[SITE]Vernieuwde website index.. duidelijk genoeg?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

[SITE]Vernieuwde website index.. duidelijk genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 21:26

Ik heb vandaag mijn indexpagina een compleet nieuw jasje gegeven.. Maar ik twijfel een beetje of het duidelijk genoeg is.
En verder ben ik benieuwd of de site in andere browsers ook goed werkt!

Dit is em geworden:
http://www.abcreatief.com

Het ontwerp is een combinatie van mijn CV-ontwerp en het ontwerp van mijn visitekaartje voor de tekeningen/schilderijen die ik maak..

Het heeft me behoorlijk wat moeite gekost om de afbeelding netjes in het midden te krijgen, zodat ie ook mee schuift als het venster van formaat wijzigt. Ik ben geen held met Dreamweaver :Y)

En het ontwerp.. niet te saai? Suggesties zijn welkom!

Blacky94

Re: [SITE]Vernieuwde website index.. duidelijk genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:29

Wat ik er zo 1, 2, 3 van kan zien is het wel duidelijk en werkt het bij mij in Chrome allemaal wel. Ik weet nu alleen wel waar je woont en wat je telefoonnr is omdat je hier je CV hebt staan, weet niet of dat zo'n goed idee is :P

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:36

Ik kan niet echt goed alles duidelijk lezen, misschien iets duidelijkere kleur lettertype en een klein beetje groter?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 21:37

Blacky, fijn dat het allemaal lijkt te werken :D

En mijn adres, ach, dat staat ook op mijn website :Y)
En ik ben er niet zo bang voor dat ik nu massa's telefoontjes ga krijgen van bokkers :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 21:39

Myou, bedankt :j
Ik heb zelf een giga scherm, dus kan me idd voorstellen dat het bij sommige mensen slechter te lezen is. Ik ga eens kijken of ik de tekst wat groter kan maken :)
Ik kan het ontwerp alleen jammer genoeg niet breder maken omdat het dan weer niet op kleine schermen past.. Lastig!

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:40

8nnemiek schreef:
Myou, bedankt :j
Ik heb zelf een giga scherm, dus kan me idd voorstellen dat het bij sommige mensen slechter te lezen is. Ik ga eens kijken of ik de tekst wat groter kan maken :)
Ik kan het ontwerp alleen jammer genoeg niet breder maken omdat het dan weer niet op kleine schermen past.. Lastig!

Bij mij is het beeldscherm niet helemaal opgevuld, ik heb twee hele brede witte randen aan de zijkant.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:41

Ik vind het idee erg leuk, maar helaas vind ik het erg slecht leesbaar. Ik moet mijn neus toch bijna op het beeldscherm drukken wil ik de tekst kunnen lezen en ik heb toch een aardig groot computer scherm en mankeer niets aan mijn ogen :+

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:42

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje rommelig. Verschillende stijlen, kleuren, lettertypes.
Het linkse gedeelte is moeilijk leesbaar. Ook ik heb aan beide kanten 2 grote witte balen.

Ik zou het persoonlijk allemaal 1 geheel houden. Weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, zal even kijken of ik zo snel iets kan vinden.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:45

Ik vind het erg mooi en bijzonder.
Maar toch ben ik bang dat het té afwijkend en vaag is.
Als ik de site open moet ik eerst zoeken naar, wat is dit? Waar kan ik op klikken? Er is geen duidelijke navigatie en ik denk dat ongeduldige mensen snel zullen wegklikken. Want ze 'snappen' het niet.

Neemt niet weg dat ik het een ontzettende mooie stijl vind! Maar misschien door ergens een menubalk in te verwerken dat het wat duidelijk wordt in de navigatie.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:47

Laurahh schreef:
Ik vind het erg mooi en bijzonder.
Maar toch ben ik bang dat het té afwijkend en vaag is.
Als ik de site open moet ik eerst zoeken naar, wat is dit? Waar kan ik op klikken? Er is geen duidelijke navigatie en ik denk dat ongeduldige mensen snel zullen wegklikken. Want ze 'snappen' het niet.

Neemt niet weg dat ik het een ontzettende mooie stijl vind! Maar misschien door ergens een menubalk in te verwerken dat het wat duidelijk wordt in de navigatie.

Ik klikte meteen op het kopje 'nederlands'. XD
Ik dacht, daar moet ik op klikken. :+
Toen werd ik doorgeschakeld en klikte ik terug en las het toen. :P

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:24

Erg mooi, maar ik moest ook even zoeken hoe ik de site in kwam. Je oog blijft toch op het linker deel hangen terwijl je de vlaggetjes moet hebben. Maar die verwarring duurde slechts een klein minuutje ;)

Even off topic: Door de site zag ik dat ik bij jou ooit een naambordje heb laten maken. Dit was in 2009 (Pashtashe) en hij is nog steeds prachtig. Hij hangt prachtig in mijn kamer. Als ik ooit geld over heb dan krijg je nog een bestelling voor pony 2 :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 09:44

Bedankt voor de reacties allemaal! Daar kan ik wat mee :j

Ik ga bovenaan een paar menu-knoppen toevoegen.
Verder is er wel over het ontwerp nagedacht, en die twee verschillende stijlen zijn wel nodig; er zijn mensen die via een visitekaartje naar de site komen. Voor die mensen is de rechterkant van de pagina meteen herkenbaar, en die zullen dus snel de link naar de naambordjes hebben gevonden.. en dan zijn er nog mensen die via mijn CV op mijn site komen, en die herkennen meteen het linker-gedeelte en zullen dat stukje tekst lezen en naar mijn blog en portfolio doorklikken.
Natassja, het ontwerp bevat maar twee verschillende lettertypes :Y) (zonder het logo mee te tellen) ..en 4 verschillende kleuren, allemaal natuurtinten. De bruintinten rechts hebben dezelfde kleur als het vierkant en de tekst links. En dat is ook een beetje mijn stijl, opvallend en vrolijk. Ik hou niet van dat saaie en strakke ;)

De 'witte balken' blijven ook staan. Die zou ik ook een kleurtje kunnen geven natuurlijk, dan krijg je grijze balken :Y) dat is gewoon de achtergrond.. Die zie je namelijk alleen bij een groter scherm. Op een smartphone en kleine laptop moet de pagina namelijk ook goed leesbaar zijn, en dan is 800 px de maximale breedte.

En de tekst, die ga ik wat groter maken :) Iemand enig idee of het mogelijk is een schuine scrollende tekst te maken? En anders kan ik de tekst misschien uitvullen over de hele breedte.

In ieder geval bedankt alvast voor jullie hulp!

en mooney, hartstikke leuk om te horen dat je bordje nog helemaal goed is na 4 jaar!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 12:53

Sh*t, daar was ik dus al bang voor.. knoppen geprobeerd te maken, en nu staat alles scheef ^)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:57

Bij mij is het geheel volledig naar rechts geschoven? Ik heb links enorm veel wit en ik moet een stukje naar rechts scrollen om het geheel te kunnen zien?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 12:58

Ja, dat is het probleem :')

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:58

Oh ik dacht dat je het over de scheve letters had :+

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:00

Ik heb een mac en werk via firefox en ik zie links een hele brede band wit en je pagina staat helemaal rechts.
Ik vind het ook erg onduidelijk waar ik nu naartoe moet eigenlijk en de site spreekt mij niet zo aan qua kleuren en layout, maar dat kan komen omdat hij niet in het midden van het scherm staat zeg maar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 13:04

Haha Lau, nee die scheve letters dat hoort gelukkig zo :Y)

Help, ik krijg de site nu helemaal niet meer in het midden :') Hij schuift alleen maar verder naar rechts op!
Toch heb ik alle layers volgens mij links uitgelijnd!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 13:18

Hehe, gelukkig, hij werkt weer *\o/*
Hopelijk is het nu duidelijker, met die extra knopjes, en grotere tekst :j

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:19

8nnemiek schreef:
Haha Lau, nee die scheve letters dat hoort gelukkig zo :Y)

Dat dacht ik dus al en snapte je reactie dus ook niet helemaal :+ Ik had een andere voorstelling bij scheef!
Maar bij mij is het nu in orde? Hij staat netjes gecentreerd!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:24

Wat is de reden dat je niet gewoon html / css gebruikt? Dat is immers speciaal voor het web gemaakt. Nu heb ik 2/3 witruimte, maar ik mis een deel van de pagina, omdat je vasthoudt aan een onhandig formaat. Ook is het niet duidelijk waar je op kunt klikken, en ik vind de tekst niet makkelijk te lezen. Het geheel oogt daarbij wat rommelig.

Overigens is dit ook voor zoekmachines niet te lezen vanwege de afbeeldingen, dus waarschijnlijk ondervind je er nadeel van.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 13:42

De site is met dreamweaver gemaakt, dus gewoon html/css, maar omdat ik schuine tekst wilde is het helaas niet mogelijk om getypte tekst erin te plaatsen. En met flash wil ik ook niet werken. Dus dan blijft alleen deze manier over volgens mij.
Via zoekmachines kom je al heel makkelijk op mijn site uit, alleen dan wel direct op de goede pagina. Deze index site is echt alleen voor de mensen die via visitekaartjes naar de site komen, of via marktplaats of andere advertenties.
Waarom vind je het formaat onhandig?
Bredere sites vind ik juist ontzettend vervelend, dan moet je steeds zoomen met je mobiele telefoon bijvoorbeeld.

Ik heb er ook aan gedacht om de tekst weg te laten.. maar ik vind dat juist heel gezellig, dat 'rommelige'.. De rest van mijn site is nog veel drukker :Y)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:50

8nnemiek schreef:
Waarom vind je het formaat onhandig?

Nou ja, dat zei ik, omdat een deel van mijn scherm niet gebruikt wordt maar ik moet scrollen voor de rest van de tekst. Zonde.

Citaat:
Bredere sites vind ik juist ontzettend vervelend, dan moet je steeds zoomen met je mobiele telefoon bijvoorbeeld.

Beter is het inderdaad om je site zo op te bouwen dat 'ie op meerdere formaten goed gelezen kan worden. Dus op telefoon en ipad en breedbeeld en megagroot scherm.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 13:51

Maar dan moet je weer met schuivende delen gaan werken, en dat lukt niet met schuine tekst volgens mij?

Ach, ik vind die langgerekte pagina's sowieso heel erg lelijk en onhandig, dus denk toch niet dat ik em verder in de breedte ga uitrekken :Y)