[TEK] 1 van de eerste keren met Pastelkrijt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tenno7

[TEK] 1 van de eerste keren met Pastelkrijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 21:52

Had het al wel heel lang in huis. maar snapte er niet zoveel van. beetje geoefent met gewoon potlood en schaduw effecten.
nou afgelopen maandag voor het eerst met pastel en was cker tevreden,wel merk ik dat het met alleen pastelkrijt wel moeilijk is, dus hoop in de toekomst pastelpotloden te gaan kopen,zodat ik meer detail krijg.
Tips zijn altijd welkom als het opbouwent is! en met uitleg.

hier de foto's
Afbeelding

eindresultaat, je ziet goed dat er stukjes niet mooi ingekleurd zijn. denk dat dit met de potloden beter gaat.
Afbeelding

Vandaag ook weer bezig gegaan en voor het eerst ook een keer wat anders getekent dan paarden:D
De schets
Afbeelding

een stuk verder
Afbeelding

Eindresultaat
Afbeelding

aeckker03

Re: [TEK] 1 van de eerste keren met Pastelkrijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:57

zeker niet slecht als dit een van je eerste keren is!
bij het paard vind ik alleen de overgang van het hoofd naar de neus wat raar...? en het oog lijkt wat dof :) verder vind ik hem heel mooi en vind ook je leeuw mooi!

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 17:46

Ja klopt kan ook nog niet helemaal zien wat daar mist. zowieso veel detail. maar wil moeilijk met zo'n enorm krijtje:D ahah

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 01:23

Lekker blijven oefenen,, al mag ik het speelse wel in je leeuw.. De ogen mogen wel wat meer spreken/leven. Ik denk dat als je je potloden hebt je al een stuk verder komt... Goed bezig :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:22

Als dit één van de eerste keren is dan ben ik benieuwd wat we nog van jou te zien gaan krijgen :)
Ik vind ze qua kleuren al erg sterk, verhoudingen zijn hier en daar nog wat zoek, maar dat is een kwestie van veel doen en veel schetsen + goed kijken.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:41

Paard is wat uit verhouding en de leeuw heeft een iets smal koppie, maar ik vind je kleurgebruik geweldig! Veel uitstraling! Méér van zulks aub :j