[WIP][SCH] Sometimes in my silent rêverie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[WIP][SCH] Sometimes in my silent rêverie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 21:18

Ik was even vastgelopen bij een ander project (inmiddels weer helemaal op gang), dus even aan wat anders begonnen om weer los te komen.
    Jaren geleden heb ik al eens een tekening gemaakt van the Phantom of the Opera: http://img40.imageshack.us/img40/562/phantom0.jpg
    Toen ik hem weer zag, was ik benieuwd wat eruit zou komen als ik nu zoiets maak.
    Proberen!

Het is maar een klein formaat omdat het dus een tussendoor-probeersel is. :)
    Windsor&Newton op Arches fine grain.

De schets maak ik op een dun vel papier.
    Dan kras ik een ander vel vol met grafiet.
    Die leg ik op m'n aquarelpapier, daarover leg ik de schets en die trek ik dan over.
    Daardoor komt de schets heel netjes en licht op het aquarelpapier terecht.

Eerst de achtergrond. In de lichte delen wil ik met inkt nog wat kaarsen maken denk ik. :j
    Nee, ik ben nog niet blij met de neus. :')
    Eerst even goed laten drogen voordat ik daaraan ga prutsen.

Afbeelding

Afbeelding

Handen zijn zooo moeilijk. :=
    Afbeelding

Afbeelding

Duke

Re: [WIP][SCH] Sometimes in my silent rêverie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:40

Waanzinnig!!!! De sfeer is zo kloppend met Phantom of the Opera. Ik ben heel benieuwd naar hoe die kaarsen er straks uitzien op de achtergrond. Het kleurgebruik is ook gaaf! Hand is goed gelukt!

Kan het kloppen dat dit buiten je comfortzone is? Ik heb het idee dat jij normaal niet zo donker werkt.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 21:26

Thanks Duke, tof dat je de sfeer al zo goed vindt!

Ik heb hier inderdaad geprobeerd echt voor heel diepe kleuren te gaan, leuk dat het opvalt. Dat blijft een beetje ' eng'... Aan de ene kant denk ik de hele tijd: "nee! nee! genoeg!", terwijl ik nu probeer te denken: "dat kan meer! dat kan nog meer!" :') Dit papier leent zich er ook heel erg fijn voor om in een keer heel veel pigment op te doen. Ik werk normaal op Fabriano, daarbij moet ik echt meer in laagjes werken. Heeft zo z'n voordelen, maar om te oefenen met echt donkere delen is dit dus ideaal. :j

_San87_

Re: [WIP][SCH] Sometimes in my silent rêverie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:56

Mijn favo musical :+: *droomt weg*.

Ik ben het met Duke eens, de gezichten zijn overigens ook al mooi herkenbaar.