[FOTO] Picture of the week 2013

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_1998

[FOTO] Picture of the week 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 21:57

hoii,

ik doe nu sinds het begin van het jaar mee met dit project: [FK] [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

ik fotografeer met de camera van mijn moeder een panasonic lumix DMC-FX3

ondertussen zijn we aanbeland bij week 12
ik dacht dus laat ik maar even een topic hier maken met mijn fotos :)

week 1(deze foto is met mn mobiel gemaakt, omdat de sd kaart van de camera vol was:
Afbeelding
eigen commentaar: vidn de compositie niet heel mooi(maar kon niet anders omdat hij in de stal stond), en hij is heel onscherp

week 2:
Afbeelding
eigen commentaar: hij is een beetje overbelicht

week 3:
Afbeelding
eigen commentaar: de kleuren zijn een beetje donker, en het onderwerp hangt heel erg in het midden

week 4:
Afbeelding
eigen commentaar: ik vind m weer een beetje donker, en de achtergrond vind ik heel erg storend

week 5:
Afbeelding
eigen commentaar: ik vind bij deze foto alleen de compositie mooi, maar ik heb toen de hele week ziek op bed gelegen. en deze foto is met mijn mobiel gemaakt

week 6:
Afbeelding
eigen commentaar: de buitenlucht zegmaar is overbelicht, en de pony heeft een rood oog door de flits

week 7:
Afbeelding
eigen commentaar: ik heb in die week heel weinig tijd gehad om fotos te maken, mijn mentor had haar huisdier mee naar school en ik dacht laat ik die eens op de foto zetten, helaas wel met mobiel. ik vind de achtergrond niet heel mooi, maar mooier kon echt niet, de hele klas zat in het klaslokaal namelijk

week 8:
Afbeelding
eigen commentaar: ik vind deze foto heel leuk, alleen jammer van de schaduwen op de bank

week 9:
Afbeelding
eigen commentaar: ik vind de foto zelf een beetje saai, was een uitprobeelsel

week 10:
Afbeelding
eigen commentaar: ik vind m heel erg donker, en de twee eenden lijken heel erg een geheel

week 11:
Afbeelding
eigen commentaar: ik vind m redelijk saai, maar hij heeft toch wel iets vind ik. hij is alleen onscherp, had op dat moment een probleempje met mn camera

week 12:
Afbeelding
eigen commentaar: je ziet heel erg dat het licht van een bepaalde kant komt

ik was van plan om hier een voolgtopic van te maken. weet niet of mensen dit leuk vinden?

ik ben benieuwd naar het commentaar en de tips maar hou t lief want ik fotografeer nog niet zo lang.

groetjess jessica :)
Laatst bijgewerkt door Muurp op 29-03-13 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd.

Agossie

Re: Picture of the week 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:26

Ja! Wat leuk!! En ook leuk dat je zelf je commentaar geeft. Je bent ècht heel erg vooruit gegaan en ik hoop dat je dat ook ziet.

Overigens is het helemaal niet verkeerd dat het licht van één kant komt hoor! (konijntje). Je creëert zo mooie zachte schaduw.

Echt leuk dat je er zo mee bezig bent. :j

Jessica_1998

Re: Picture of the week 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 23:27

dankje :D
ik zie t zelf ook wel echt, en ik merk het ook op de manier hoe ik fotos maak zegmaar. dat ik meer nadenk over hoe ik t doe

Monster_tos

Re: [FOTO] Picture of the week 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:57

Je bent absoluut vooruit gegaan! Je denkt veel meer na over foto's dan eerst.
Maar dat kan nog beter!'
- Geen foto's met mobiel, dat is gewoon niks (vind ik)
- Leg een effen kleed over de bank, in 1 geheel over de leuning en de zitting. Dan krijg je namelijk 1 geheel en daardoor een mooiere achtergrond.
- Maak geen binnen foto's als je niet de juiste belichting hebt.
- Denk altijd om je achtergrond! Plak anders een stickertje op je camera. Zo heb je een herinnering en kom je er niet thuis pas achter dat dat hek toch wel heel lelijk was.
- Laat riemen weg of haal ze later weg met een bewerkingsprogamma.
- Denk echt om je scherpte, daar kun je nog heel veel winst op pakken.

En als laatste tip. Volg de foto's topics die hier voorbij komen. Daar kun je heeeeeeeel veel van leren :)