Ik beschilder al een poosje Fashion Royalty poppen (vooral de mannen) in opdracht maar sinds ik ook nog paardenhaar ben gaan vlechten kwam daar erg weinig van. Het repainten houdt in dat je van een bestaande pop de gehele gezichts-verf eraf haalt om dit er nieuw weer op te schildren, zoals dit:

Het nadeel van de Fashion Royalty poppen vind ik evenwel dat hoezeer je ook probeert om ze rimpels, wallen etc. te geven...ze blijven altijd "gelikte knappe jonge mannen en vrouwen"...hun voornaamste "doel" is ook om 'hot' te zijn want dat is wat de verzamelaars van deze poppen willen.
Maar goed...ik wilde zo graag een 'Daryl' maken...dus....een Thaise sculpt artist gevonden die een hoofdsculpt van Daryl had gemaakt:

En deze voorzien van een lichaam, gepaste kleding (flinkt gevlekt met koffie..hahaha..en ik ben altijd zo zuining op mijn fashion doll kleding
maar ik kan niet ontkennen dat het een zekere voldoening gaf)...uiteraard zijn kruisboog en zijn "beruchte" ketting van oren (waarvoor 2 barbies het leven moesten laten)Tja....en toen het meest tijdrovende....een gezicht....alleen voor zijn haren al, heb ik 7 tinten bruin gemengd

), je hebt ze ook een heeeeeeel stuk duurder (de scharnieren zijn dan veel mooier (vooral de schouders/heupen) en de kleuren daarvan zijn realistischer). Ik heb bewust de keuze gemaakt om te proberen het gezicht zo realistisch mogelijk te maken dus schaduwen, highlights etc. etc. en wist dat het dus niet perfect zou aansluiten op dit lichaam, echter...het hoofd laat zich makkelijk erafhalen en herplaatsen op een ander lichaam (wat de doelgroep van dergelijke poppen zou doen, die hebben namelijk wel de duurdere lichamen