[FOTO] Verschillende shoots door Caitlin Classics Fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitlinnn

[FOTO] Verschillende shoots door Caitlin Classics Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 22:29

De afgelopen maanden heb ik verschillende shoots gedaan.
Fotomeetings via bokt maar ook fotoshoots op opdracht.

Graag wil ik jullie wat resultaten laten zien, en tips zijn welkom :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

:wave:

secricible

Re: [FOTO] Verschillende shoots door Caitlin Classics Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:33

Ik vind die eerste hond echt prachtig, wat een warmte zeg!

Showem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:56

Wauw mooie en leuke foto's zeg !
Ik vind 1 en 6 erg mooi ! :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:58

Nou je naam+lettertype past perfect bij je stijl, mooi hoor! Ik ben ook weg van de tweede foto alhoewel ik er wel wat bewegingsscherpte in terug zie.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:03

Ik vind de foto's van de paarden en honden heel mooi, er zit een eigen stijl overheen.
De foto's van de kinderen vind ik wat minder, maar dat komt met name door de uitdrukking van de jongen denk ik. Heb je ook al eens buiten mensen gefotografeerd?

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 14:45

xJitske schreef:
Ik vind de foto's van de paarden en honden heel mooi, er zit een eigen stijl overheen.
De foto's van de kinderen vind ik wat minder, maar dat komt met name door de uitdrukking van de jongen denk ik. Heb je ook al eens buiten mensen gefotografeerd?

bedankt :)
Ja ik doe het veel liever buiten alleen de opdrachtgever wilde het perse binnen, en tja..
dan is de klant toch koning... :')

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:36

Sorry, ik ben er niet erg weg van...
De tweede foto vind ik wel erg mooi bewerkt en een leuke speelse compositie.
Maar de foto's van de mensen bij elkaar, wat is daar mee gebeurt? Is het vlekkerige bewust?
Ik zie geen vloeiend overloop van kleuren maar verschillende kleurniveaus over elkaar wat een heel raar beeld geeft. Lijkt heel fout te zijn bewerkt. (De een na laatste foto)

Ook foto 3,5 en 9 vind ik storend qua compositie.
foto 3 lijkt het paard zijn billen hoger te hebben en met deze compositie kloppen de verhoudingen niet meer.
Had of iets meer ingezoomd op het hoofd, of ik zou heel het hoofd willen zien.

Foto 5 vind ik heel sfeervol en erg mooi, maar had de ruimte die je achter het paard hebt liever voor het paard gehad. Zo kijkt het paard meer de ruimte in, terwijl het nu direct tegen de rand van de foto aanloopt.

Foto 9 had ik ook meer ruimte aan de voorkant gegeven, maar ook ruimte gelaten voor het bewegende water achter het paard. Dit heb je nu ook gedaan maar net als bij foto 5 loopt het paard nu tegen de rand van de foto aan.

Verder zie ik wel mooie sfeervolle kleuren en past echt bij de stijl die je in je fotografie naam gebruikt. Wel heel herkenbaar en dat vind ik belangrijk.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:35

Allereerst; Kijk uit met je logo. 't Is nu te massaal (3 regels is vrij veel). Daarnaast zitten er nu wel geteld 3 verschillende Fonts lettertypes in, dat is echt te veel :)

Foto 1 & 8; Ik weet niet precies wat je met de nabewerking gedaan hebt, maar voor mij is 't geen succes. Vooral bij foto 8 is de huid van de 3 personen een grote vlek boel geworden, maar daarnaast vind ik het ook enorm grauw. Foto 8 is rechts onderbelicht en zit een groene kleurzweem in de nabewerking. Foto 1 is de krap uitgesneden (weinig ruimte meer bovenaan bij de hoofden).
Foto 2; Leuke Instagram foto, vind 't geen sterke fotografie. Wederom is er in de nabewerking iets gebeurt waardoor een deel van de foto heel .. raar geworden is (achtergrond die onscherp is is niet gelijkmatig).
Foto 3; Paard is een mooie kleur, maar vind het geen mooie pose en het standpunt valt me ook niet zo lekker.
Foto 4; Wederom, standpunt kijkt vervelend. Verder is hier ook weer iets 'raars' met de kleuren aan de hand.
Foto 5; Prachtige achtergrond kleur, uitsnede is echt te krap. Vind de compositie ook niet fijn kijken en vooral onderaan is de foto wel te donker.
Foto 6; Leuke, fijne plaat. Zit wel een gele kleurzweem in.
Foto 7: Wederom is de compositie hier niet sterk. Paard komt wel mooi naar voren maar dat is ook niet een 'wauw' effect.
Foto 9; Gave plaat, maar wederom is 't standpunt niet goed. Te hoog.

Ga je wel eens door je knieën als je aan het fotograferen bent? Ik zie namelijk elke keer dezelfde fout in standpunt terug komen. Verder zou ik persoonlijk uit gaan kijken met je nabewerkingen. Vooral die portretten van die mensen, hoop niet dat het een betaalde shoot was o.i.d gezien ik echt geen genoegen zou nemen met portretten met zo'n grauwe nabewerking. Ik zou daarnaast voor 't foto's posten op fora vaste maten aanhouden. De foto's zijn nu bijna allemaal in verschillende maten en dat is best storend om naar te kijken.

:)

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 14:05

Bedankt voor al het commentaar ;)
ben het niet met alles eens en heb tot nu toe alleen maar tevreden opdrachtgevers gehad maar ik neem het commentaar zeker mee :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:15

_Caitlinnn schreef:
Bedankt voor al het commentaar ;)
ben het niet met alles eens en heb tot nu toe alleen maar tevreden opdrachtgevers gehad maar ik neem het commentaar zeker mee :)

Waar ben je 't niet mee eens dan? Als je dit niet aangeeft kunnen we je verder geen advies geven.
Vergeet niet dat we deze feedback naar jou toe als verbeter punten aangeven, 't zou wel fijn zijn als we dan ook wat moeite van jou terug krijgen m.b.t eventueel een wat uitgebreidere reactie :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:31

Je logo zou ik persoonlijk aanpassen :)

Foto 1: ben er niet weg van, redelijk simpele/saaie foto en net niet scherp. Heb je flits gebruikt? Ik had ze verder van de muur gezet zodat je wat kunt spelen met scherptediepte.
Foto 2: dit vind ik een van je betere foto's! Ik vind je bewerking dan wel weer zonde, maar fototechnisch is hij prima :)
Foto 3; de compositie is het net niet. Je hebt net te weinig van de benen in beeld om ze erin te laten. Ik zou de benen er volgende keer uitknippen. Ook is de foto een beetje grauw.
Foto 4; opzich prima foto, maar hij is ontzettend geel waardoor de foto al een stuk minder mooi is. Ik had de zee en lucht lekker blauw gelaten :)
Foto 5; opzich ook weer leuke foto op de bewerking na (smaak). Ook had ik het paard ietsjes naar rechts geplaatst.
Foto 6; leuke foto! Alleen vind ik weer de bewerking zonde..
Foto 7; deze is al beter zo zonder bewerking! Alleen weer de compositie, hij kijkt naar rechts terwijl er rechts in de foto weinig ruimte is. Ik zou hem iets naar links plaatsen.
Foto 8; deze vind ik het minst. Bewerking vind ik echt niet mooi..
Foto 9; kijk, dit is een goede foto! :D Alleen weer je compositie, hij rent het beeld uit maar het beeld houd op. Dus je had hem wat meer naar rechts moeten plaatsen :)

Al met al, let dus op composities! Kijk waar je het onderwerp plaatst en aan welke kant je ruimte moet overlaten. Of je iets aan de bewerking en logo moet veranderen is natuurlijk je eigen smaak :)

Ik zou eerlijk gezegd wel je tarieven aanpassen. Ik vind €40,- vrij veel. :)
Laatst bijgewerkt door Marit op 15-03-13 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:34

Mooie foto's vind ik, leuke eigen stijl!
Sommige foto's (5, 7 en 9) vind ik op sommige plekken we een beetje krap.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 10:33

RM_ schreef:
Mooie foto's vind ik, leuke eigen stijl!
Sommige foto's (5, 7 en 9) vind ik op sommige plekken we een beetje krap.

Bedankt voor de tip! :)
Als ik zelf langer naar de foto's kijk vind ik dat idd ook en ga er op letten!