[FOTO] Verschil tussen telefoon en camerakwaliteit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Joysieee

[FOTO] Verschil tussen telefoon en camerakwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 15:04

Ik houd me tegenwoordig bezig met het maken van foto's,ik ben nog geen pro ofzoiets,maar ik probeer steeds betere foto's te maken.
Sinds een tijdje is mijn camera kapot,en maak ik foto's met mijn telefoon,deze is redelijk scherp. Ik wilde weten of jullie het verschil kunnen zien tussen foto's die met mijn telefoon zijn gemaakt,en foto's die met mijn camera zijn gemaakt. Mijn camera was geen superding ofzo, gewoon een simpele Sony.
AfbeeldingAfbeelding
Welke denken jullie dat met mijn telefoon is gemaakt,en welke met mijn camera? Voor ik het antwoord zeg,even een andere vraag. Heeft er iemand ervaring met de Nikon Coolpix S6300? Deze werd mij aangeraden in de winkel voor een nieuwe camera. Als jullie nog andere camera's die niet al te duur zijn (onder de 200 euro) weten,laat maar horen :D

Okee,hier is het antwoord,de eerste foto is met mijn camera gemaakt,en de tweede foto met mijn telefoon ;)
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 29-03-13 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd en daarom de titel ingekort.

RainbowDance

Re: [FOTO] Verschil tussen telefoon en camerakwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:33

Ik vind de linker mooier, dus ik denk dat de rechter met de telefoon gemaakt is ?

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:04

Links is camera althans volgens de gegevens van de foto met een sony DSC-W570

Om het goed te vergelijken was het gemakkelijker als twee foto's had gemaakt van hetzelfde. Bij de rechter vind ik de wolken te overbelicht en de kleuren wat vreemd maar ik weet niet of deze camera dat wel goed had belicht.

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:08

Op zo'n klein fotootje kan je telefoon ook wel goed genoeg foto's maken ;), hoewel je ttoch ziet dat de wolken uitgebeten zijn.

Maar je gaat het pas zien op grotere formaten.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 08:42

Ja dat klopt ;)
Ik heb ook wel een foto van zo ongeveerhetzelfde,alleen staat ze niet op de plek waar ze op de camerafoto staat.