[FOTO]Kip en pony.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

[FOTO]Kip en pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 21:23

Hallo bokkers,

Ik ben bezig met fotograferen, en zou graag meer tips van jullie kant horen. Ik heb een Nikon D70, en ben nog niet erg lang bezig met fotograferen. Dus brand los met tips :)

De foto's zijn onbewerkt, zo krijg je het beste beeld vind ik!

1. De kip, de achtergrond is niet helemaal top, maar dat beest loopt natuurlijk gewoon door :+
Afbeelding

2. Mijn knapperdje bles, stond alleen met halster, maar denk niet dat ik die mooi weg kan werken.
Afbeelding

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: [FOTO]Kip en pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:26

Beide leuke huistuinenkeukenkiekjes, maar daar is het ook wel mee gezegd. De houdingen zijn niet mooi, de compositie net, en de achtergrond ook niet.
Dan blijft er niet veel over. De foto's "vertellen" ook niets, roepen niets bij me op.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 21:27

Dankje voor je reactie. Kun je het wat meer toelichten? Wat zou ik er beter aan kunnen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:33

Begin met iets te zoeken wat ook echt de MOEITE is om te fotograferen en aan iemand anders te laten zien. En dan lekker experimenteren met waar je je onderwerp pakt. Totaal in beeld, of een stukje, het beeld vullend, of juist erin of eruit lopend etc. Ook met je perspectief spelen. Fotografeer eens op gelijke hoogte van je onderwerp, of juist van onderaf. Of van erboven!

Dit zijn echt "luie" kiekjes. Klik, ff kijken of het er zo'n beetje op staat, en klaar.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:35

Ik vind het wel goed dat ze bij haar pony op ooghoogte fotografeert! Voor de rest moet ik me wel een beetje aansluiten bij Sonja.
De achtergrond bij de kip is jammer, en denk dat het een leuke foto was geweest op ooghoogte. De pony is vrij grauw net zoals de achtergrond, en ook een beetje standaard. Vind ik persoonlijk dan.
Oefening baart wel kunst :)

(mag ik misschien proberen het halster weg te werken? Als ik jouw toestemming natuurlijk krijg)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 21:39

Die tweede is als het goed is op gelijke hoogte :P
Ik ben er echt heel lang mee bezig geweest, denk met alle foto's zoon 3 uur :')

Jikkeee schreef:
Ik vind het wel goed dat ze bij haar pony op ooghoogte fotografeert! Voor de rest moet ik me wel een beetje aansluiten bij Sonja.
De achtergrond bij de kip is jammer, en denk dat het een leuke foto was geweest op ooghoogte. De pony is vrij grauw net zoals de achtergrond, en ook een beetje standaard. Vind ik persoonlijk dan.
Oefening baart wel kunst :)

(mag ik misschien proberen het halster weg te werken? Als ik jouw toestemming natuurlijk krijg)

Ik heb ook niks aan de foto's bewerkt, dus misschien kan ik dat grauwe nog wel wegwerken! En tuurlijk mag je het halster weg proberen te werken!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:41

Dan ga ik dat even doen, maar moet natuurlijk wel jouw toestemming hebben :)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:12

Oooh wat heb ik een hekel aan baarden :=
Dit heb ik er iig even snel van gemaakt;
Afbeelding

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 22:20

Jikkeee schreef:
Oooh wat heb ik een hekel aan baarden :=
Dit heb ik er iig even snel van gemaakt;
[ Afbeelding ]