vind logo's prima zolang ze geen afbreuk doen aan foto's. Ik zou zelf nooit een fotoshoot boeken bij fotografen met een groot/opvallend logo.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:56

Lipydo schreef:
Beetje gekke stelling :P Het gaat niet om mooiheid, maar om de functie van een logo. Lijkt anders meer op 'wie heeft de mooiste logo op foto's?' dan waarvoor het daadwerkelijk om gaat. Een logo hoor je eigenlijk niet als eerste te zien, dit tegenover dit.

Als we het wel over mooiheid hebben: foto ZONDER logo is mooier, want het verstoort altijd het beeld (ook al is het een 'mooi' logo, maar dat is ook weer zo persoonlijk). Logo maakt foto niet lelijker, het maakt de foto onrustiger.

Hé, leuk :D Mijn foto haha :)

Ik plaats zelf een kleine tekst, zodat mensen zien dat ik de foto heb gemaakt. Een soort van reclame dus. Website vind ik daarbij voldoende, meer informatie hebben mensen niet nodig om mij te vinden. Op mijn website staat meer informatie. Plaatjes en grote tekst vind ik vaak erg storend...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 22:01

Ik vind foto's vaak mooier met een logo, dan zonder.
Het oogt dan professioneler?

Dus zo'n gekke stelling vind ik het niet :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 08:33

EngeltjeS schreef:
Ik vind foto's vaak mooier met een logo, dan zonder.
Het oogt dan professioneler?

Dus zo'n gekke stelling vind ik het niet :)

Hier kan ik me inderdaad ook wel in vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:53

Marit schreef:
Ik zou zelf nooit een fotoshoot boeken bij fotografen met een groot/opvallend logo.

Waarom precies?

Als het goed is worden de foto's voor jou privé gewoon zonder logo geleverd.
Wat maakt 't dan uit of de fotograaf voor internet gebruik de foto's met of zonder logo levert?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:56

Ik denk dat veel amateurfotografen het nut van de copyright niet snappen, en ook prive aanleveren met logo :j

Een goeie foto zonder logo is mooier dan een lelijke foto met! :))

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:01

Femke schreef:
Marit schreef:
Ik zou zelf nooit een fotoshoot boeken bij fotografen met een groot/opvallend logo.

Waarom precies?

Als het goed is worden de foto's voor jou privé gewoon zonder logo geleverd.
Wat maakt 't dan uit of de fotograaf voor internet gebruik de foto's met of zonder logo levert?

Omdat je niet elke foto zonder logo nabesteld en de meeste fotografen ook niet zonder logo leveren. De keus tussen fotografen is zo achterlijk groot dat ik dan liever iemand kies met een fijn, niet storend logo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:56

Hoe kom je daar van te voren achter dan, hoe de fotograaf alles levert?
Ik heb daar zelf van klanten eigenlijk nooit specifieke vragen over gehad.
Als iemand het zou vragen, zou ik ze inderdaad even een linkje sturen van een eerdere shoot, zodat ze kunnen zien hoe de voorbeeldfoto's geleverd worden en hoe de bestelde foto's geleverd worden.

Maar als mensen er niet om vragen, kunnen ze dat ook niet weten.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:18

De standaard is toch dat fotografen hun foto's met logo leveren en alleen eventuele (digitale) nabestellingen zonder? Of ben ik nou gek? :+

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:34

Marit schreef:
De standaard is toch dat fotografen hun foto's met logo leveren en alleen eventuele (digitale) nabestellingen zonder? Of ben ik nou gek? :+

Er is geen standaard.
Er is een heel groot bos met heel veel amateurs en slechts enkele profs. Een goede camera maakt nog geen goede fotograaf.

Ik ben zelf in principe tegen grote logo's ( = logo's over de hele foto heen). Helaas blijkt het met een logo aan de rand van de foto toch makkelijk om de foto te gebruiken.
Bijvoorbeeld:
http://studforlife.com/news_detail.php?id=2575 Zo heb ik er geen problemen mee.http://www.beligneuxleharas.com/etalons/Kigali-108358-9-11 Zo wel... (mijn foto is onderdeel van de slideshow). Ook van andere foto's gemaakt door Bokkers is de naamsvermelding verwijderd. Dit bedrijf heb ik al meermalen aangeschreven, maar ik krijg geen enkele respons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:48

Inderdaad, er is geen standaard.

Maar de foto's die je "geleverd" krijgt, daar vallen in mijn ogen dus inderdaad alleen je bestellingen/uitgekozen foto's onder.

Overige foto's zijn in de meeste gevallen voorbeeld foto's, geen foto's om voor jou als klant te gebruiken. Dus is 't ook niet erg als daar een logo op staat, want ze zijn er alleen om de foto's die je wél wil hebben op uit te kiezen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:20

Ik vind ze niet storend. Soms vind ik ze ook wel mooier erop worden. Gewoon, omdat ik direct aan kwaliteit denk.