[FB] Ready for take off?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

[FB] Ready for take off?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 08:31

Hallo Bokkers. :wave:

Begin deze week had ik weer eens zin om een bewerking te maken.
Zo gezegd zo gedaan en ben wel tevreden met het resultaat. Maar tips en trucs en een andere kijk op de foto zijn natuurlijk altijd verfrissend.
Tips & commentaar zijn dus welkom, but be gentle. :D

Origineel:
Afbeelding

Bewerking:
Afbeelding

Ik bewerk met Lightroom, Photofiltre en Picasa 3.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:12

Foto 2 heeft zoveel lensflare (gekleurde bolletje door lichtweerkaatsing) en lettertjes, daar kan je volgens mij geen leuke foto meer van maken. Dit is makkelijk te voorkomen door een andere stand van je camera. Dat je jezelf bij zo'n motor van de vleugel wil zetten is een begrijpend idee, maar heb je nu 2 foto's doorelkaar gemixed? Op foto 1 kan ik de lensflare niet vinden. De foto wordt mooier als je 2 scherpe foto's gebruikt...helaas ik vind dit niet zo goed gelukt.

Captain

Re: [FB] Ready for take off?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 11:02

Die lensflare heb ik er zelf overheen geplakt omdat ik dat leuk vind staan. De achtergrond die ik gebruikt heb was een scherpe foto maar heb ik waziger gemaakt om de aandacht meer op mij te vestigen en het echter te laten lijken. (Op een normale foto staat het onderwerp er immers ook scherp op en de achtergrond vaag)
De lettertjes heb ik er zelf over heen geplaatst. Dus allemaal bewust gekozen, ik vind dat zelf mooi. :)

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:08

Knap dat je dit allemaal zo gemaakt hebt...Helemaal niet mijn smaak, maar omdat je bewust zo bezig bent geweest, is het goed dat je zo doorgaat. Het moet immers jouw stijl worden en niet mijn smaak!

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:38

Ik vind 'm erg leuk gelukt! Enkel zou ik nog wat oefenen met het uitknippen van de haren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 14:39

Ersina schreef:
Knap dat je dit allemaal zo gemaakt hebt...Helemaal niet mijn smaak, maar omdat je bewust zo bezig bent geweest, is het goed dat je zo doorgaat. Het moet immers jouw stijl worden en niet mijn smaak!

Dank je wel! :j Al vind ik het altijd fijn het commentaar van anderen te horen want daar leer je immers weer van. :)

faatxhorse schreef:
Ik vind 'm erg leuk gelukt! Enkel zou ik nog wat oefenen met het uitknippen van de haren.

Blijft iets moeilijks hahaha! :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 13:30

Meer tips/commentaar? :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:37

Ik vind hem mooi! Ik had zelf de achtergrond iets scherper gedaan en iets minder lensflare er overheen, maar zeker niet slecht hoor!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 19:19

Dank je wel!