[FOTO] Oefenen, oefenen, oefenen (Studio)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

[FOTO] Oefenen, oefenen, oefenen (Studio)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 21:16

Hello y'all.

Over 3 maanden is het zover, dan ga ik afstuderen van m'n MBO niveau 4 Fotografie opleiding. Momenteel zit ik nog in m'n laatste weken stage, van de totale 8 maanden tijd waarvan ik 4 om 4 bij 2 verschillende bedrijven gelopen heb. De afgelopen .. 10 maanden heb ik amper vrij werk gemaakt. Waarom? Simpel. Door m'n opleiding had ik er niet zoveel zin meer in, was m'n motivatie verloren, and so on. Nu ik weer lekker voor mezelf bezig kan / mag heb ik 2 weken terug in de vakantie de studio van m'n stage begeleidster 'geleend' en ben ik hier bezig in geweest met een aantal modellen die ik op TFP basis gevraagd had mee te werken.

Ik heb gewerkt met Hensel lampen & een Canon body, en ik moet zeggen dat ik daar nog wel even mee moet gaan oefenen want ik heb nogal ruzie gehad met een aantal van de desbetreffende lampen ... :') Daarnaast heb ik tot op heden niet veel aan modellen fotografie 'durven' doen gezien ik voor mijn eigen mening modellen niet goed genoeg kan sturen hierin, en ik dit eerder vervelend vind voor 't model dan voor mezelf. Ik vind studio opzich leuk om te doen, echter schiet ik persoonlijk liever niet met kunstlicht maar dit moest ik ook leren, dus bij deze :D Ik kan me voorstellen dat voornamelijk een bepaald beeld lang niet bij iedereen in de smaak zal vallen, dat vind ik prima :)
Laat 't commentaar wel respectvol, gezien ik dat bij andere Bokkers ook doe :) Nogmaals, ik ben geen professioneel studio fotograaf, dit zal ik waarschijnlijk ook niet worden en 't was voor mij de 1ste keer alleen in de studio te schieten.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

:evaw:

Rennie89

Re: [FOTO] Oefenen, oefenen, oefenen (Studio)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:25

Vind de 2e het sterkst maar denk dat die sterker was met een zwarte achtergrond :j bij de derde stoor ik me heel erg aan het armhaar :') en de 4e aan het wat slordige haar.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 21:32

lifaya schreef:
Vind de 2e het sterkst maar denk dat die sterker was met een zwarte achtergrond :j bij de derde stoor ik me heel erg aan het armhaar :') en de 4e aan het wat slordige haar.

Zwarte achtergrond heb ik ook geprobeerd, echter viel ze daar teveel in weg vond ik persoonlijk dus heb ik toch voor de witte variant gekozen (mede omdat de zwarte verf op haar lichaam dan heel erg wegviel tegen de background). Bij de 4de heb ik dat expres gedaan gezien ze enorm stijl haar had en ik er wat meer dynamiek in wilde hebben, anders werd 't een 'te' statische plaat.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 04:53

3de foto is echt fijne plaat :j tja armhaar hebben we nou eenmaal, als het voor een glamourshoot was dan was het idd storend. Lekker zo doorgaan *\o/*

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:17

Alle vier super gave platen :)). Ik vind 2 echt heel tof! De rest is lekker naturel :))

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:42

4 voor mij, prachtplaat :) Met foto 3 op de tweede plek.
Foto 2 spreekt me qua stijl niet aan, de eerste vind ik netjes maar wat normaaltjes.
Maar vind het zeker niet slecht, denk zelfs dat je weleens heel goed kunt worden met studiofotografie :j Succes met afstuderen!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:23

Pfff, je mag wel wat zekerder zijn over je kunsten hoor! :D Zijn meer dan prima platen :j

Ik zie een verfijnheid terug, mooie composities en nabewerking is goed uitgekozen. Bij de eerste foto oogt het wel ietwat slordig/ chaotisch door de oneffenheden in de huid die extra benadrukt worden (heb je de highlights donkerder gemaakt?). Fijn model die echt wat uitstraalt met haar ogen. Goed vastgelegd!
De tweede foto is heel mooi belicht, zo met tegenlicht en invullicht die perfect is. Ook ik hou niet zo heel erg van de styling, maar vind het totaalplaatje wel tof en de bh knalt er uit. Misschien gebeurd er wat te veel? Maar dat is ook wel weer leuk van een foto dat je meer ziet dan eerste aanblik.
Derde foto is echt een prachtplaat! Lekker naturel gehouden. Mooi contrast met de vorige haha! Als ik er langer naar kijk denk ik wel een beetje dat het misschien te veel arm is en te weinig nek-hoofd. Armhaar stoort voor mij helemaal niet.
De laatste foto heeft ook iets slordigs met de bewerking, kan mijn vinger er niet helemaal op leggen. Heb je haar huid gesoft? Het gezicht oogt wat vlekkerig. Zonde! Belichting vind ik mooi, houding van het model ook. Ook leuk dat het haar wat warrig zit, voegt in mijn ogen wel wat toe in de foto.

Ik zou zeggen: experimenteer lekker verder want je hebt het in de vingers! Zolang je de beschikbaarheid hebt over een studio zou ik lekker door blijven gaan en de zin weer te vinden want studiofotografie heeft veel mogelijkheden en is best leuk om controle te hebben over licht! Succes met afstuderen!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 12:33

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het probleem met 't armhaar niet zo zie :P Ik denk ook niet dat ik 't ga wegwerken o.i.d, want dat ziet er alleen maar nog 'aparter' uit, zeker nu ik zelf deze plaat zo gezien heb. Plus, iedereen heeft 't wel haha. D'r hand had bij nader inzien misschien wel iets lager gekund, ik zie 't punt wel in de weinig nek maar persoonlijk val ik op dit moment hier nog niet heel erg over, kan zijn dat ik dit later zelf ook storend ga vinden :)

Lipydo; Ik ben bij de eerste plaat niet aan de highlights geweest, er zit wel een bewerking overheen, echter heeft dit de belichting 'opgetrokken' en verder heb ik niet veel donkers ermee gedaan, vond ik niet zo passen bij die plaat. Bij de 4de plaat heb ik echter de huid niet gesoft, dus ik vraag me af waar dat vandaan komt inderdaad. (Weet niet of je op een Apple kijkt?) Nu moet ik zeggen dat 't op mijn display niet heel erg aanwezig is, maar ik kijk van de week in de studio op een gekalibreerd scherm er nog even naar :) Ik heb eigenlijk weinig ge-edit aan de platen zelf, ik ben daar niet zo van. Misschien wat on-effen heden weg gewerkt o.i.d maar daar zal 't dan ook wel redelijk ophouden.

Thanks voor de feedback tot dusver! En de good luck voor m'n afstuderen heb ik wel nodig inderdaad :P

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:41

Dan zie ik het dus verkeerd hihi. Ik kijk inderdaad op een gekalibreerd scherm van Apple :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 16:39

Lipydo schreef:
Dan zie ik het dus verkeerd hihi. Ik kijk inderdaad op een gekalibreerd scherm van Apple :j

Zo raar dat, desondanks alles 'hetzelfde' gekalibreerd zou moeten zijn veel vaak alsnog verschilt! :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:53

Foto 3 en 4 vind ik het meest geslaagd. Mooie blikken vastgelegd daar, mooi scherp, mooie rustige foto's.
Op foto 1 mis ik scherpte in de ogen en foto 2 vind ik te druk en rommelig.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 16:23

Goof schreef:
Foto 3 en 4 vind ik het meest geslaagd. Mooie blikken vastgelegd daar, mooi scherp, mooie rustige foto's.
Op foto 1 mis ik scherpte in de ogen en foto 2 vind ik te druk en rommelig.

Ik kan de onscherpte in foto 1 anders niet vinden? :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 01:23

denk dat ik mezelf niet goed heb verwoord, het is niet eens zozeer het armhaar wat stoort maar vind dat de arm te dominant in beeld is, zie liever meer hoofd :P verder vind ik de foto's super hoor!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 19:31

lifaya schreef:
denk dat ik mezelf niet goed heb verwoord, het is niet eens zozeer het armhaar wat stoort maar vind dat de arm te dominant in beeld is, zie liever meer hoofd :P verder vind ik de foto's super hoor!

Hahaha, oh op die manier :P

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:21

Mooi! Bij 2 vind ik die verf zo sund. Haar ogen en haar zijn zo mooi en dat topje zullen samen beter zijn gegaan.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:43

Ik vind het juist mooi dat het armhaar niet is weg gephotoshopt.

Vind het heel mooi! Leuke composities.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 10:14