[FOTO] Eerste foto's met mijn nieuwe camera

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Forbiddenpie

[FOTO] Eerste foto's met mijn nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 17:59

Hallo allemaal.

Ik ben sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een Nikon D5100. Tot nu toe ben ik erg tevreden maar wel een beetje overdonderd door alle mogelijkheden en functies. De fotos hieronder zijn dus gewoon in de auto-modus gemaakt omdat ik eerst maar eens de gebruiksaanwijzing moet lezen voordat ik aan alle knopjes en wieltjes ga draaien.
Mijn lieve hond Billie was het slachtoffer van de probeersels.
Graag heb ik commentaar, kritiek of tips op de uitsnede (is het beter om beide oren en volledig op te zetten of niet?) de kleur, licht en of het scherp genoeg is. Ben ik op de goede weg, waar kan ik de volgende keer op letten?

Genoeg gepraat, hier de fotos: :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit: ik zie zelf al dat foto 1 niet scherp is :Y)

Goof

Re: [FOTO] Eerste foto's met mijn nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:35

Foto 1 is inderdaad niet scherp.
Foto 2 is scherp net achter de neus, dat is niet een interessant onderwerp om naar te kijken. Foto 3 is het scherpst op dichte ogen en 4 is niet scherp op zowel neus als ogen.

Neem volgende keer de hond mee naar buiten voor beter licht en probeer dan echt te kijken naar wat interessant is voor de kijker. Ogen zijn prima, maar wel als ze open zijn. Een neus is eigenlijk nooit interessant, dus sla die over. Probeer mooie blikken vast te leggen als je hond enthousiast kijkt en probeer te letten op een rustige achtergrond.

Forbiddenpie

Re: [FOTO] Eerste foto's met mijn nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 19:44

Dankjewel! Dan ga ik van de week maar eens gewapend met camera en al kijken wat er lukt.