Lang getwijfeld of ik hier wel een topic zou openen, als amateur, tussen al die professionele fotografen met van die prachtig pakkende foto's.
Uiteindelijk toch besloten om het te doen, omdat mensen uit mijn klas die niks met paarden hebben aan mij begonnen te vragen of ik die "Mooie foto's op Facebook" zelf maakte?
Ik ben nog helemaal niet lang bezig, in December hebben mijn ouders een Sony Alpha NEX gekocht en sindsdien heb ik hem een paar keer gebruikt. Ik pruts niet aan de instellingen omdat ik daar toch (nog) geen drol van snap, maar wil dit graag leren als dit mijn foto's goed zou doen.
Het eerste slachtoffer waar ik vaak op oefen is mijn 21-jarige Haflinger, Abby.
De eerste foto's zijn gisteren genomen in de bak met verlichting die vroeger op het dak van het UMCG heeft gestaan voor de LifeLiner (helicopter).

Ik vind het zo jammer dat haar wapperende manen wazig zijn geworden.

Dit is de eerste foto die ik maakte met de camera. Dus ook met het baklicht etc.

Gelukkig bestaat er hier ook daglicht, dus ook foto's in het daglicht.

En dan nog foto's van mijn katten, niet bepaald heel bijzonder ofzo. Het zijn ook behoorlijk spontane foto's. Als ze leuk liggen of de zon schijnt mooi mijn kamer in, dan pak ik de camera er snel bij.
Eerst onze oudste kat, Leila. Helemaal niks bewerkt aan deze foto, helemaal 'raw' dus.

Daarna komt haar dochter, Luna. Volgens mij heb ik hier slechts helderheid en contrast een tikje omhoog gedaan, een heel klein tikje.

En Luna's dochter, Ziva. Ook 'raw'.

Ik ben hartstikke blij met tips, graag zelfs! Ik vind het alleen wel leuk als je m'n foto's niet afkraakt, maar in plaats daarvan opbouwende kritiek geeft.

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit te bekijken en te lezen. (: