[ART] Archery keyhangers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[ART] Archery keyhangers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 09:58

Het komt soms voor dat ik op een wedstrijd een van mijn zelfgemaakte pijlen kapotschiet.

(Hoe kan dat? Nou zo: http://img401.imageshack.us/img401/6863/img0165kn.jpg :') )

Aangezien ik het altijd zonde vond om ze weg te gooien, heb ik inmiddels ook een aardige verzameling "brokstukken".
    Inmiddels heb ik er wat voor gevonden, ik kan er prima sleutel/tassenhangers van maken!
    Dit zijn de eerste twee.

Het is dus de bedoeling dat ze voor de verkoop zijn.
    Denken jullie dat hier interesse voor zou bestaan? :)

Ter info: schachten zijn van pijnboomhout, kalkoenveren (witte haanveer, gestreepte henveren), wikkelingen van linnen en het geheel is afgelakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elanor op 31-03-13 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sani

Re: [ART] Archery keyhangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:04

Het idee vind ik erg toff!
Qua grootte dus een pen ongeveer wat ik zo uit het plaatje opmaak?

Hoe stevig zijn die veren? Als je ze aan je sleutelbos hangt binnen hoe lange tijd zit er geen veer meer aan?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 10:13

De schachten zijn ongeveer 18 m lang. :)

De veren kunnen tegen een stootje (er wordt wel eens een pijl onder de grasmat geschoten of door een rot pak stro) en zitten muurvast, gelijmd met speciale fletchinglijm. Je zou er niet eens kunnen aftrekken als je dat zou willen. :))

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:18

Ah ok. :)

Want het zou zonde zijn als er binnen een dag al happen uit zijn door het haken tussen sleutels oid.. _O-

18 cm.. Vind ik persoonlijk aardig lang, maar aan de andere kant heeft het ook zijn voordelen (in een damestas -> grabbelen is minder lastig. _O-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:29

Gaaf! Ik zou er zo eentje kopen! Ben alleen bang dat de veren verflupst raken in mijn tas...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:26

Leuk idee!
Geen idee of er veel interesse in is.. waarschijnlijk wat minder hier op Bokt tussen de paardenmensen, maar misschien dat ze op fantasy-bijeenkomsten enzo goed verkopen :)
Wel zou ik voor een ander soort clipje gaan, zoals de echte slechtelhanger-clips. Deze dingen heb ik ook gehad, maar je trekt ze heel snel kapot, als je bijvoorbeeld aan de sleutelhanger je sleutels uit de tas wil trekken als ze vast liggen.. dan breekt het ding zo doormidden. Al weet ik niet of er verschillende soorten kwaliteit zijn on deze clips.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:30

Erg mooi! Ik bewaarde ook altijd de 'brokstukken' van mijn pijlen, ben ze alleen door de verhuizing kwojtgeraakt en heb nu ook geen plek meer om te schieten.. :( maar wel prachtige pijlen zeg!!!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:34

Wauw, heel erg mooi zeg!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:13

vind ze leuk geworden. persoonlijk zou ik ze niet aanschaffen omdat ik altijd me sleutel in me jaszak heb enne dat word hiermee een beetje moeilijk :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:29

Wat een leuk idee om de kapotte pijlen op deze manier te recyclen. vind ze mooi en stoer.

ik denk dat ze op bv de Elf fantasy fair wel goed zouden kunnen lopen.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:54

Ik vind het echt ontzettend gaaf, zou er best één aanschaffen maar dan om aan mijn tas te hangen ipv aan de sleutelbos want zo'n grote broekzak heb ik nou ook weer niet ;-) .

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:46

Misschien nog wel een leuk idee om in de manen van je paard te hangen, als je er een touwtje met elastiek aan maakt :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:50

Leuk idee zeg! Ik zou ze zelf niet snel gebruiken vanwege de grootte (m'n sleutels moeten wel in mijn zak passen) maar het ziet er wel erg leuk uit!