Nadat ik een paar keer Manga achtige poppetjes heb getekend met Adobe ideas op de ipad (volgens mij de ipad tegenhanger van illustrator) leek het me ook leuk eens een paard te proberen. En ik kan onderweg wel wat tips gebruiken.
Ik heb geen idee of het iets gaat worden omdat ik eigenlijk zelden tot nooit getekend heb. Ik heb een verschrikkelijk gevoel voor verhoudingen dus ik zeg er gelijk bij dat ik de eerste schets heb gedaan door lijnen over te trekken, maar goed, je moet ergens beginnen toch?

Vervolgens ben ik met het oog begonnen, omdat ik die bij manga plaatjes al 1 van de uitdagingen vind, laat staan als die realistisch moet zijn. Gelukkig kun je in deze app met lagen werken.

Ben zelf best behoorlijk tevreden over het oog, om hem later passend bij de rest van het gebeuren te krijgen is een tweede verhaal en er zal ook tegen die tijd nog wel wat aan bijgeschaafd moeten worden.
Toen ben ik verder met het hoofd begonnen en die valt vies tegen eigenlijk. Ik denk dat ik wel ongeveer met de goede kleuren bezig ben, maar schudwenind ik lastig. Hoe pak je dat het beste aan? Ik probeer het nu gelijk te doen, maar ik krijg langzaam de indruk dat het misschien beter is om gewoon zonder dat grote kleurverachil aan de slag te gaan en dan de schaduw er later als een laag omheen te leggen?

Goed, tips zijn welkom, want ik ben echt de ultieme beginneling!
origineel ben je wel haha
, aangezien ik dit op een iPad doe, doe ik dat met een stylus