Welke textielverf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke textielverf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:46

Ik gebruik al een tijdje de textielverf van decorfin om shirts etc mee te 'pimpen'. Prima verf opzich, blijft mooi na het wassen en zelfs in de droger hoewel dat eigenlijk niet mag :+
Nadeel, van de dekkende kleuren hebben ze maar een soort geel, een soort blauw etc. Zelf mengen kan natuurlijk, maar ik maak vaan grotere afbeeldingen in een kleur en ik ben bang dat ik een keer te weinig maak en dan niet dezelfde kleur kan bijmengen. (voor kleinere vlakken doe ik dat overigens wel)

Daarom mijn vraag aan jullie, welke textielverf gebruiken jullie en hoe bevalt dat?
Gebruiken jullie ook textielstiften, hoe bevalt dat? Kan je met textielstiften netjes een groter vlak inkleuren? Of ziet het er dan streperig uit zoals je bij viltstift op papier snel hebt?

Voor de duidelijkheid, ik zoek dus geen textielverf om een heel shirt een andere kleur mee te geven, maar verf om een afbeelding op een shirt te maken. Ik zoek alleen dekkende verf, dus ook geschikt voor donkere shirts.

ladyharma

Re: Welke textielverf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:26

Hey, hier ben ik dus ook naar opzoek.. Ik ontwerp leuke short jeans en zag laatst op youtube een meisje die gewoon flesjes met zeer vloeibare verf had en dat over de jeans/shirts enz heen deed en daardoor bleef het die kleur..

Enig idee wat dat is?

Zou je misschien een foto kunnen plaatsen van de verf die jij gebruikt?

Liefs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:19

Wat je op youtube hebt gezien klinkt niet bekend.
Ik gebruik de verf van decorfin, dat zit in zulke potjes, te koop bij de hobbywinkel en ook in een aantal webwinkels (even googelen). Je kunt gewoon met een kwast op het shirt verven, of de verf op een stempel doen.

Afbeelding