[ART] Welke kleuren gebruiken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

falionrule

[ART] Welke kleuren gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 15:14

Hallo!

Ik haak sinds een tijdje en ik ben begonnen aan het maken van een deken.
Ik had alleen nog helemaal niet gedacht aan de kleuren die ik zou gebruiken. Ik ben nu al begonnen met geel, maar ik heb nog 3 andere kleuren nodig.
Nu is mijn smaak qua kleuren (en kleding :') ) niet zo verfijnd, dus vraag ik jullie om help: welke kleurencombinaties zouden jullie het mooist vinden?
Alvast sorry voor de overbelichte foto's :D
Ik gebruik dit als basis, hoewel het eigenlijk voor breien is: http://g-ecx.images-amazon.com/images/G ... _cabin.pdf

geel-blauw-groen: Ik ben dol op deze kleuren, maar ik heb niet het idee dat ze in deze combi mooi zijn.
Afbeelding

geel-rood: Ik vind dit ook een mooie combinatie, maar ik zou niet weten welke 3e kleur erbij zou moeten.
Afbeelding

Dit zijn alle overige kleuren (3e van links onder is zwart en die daarboven is zeer donkerblauw):
Afbeelding

Ik hoop dat jullie het beter weten dan ik :D

hannah41

Re: [ART] Welke kleuren gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:08

Groen geel en de donkere roze (1e links onder)?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:10

Groen-grijs-geel
Lichtblauw-wit-geel
Lichtblauw-donkerblauw-geel
????
:D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:10

Ik zou van het bovenste plaatje de geel, lichtblauw en turquoise doen (niet zeker of het zo heet, maar de onderste bol van het bovenste plaatje :) ) maar ik houd dan ook van koele en rustige kleuren! niet zo van roze en rood. Maar wat ook mooi is zijn van het onderste plaatje de twee kleuren midden-rechts, donkerblauw en grijzig

falionrule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 20:41

Jeeh, en dan krijg je in een keer een aantal adviezen :D
Dankjulliewel!
Wat dachten jullie van het donkere roze/grijs/wit, turquoise, groen en geel?
Ik heb 3 kleuren nodig naast het geel, dus in totaal 4 kleuren ;)

edit: Of zoals set_elkol zei: donkerblauw en grijzig en dan lichtblauw of wit erbij?
edit 2: :D Ik wil hem trouwens in mijn kamer gebruiken, en die is voornamelijk geel, met een paar zwarte accenten en bruin (het is een beetje Afrika-geïnspireerd)
Laatst bijgewerkt door falionrule op 31-03-13 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:50

Laatst bijgewerkt door Elanor op 31-03-13 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:54

Citaat:
edit: Of zoals set_elkol zei: donkerblauw en grijzig en dan lichtblauw of wit erbij?

zoals ik al zei, dat lijkt me super, lekker rustige kleuren. met wit erbij helemaal mooi :) of lichtblauw inderdaad, zachte kleuren. eventueel nog die 'beige' boven de lichtroze ipv lichtblauw/wit.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:56

falionrule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 20:58

Krissis schreef:
Elanor schreef:
Oef, vier is erg lastig... Wellicht kun je hier wat mee: http://fleurstolk.deviantart.com/art/Colour-Theory-28548673?q=favby%3Afleurstolk%2F8528058&qo=53.
Geel - rood- groen - paars wellicht?

wat een sterke link! Dank!

Wow, die is erg handig idd! Een deel kende ik al, maar de split complemetary en tetradic color scemes zijn nieuw voor mij!
De geel-rood-groen-paars spreekt mij iets minder aan, ik vind het dan wat druk worden ;)

edit: roze komt er bij mij niet in, tenzij het niet anders kan :+

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:01

en toch kunnen meerdere kleuren (wel is waar in een poncho) ook een leuk effect geven
Afbeelding

falionrule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 21:06

hmmm... vijf kleuren zouden ook nog wel leuk zijn, en met 10 'vakken' kan dat ook goed.

Wat dachten jullie van donkerroze (die vind ik nog meevallen :+ ), lichtblauw/groen, geel, turquoise, en grijs?

Het is erg jammer dat ik als kleur nog oranje mis, maar die verkopen ze niet bij de zeeman en de Wibra, en ik vertik het dure wol te gaan kopen als ik ook blij ben met wat ik nu heb

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:17

wat is duur?? Via internet kun je voor dezelfde prijs acryl kopen als bij de zeeman in mooiere/meerdere kleuren.
*edit: ik zie dat het een actie was en inderdaad, ze zijn 22 cent per bol duurder dan bij de zeeman/wibra. Wel vind ik die fijner haken, ook voor amigurumi's

falionrule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 21:25

Krissis schreef:
wat is duur?? Via internet kun je voor dezelfde prijs acryl kopen als bij de zeeman in mooiere/meerdere kleuren.
*edit: ik zie dat het een actie was en inderdaad, ze zijn 22 cent per bol duurder dan bij de zeeman/wibra. Wel vind ik die fijner haken, ook voor amigurumi's

Eiegenlijk heb ik geen idee, ik ben alleen nog niet 'verpest' door betere wol, ik ken niets anders :+ (niet negatief bedoeld voor anderen, hoor)
Bovendien bestel ik het liefst zo weinig mogelijk op internet, ik vind het niet prettig als er meer dan 10 sites zijn met al mijn gegevens. :)

Ik haak om de zoveel tijd ook ami's, in het begin alleen om te oefenen met haken, maar later ook echt omdat ze zo schattig zijn!
Toevallig ben ik net ook bezig met een draakje voor een vriendin, die wil ik voor dinsdag afhebben :D