Ik volgde Bassenqua's topic en daar kwamen een paar gave foto's voorbij van Chayton, een paardje wat ik opzich al prachtig vind. Dusjah, daar moest ik gewoon wel eens een tekening van maken. Zo gezegd, zo gedaan

Ik gebruik deze keer wel een voorbeeldfoto, omdat ik vind dat het zonder foto nog een beetje moeilijk gaat met kleuren etc. Dus wil weer eens oefenen met foto, om dan uiteindelijk lekker uit m'n hoofd te gaan werken en mijn eigen creativiteit te laten gaan

Ik gebruik GIMP 2.6.12 en een normale muis, geen tablet en daar heb ik bewust voor gekozen.
Het bestand is 5000 x 5000 pixels, wat ong. groot genoeg moet zijn om het op 40x40 cm te drukken

Voorbeeldfoto: http://tinypic.com/view.php?pic=4toa6q&s=6
WIP 1 - De schets, uurtje of 2/3 over gedaan? Ik heb niet overgetrokken/raster gebruikt oid.

- Omdat iemand ooit eens via bokt een schets van mij had gestolen en overgetrokken hierbij: Niks van mijn werk mag gekopieerd, ergens anders geplaatst of gebruikt (voor eigen werk) worden zonder mijn schriftelijke toestemming! -
WIP 2 - Begin basis schaduwen (ja, ik draai de tekening wel eens

WIP 3 - Verder aan de schaduwen

This jammer dat ik het vergeten ben te filmen, stom stom stom. Maar dat ga ik -hopelijk- bij de volgende wip's wel doen, dus dan kunnen jullie beter zien hoe ik werk

Om eerlijk te zijn vind ik dit met voorbeeld werken eigenlijk weer te makkelijk, vooral omdat het een goede kwaliteit voorbeeldfoto is waar het bijna te makkelijk is om na te tekenen. Daarom ga ik me bij deze tekening meer richten op details, haarstructuur etc. Daar heb ik in vroegere werken nooit zoveel werk aan besteed, maar moet het toch maar eens doen

Groetjes, Emma