[FOTO] Greep uit..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

[FOTO] Greep uit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 23:47

Enkele foto's van mn paarden.

Ik kan helaas niks veranderen aan de achtergrond op dit moment. Hoef daar ook geen commentaar op, vind het zelf ook niet mooi; de draden en palen. Kan ik nog photoshoppen maar gaat me nu vooral om het fototechnische met uitzondering van de achtergrond want dat ik bij mezelf erg duidelijk.

Als eerst deze.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zoek véél tips!
Wees lief maar ook eerlijk (:

Greetz

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:24

Jeetje het paard glimt tegen je op! Een feest om naar te kijken. Tipje als je niet kan of wil fotoshoppen? Kritischer worden wanneer je een foto maakt. Op alles letten , helemaal op de achtergrond.
Ik ken zat fotografen die nooit fotoshoppen en toch prachtige foto's tonen. Over het fototechnische kunnen andere Bokker je veel beter iets vertellen, maar een foto kan fototechnisch nog zo perfect in elkaar zitten....dan hoeft het nog geen leuke foto te zijn om naar te kijken.
Nu het paard zo schoon op de foto staat, heb je het prettige om naar te kijken al heel dicht benadert...volgende keer met niet storende achtergrond ...

Cioccolato

Re: [FOTO] Greep uit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 09:26

Bedankt!
Ik laat m los in de bak en op alle stukken van de bak zit een storende achtergrond door vooral draad, lichtpalen en op een bepaald punt een schuur waar ik dus neit fotografeer. Ik fotografeer m helemaal alleen dus ik kan ook niet veel anders. Ik verbeter eerst mn fotografie op technische manier en dan wil ik naar fotomeetings etc. Maar niemand hier thuis heeft het geduld om mij even te helpen om hem bijvoorbeeld vast te houden in het bos ofzo.
Ik heb dus niet zoveel keuze :)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:38

Je hebt in ieder geval al de goede momenten te pakken, mooi :) Tip van mij zou zijn om de horizon nog even recht te zetten, vooral de tweede foto staat best wel een tik scheef.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 20:02

Ah bedankt! Was me om eerlijk te zijn nog niet opgevallen. Ga erop letten en zal het proberen recht te zetten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:19

Als iemand begint met een excuus waarachter gezegd word 'daar hoef ik geen comentaar op' is dit al een overbodig topic in mijn ogen. Je plaatst je werk in een subfora voor Fotografie waar feedback voor word gegeven, dit weet je, en vervolgens vraag je om op bepaalde aspecten geen commentaar te krijgen ..? Je kan er namelijk wel wat aan doen, dus het is klink klare onzin wat daar staat.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 23:10

Ik sta open voor commentaar maar dat punt weet ik zelf en dat grote kritiekpunt zie ik zelf in. Waarom zou ik dat dan nog 10x moeten aanhoren? Ik wil tips voor andere aspecten, die ik zelf nog niet zie. Daarom plaats ik een topic, niet om 10x hetzelfde te horen wat ik al weet. Dan zo het een zinloos topic zijn, toch? :)
Ik vind mijn topic dus geen klink klare onzin, maar jou post juist wel. Sorry.

Edit: Ik kan hier niks aan doen. Wat moet ik dan doen? In mn eentje, zonder rijbewijs, de trailer pakken naar een bos rijden, daar wat paaltjes uitzetten en foto's gaan maken? Nee dat is geen optie. Ik kan enkel in de bak fotograferen, dit tot mijn fotografie wat is aangesterkt en ik in aanmerking kom voor meetings waar ik nog meer kan leren en het ook nog verder uit kan breiden. Bij mij thuis zijn zo nou niet bepaald in voor fotografie en gezien ik jonge en onervaren paarden heb kan ik niet zomaar even ergens anders heen met ze (:

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 08:55

Carolaaxxxx schreef:
Ik sta open voor commentaar maar dat punt weet ik zelf en dat grote kritiekpunt zie ik zelf in. Waarom zou ik dat dan nog 10x moeten aanhoren? Ik wil tips voor andere aspecten, die ik zelf nog niet zie. Daarom plaats ik een topic, niet om 10x hetzelfde te horen wat ik al weet. Dan zo het een zinloos topic zijn, toch? :)
Ik vind mijn topic dus geen klink klare onzin, maar jou post juist wel. Sorry.

Edit: Ik kan hier niks aan doen. Wat moet ik dan doen? In mn eentje, zonder rijbewijs, de trailer pakken naar een bos rijden, daar wat paaltjes uitzetten en foto's gaan maken? Nee dat is geen optie. Ik kan enkel in de bak fotograferen, dit tot mijn fotografie wat is aangesterkt en ik in aanmerking kom voor meetings waar ik nog meer kan leren en het ook nog verder uit kan breiden. Bij mij thuis zijn zo nou niet bepaald in voor fotografie en gezien ik jonge en onervaren paarden heb kan ik niet zomaar even ergens anders heen met ze (:

Je hoeft je paarden niet te verplaatsen, gewoon je eigen standpunt aanpassen werkt perfect :) Nogmaals, het is een subfora waar Feedback gegeven word, dus ja, dat soort dingen worden inderdaad ook aangestipt. Je moet een topic niet van te voren al een verbod op leggen m.b.t feedback geven, dan heeft 90% al geen zin meer om überhaupt tijd te nemen je tips te geven :) En daarbij, als je bij foto 3 de lantaarnpaal had weggeshopt was er weinig mis met de achtergrond. (Eventueel je diafragma aanpassen zodat je scherptediepte krijgt en de achtergrond minder opvalt is ook nog een mogelijkheid). Mijn post onzin? Persoonlijke mening, maar nee, dat is het niet :z

Maar goed. Succes met het fotograferen met je meetings enzo! :)

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 09:05

Leuk paard, en je hebt de goeie momenten weten vast te leggen.
Heb je expres die kleurzweem over je foto's gedaan? Op het paard zelf is het niet storend, maar de lucht toont (vind ik) best onnatuurlijk paars/gelig.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 09:56

Op elke mogelijke plek in de bak zal de achtergrond storend wezen, ook omdat het draad wat er langs gespannen staat al zo oud is. Als dat er beter uit zag, zou het al minder storend zijn. Er staan huizen langs, palen en een schuurtje. Dus een mooi punt is er niet, ik kan dat zeggen omdat ik mijn bak ken. Ik leg en verbod op commentaar dat ik al weet. Ik weet dus al een punt wat niet goed is aan mijn foto's, zoals ik al zei hoeft dat niet steeds aangemerkt te worden. Ik vind dat zelf een sterk punt van mij, dat ik ook commentaar kan geven op mijn eigen werk. Waarom zouden mensen dat moeten herhalen? Nergens voor nodig.
Als jij dan geen commentaar wil geven, omdat ik zelf ook een groot punt weet, post je niks in mijn topic. Misschien is het enkel jou mening, dat je wijsheid praat, maar in mijn ogen is dat totaal niet zo. Je kan best iets aanvoegen op een nette manier, maar jou reactie? Nee plaats dan liever niks. Want daar vroeg ik al helemaal niet om :)

@Julez
Nu je het zegt zie ik het zelf ook. Er is niet veel aan bewerkt om eerlijk te zijn maar idd de lucht stoort mij nu ook heel erg. Zal kijken wat ik daar nog aan kan doen. Heel erg bedankt!

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:10

Het hoeft ook niet per se bewerkt te zijn, maar het kan komen door een instelling op je camera (bijv. verkeerd ingestelde witbalans). Ik denk als je ze nu gaat bewerken en de magenta tint een beetje terug trekt en evt. de gele ook wat, het al heel wat scheelt :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 10:18

Oh dan zal ik ook eens op mn camera kijken, kan best kloppen dat er een instelling wat vereerd staat. Bedankt!

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:55

Ik heb geen commentaar van andere gelezen maar ik zou je naam op de foto in een hoekje zetten. Als Tip

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 21:37

Bedankt!
Ja dat is wel een goede tip haha!