[ART] foam/latex LARP zwaard met hertenschedel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

[ART] foam/latex LARP zwaard met hertenschedel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 23:59

Sinds kort ben ik begonnen met LARP (live action role play) en ben ik me gaan verdiepen in het zelf maken van wapens daarvoor. Ik heb voor dit wapen een voorgevormd blad gekocht, dus blad op een stokje :D Om mezelf de frustratie te besparen een heel blad recht uit te moeten snijden. :D Ik heb daarna uit vier lagen 2cm foam de hertenschedel gesneden met een stanleymesje. Het gewei, de tanden en de voor- en achterkant van de kaak zijn los erop gedaan. Hier is het WIP, toen ik de pommel en hertenschedel erop had gemaakt:

Afbeelding

Vervolgens heb ik het geverfd, eerst met zo'n 5 lagen blanke latex, daarna zo'n 8 lagen latex met een drupje zwarte verf gemixt, tot het egaal zwart was. Daarna heb ik voor het blad zo'n 10 extra lagen met steeds lichtere metaalkleur gedaan (alles gemixt met latex om het flexibel te houden), op de schedel denk ik wel zo'n 15 lagen voor ik tevreden was. :=

En hier is het eindresultaat:

Afbeelding

Het handvat ga ik nog opnieuw doen, die was niet helemaal goed gelukt qua lijmwerk (leer over de vacht gelijmd maar door die lange haren van de nepvacht hield 'ie een beetje raar vast; maar is mijn 1e zwaard, dus aldoende leert men), maar blijft qua looks wel hetzelfde. Heb hem 2 weken geleden uitgetest en hij mept ook prima. :P

Ik dacht ik zet hier eens wat aparts neer, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. :)

Fnanne

Re: [ART] foam/latex LARP zwaard met hertenschedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 08:20

Ik ben niet echt thuis is het larp gebeuren; maar ik vind dit wel heel erg gaaf gedaan :j :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:03

Gaaf! :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:26

Erg origineel en ontzettend knap gemaakt!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:39

Wat gaaf zeg. Ga je dit vaker doen?

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:41

Wauw en dat voor een eerste keer, knap hoor.
Zelf zou ik voor het handvat donkerder leer kiezen, deze kleur bruin steekt erg af.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:45

haha, het lukt je wel een hertenschedel uit foam te maken maar een blad recht uit snijden lukt niet?
De meeste mensen zouden het net andersom doen volgens mij :P!

Iig, mooi gedaan :)

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:49

Je hebt het schuim toch wel eerst allemaal ingesmeerd met een dunne laag bisontix hoop ik...? Anders zuigt het zich vol latex, en dan wordt je wapen te hard en gaat het snel stuk...

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 00:41

myself133, is echt heel lastig om met stanleymesje recht te snijden :') Helemaal omdat de mesjes erg gauw bot worden en dan wordt het nog lastiger. :+

IndianLady, ja, ik ben wel van plan om nog meer wapens te maken. :j Ik wil voor mezelf nog een dolkje en ik heb ook materiaal voor een (korte) staf liggen waar ik misschien een steekspeer o.i.d. van wil maken, of anders een staf als steekspeer te ingewikkeld is. :)

Haarbal, alleen het gewei om deze wat extra stevigheid te geven. Het wisselt per foam hoe erg het latex zuigt, maar gezien deze speciaal verkocht worden voor dit doeleinde is deze geschikt om zonder tix te doen omdat het een heel hoge dichtheid heeft. Als ik bv kernloze dolkjes maak gebruik ik veel minder dicht foam en dan is tix wel echt nodig idd. :j

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 01:05

@Mews, dan nog had ik er tix onder gesmeerd :) Maar dat is uiteraard je eigen keuze.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:13

Heel gaaf!! Super mooi gemaakt :))!
Ga je der meer maken?

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:15

Echt zo ontzettend gaaf! <3