Orca's.. En samen tekenen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Orca's.. En samen tekenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 12:36

Hoi allemaal,

Al jaren volg ik de vele tekeningen die hier de revue passeren, en er zitten echt juweeltjes bij! Nu kan ik zelf voor geen meter tekenen of schilderen, maar zou dit wel heel graag leren of samen met iemand doen.
Zijn er mensen die dit in zuid west Brabant in clubverband zouden willen, en zo anderen verder kunnen en willen helpen?
Ik heb eigenlijk maar 1 onderwerp dat ik wil tekenen of schilderen..en dat zijn walvissen en orca's (oké, twee onderwerpen dan) .

Vraag twee is of er mensen zijn die al orca's in hun collectie hebben, en deze eventueel willen aanbieden?

Ik kon zo gauw geen passend centraal topic vinden, maar mocht dit er wel zijn dan hoop ik dat iemand het daarheen wil verplaatsen..

Bedankt!

Elanor

Re: Orca's.. En samen tekenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:41

Er zit in jouw buurt vast wel een organisatie die tekencursussen of workshops aanbiedt. Loop anders eens binnen in een winkel voor kunstenaarsbenodigdheden, die kunnen je ook vast wel iets aanraden. Daarbij zul je dan waarschijnlijk niet meteen met een orca beginnen... maar met simpele onderwerpen om te leren hoe je schetst, schaduw aanbrengt, diepte tekent en dergelijke.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 13:02

Tja...en daar heb ik het geduld niet voor. Ik weet hoe een orca eruit ziet en dat wil ik op papier hebben hahahaha! En dat is ook de reden dat ik niet mee doe aan een dergelijke workshop, buiten dat ik ze vrij onbetaalbaar vind. Ik heb al wel diverse acryl dingetjes gemaakt, maar "onderwater" kleuren en effecten zijn erg moeilijk vind ik. Daarbij is detailwerk ook niet mijn sterkste kant..idd geen geduld hahaha, dus vachten, zoals jullie die hier plaatsen, ik vind ze ongelooflijk mooi, en oprecht jaloers op jullie talenten!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 13:04

Tekenen is geduld.
Veel schetsen is de sleutel.
Niemand kan in 1 keer een prachtige orca tekenen, of een onderwaterachtergrond.
Helaas :Y) want ik heb soms een beetje het zelfde probleem

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 13:10

het zelfde met bijvoorbeeld de takken van de paardensport. je kun niet opeens beginnen met t hoogste niveau van dressuur/springen/western...
Ook hier begin je bij de basis, je balans vinden etc... eerst in stap dan in draf en later galop...en vanuit die basis leer je langzaam verder.