[FOTO] Bad Asses (vampfotomeeting)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lipydo

[FOTO] Bad Asses (vampfotomeeting)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 20:20

Hi!

Op 3 maart hadden wij met een leuk gezellig groepje de vampierenfotomeeting in kasteel Marquette in Heemskerk. Onwijs gave locatie, goed weer en mooi aangeklede modellen maakten deze dag een succes. Om mezelf uit te dagen ben ik losgegaan in de bewerkingen van de foto's. Vampieren associeer ik gelijk met de films en series die gemaakt zijn, dus wilde deze filmische sfeer over laten brengen: spelen met licht, kleur en composities. Ik ben zelf érg blij met de resultaten die ik graag met jullie wil delen (de selectie van een selectie van de geselecteerden :+ ). Schroom je vooral niet om opmerkingen te plaatsen! Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen :j

Hier een linkje naar de gehele serie: klik

[1]

Afbeelding

[2]

Afbeelding

[3]

Afbeelding

[4]

Afbeelding

[5]

Afbeelding

[6]

Afbeelding

[7]

Afbeelding

[8]

Afbeelding

[9]

Afbeelding

[10]

Afbeelding

[11]

Afbeelding

[12]

Afbeelding

[13]

Afbeelding

[14]

Afbeelding

[15]

Afbeelding

Eydis

Re: [FOTO] Bad Asses (vampfotomeeting)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:23

Gave sfeer in de foto's! :D

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:01

Ja zeg leuke serie!

Foto 1 vind ik alleen nogal rommelig. Het 'gevlekte' voegt niets toe voor mij. En bij de linker vrouw zit haar broek bij het kruis gek.

2: Boos gezicht maar vind het lichaam lomp overkomen op foto. Zou wat krachtiger mogen. Achtergrond is heel mooi! Mooie kleuren i.c.m. persoon.

3: De vage stekels te overheersend, maar dat is mijn mening :) mis diepte doordat de hele rechterkant vervaagd is.

4: Nice, verteld wel een verhaal, al had de man wel meer 'geschrokken' mogen tonen en de persoon uit het water krachtiger omhoog mogen komen. Wel lastig natuurlijk.

5&6: doen me niets.

7: Top! Mooie sfeer, kleur, licht, persoon heeft de juiste uitstraling.

8: Mooi!

10-11-12-13: doen me niets. Vind het vervaagde niets toevoegen. Qua uitsnijdingen ook niet spannend.

14: Mooi! Licht, hoek, pose van persoon, mooi!

15: spannende kiek! Alleen ik zie iets aan het interieur. De hoek oid?

Nou ja, echt een leuke serie waarvan voor mij 7, 8 en 14 er voor mij uitspringen :) maar dit is mijn mening en mijn smaak, er zijn vast nog andere met een andere smaak en mening ;)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:49

Wauw echt weer gave foto's.
Foto 4 en 14 vind ik echt geweldig :j

Heb verder niks met het thema dus die trekken mij niet ;)

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:04

Ik vind ze onwijs gaaf! Vooral 4,6&7! Wat mij wel ontzettend stoort is dat ze constant hun vamp tanden laten zien..

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:02

woow dit is zo verschrikkelijk mooi gemaakt !!
hele fijne sfeer en mooie foto's ! heel professioneel :)

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:08

Prachtige foto's, mooie sfeer en gaaf onderwerp :))

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:11

Mooie sfeer in de foto's. En origineel thema ! :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:16

Moet zeggen dat ik dit een van de betere sets foto's vind die van die meeting gepost zijn tot dusver. Ik ga per foto even wat dingen aanstippen, dit vind ik zelf makkelijker werken namelijk.

1) Doet me niet veel. Bij het 3de model kijk je d'r neus in, meest linker model doet niet veel voor de foto. Daarnaast vind ik de waas heel vervelend aangebracht. Qua compositie is de foto wel redelijk strak.

2) Goede Bokeh zit hierin, mooi dat pad richting 't huis, fijne kleuren ook. Echter is deze pose voor het model totaal niet flateus.

3) Goede foto, zit een goede sfeer in. Echter had ik het gezicht van het linker model zelf iets opgelicht gezien dat nu nogal wegvalt (zeker gezien de donker/licht verhouding in de foto).
Gras op de voorgrond past goed bij deze plaat.

4) Toffe plaat. Mannelijke model vind ik hier niet goed neergezet qua pose. Oogt te 'nep'. Compositie is hier echt heel strak gekozen, complimenten!

5) Goede Bokeh. Echter irriteer ik me ontzettend aan de waas hierin, wederom.

6) Wederom de waas, doet de foto geen goed in mijn ogen. Belichting en compositie is verder prima.

7) Links het stuk 'muur' op de voorgrond leid ontzettend af, had ik er zelf vanaf gesneden. Je moet zorgen dat in dit soort platen de kijker direct naar het onderwerp (model) geleid word en dat is hier op deze manier niet echt aan bod, zonde.

8) Doet mij ook niet veel. Mooie Bokeh maar daar is 't voor mij ook wel mee gezegd.

9) Zelfde foto als 3?

10) Doet mij wederom ook niet veel, blik van 't model vind ik nogal 'nietszeggend' als in, model weet niet helemaal wat ze met zichzelf aan moet.

11) Strakke compositie, goede kleuren. Echter doet deze foto mij ook niet heel erg veel.

12) Wat moet deze foto uitstralen? Zie de toevoegende waarde m.b.t de serie hier niet in.

13) Bij vampieren denk ik eerlijk gezegd in geen enkele context aan bloemen of zachte kleuren dus ik kan 't verband hierin totaal niet leggen. Afgezien daarvan is de scherpte wel prima, compositie is goed en de kleuren zijn buiten dat verder prima.

14) Strakke plaat, weinig op aan te merken.

15) Ik denk dat deze ge-shopt is? Prachtige kamer, mooie setting met veel mogelijkheden, maar de edit voegt weinig toe. Model staat er niet sterk op, straalt weinig uit.

Al met al denk ik dat de foto's technisch gezien prima in orde zijn .. Maar vooral aan de modelsturing mis ik ontzettend veel en concept matig vind ik persoonlijk alleen foto 3 dan heel erg geslaagd. Verder vraag ik me af waarom je keer op keer die vervelende waas terug laat komen in de foto's, want in deze set doet 't totaal geen eer aan. Compositie's zijn eigenlijk overall gezien prima in orde, maar de foto hebben voor mij weinig inhoud en uitstraling, desondanks dat de techniek prima is. En dit zal dan ook misschien wel liggen aan de modellen (no offence) maar als fotograaf kan je ook je rol opnemen en dit aansturen. Een mooi voorbeeld hiervan is foto 4. Als het mannelijke model iets meer aansturing had gehad was dit namelijk een prima plaat geweest. Vraag me alleen wel af in hoeverre de nabewerking een 'grote' rol gespeeld heeft in de platen .. Dat is misschien wel een puntje om op te letten :j

Edit; Als ik dan conceptmatig ga kijken vind ik dat deze plaat; https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 1312_o.jpg veel beter hier boven ook tussen had kunnen staan.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 19:10

@ Miss_Blimm en Courses, goed bezig wat betreft commentaar, top! Ik heb nu even vluchtig doorgelezen en ga straks er dieper op in. :j

Anderen, ook bedankt!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:51

Wauw wauw, ik ben stiekem maar een bééééétje fan van 'vampieren' niet twilight shizzle, maar the vampire diaries. Ik vind ze ontzettend gaaf! Zelf wil ik ook echt eens een vamp shoot doen :D Kan je makkelijk aan goede tanden raken? :)