[FOTO] Foto overzicht begin 2013

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nannepannie

[FOTO] Foto overzicht begin 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 17:49

Tijd geleden alweer dat ik wat op fk gepost heb! Ik ben op dit moment heel erg druk met school, paardje, en natuurlijk fotografie. Nog steeds verslaafd aan dat laatste. Om mezelf bezig te houden en om steeds nieuwe dingen te ontdekken, heb ik besloten dit jaar een 365-dagen-project te doen. Elke dag een foto maken en posten op m'n blog! (http://nandavdeijk.blog.com/) Tot nu toe heb ik het volgehouden, hopen dat het gaat lukken haha!
Het leek me leuk om eens in de tijd op bokt een overzichtje te plaatsen met foto's van m'n blog, maar ook andere foto's. Bij deze dus (:

1. Het jaar begon met heel veel mislukte vuurwerkfoto's. Echt zo jammer dat het regende! Gelukkig zaten er toch nog een paar gelukte foto's tussen.

Afbeelding

2. Een paar dagen later had ik afgesproken met Janneke. Zij wil heel graag model worden, en ik had nog nooit met een ander model gewerkt dan m'n ouders, broertje, of vaste vriendinnen. Samen dus een dealtje gesloten; we zouden saampjes gewoon een fotoshoot doen! Superleuk, en allebei weer een ervaring rijker.

Afbeelding

3. Photoshop is redelijk nieuw voor me. Ik heb eigenlijk zo vaak met alleen maar Lightroom gewerkt, dat ik gewoon niet de tijd er voor had genomen op PS uit te pluizen. Ik heb dus na het fotoshootje een beetje met de curves lopen spelen. Gelijk cross-processing uitgeprobeerd, dat beviel wel!

Afbeelding

4. Paardje staat natuurlijk ook geregeld als model!

Afbeelding

5. Ook broertje even opgetrommeld om model te staan.

Afbeelding

6. En een van m'n vriendinnen!

Afbeelding

7. Foto's gemaakt bij de dijk tussen het IJsselmeer en het Markermeer.

Afbeelding

8. En ook een poging tot een kruiend ijs foto. Niet helemaal tevreden, volgende keer beter!

Afbeelding

9. Ik heb verschillende reacties op deze foto gehad. Sommigen vonden de bokeh van de lantaarnpaal (linksonder) storend, anderen vonden het mooier als de ogen ook zwartwit waren. Ook diverse mensen die me aanraadden om wat korrel toe te voegen aan deze foto. Daarom heb ik dus twee versies (de tweede versie staat in het linkje), en ik weet zelf gewoon niet welke ik mooier vind..

Afbeelding
http://img11.imageshack.us/img11/4420/img55632.jpg

10. Op stal genomen. Benieuwd wat jullie ervan vinden..

Afbeelding

11. Poging tot een 'levitation' shot samen met een vriendin. Ik vind hem zelf niet heel bijzonder.

Afbeelding

12. Sneeuw! I love it (:

Afbeelding

13. En de laatste. Wat denken jullie?

Afbeelding

Kritisch (onderbouwd) commentaar is welkom! Ik wil graag beter worden (:

EDIT: Oeeeps, dubbelpost. Snel hersteld!

Nannepannie

Re: [FOTO] Foto overzicht begin 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 19:25

Helemaal niemand? ;o

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:26

Echt een fantastische stijl heb je! Bij meer dan één foto bleef ik kijken, echt heel mooi. :)

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 23:14

Dankjewel! Leuk om te horen hihi!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:45

Ik vind je laatste foto heel gaaf, blijf er naar kijken.
Mooie stijl heb je!

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 12:29

Thanks!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:35

1. Gaaf beeld! Mooie kleuren, mooi dat paars! Dat heb ik nog niet zovaak gezien!

2. Mooi portret! Ik mis alleen een klein lichtpuntje in de ogen. Een klein lichtpuntje geeft net wat meer gevoel van "leven".

3. Idem. Gaaf zo met die haren! :)

4. Vind de flair van de zon over het hoofd erg jammer, hij zit net op de verkeerde plek. Verder wel een sfeervol beeld met de ondergaande zon.

5. Vind deze geweldig! Ik blijf me af vragen, waarom zit hij daar? Doet me een beetje denken aan een documentaire die ik zag van de week over Gregory Crewdson!

6. Vind deze niet zo, vind dat er teveel sneeuw over het model heen zit.

7. Mooi silhouet!

8. Vind het jammer dat er op de voorgrond nog iets te zien is wat onderbelicht is. Had het een spannendere foto gevonden als dat er af was zodat je alleen het ijs had. HEt geeft wel een mooi dieptegevoel zo!

9. Ik vind 'm zonder lantaarnpaal mooier!

10. Geweldig beeld! Mooie interactie.

11. Leuk geprobeerd! Mooi dat ze rijkt naar het licht! Maar het zwevende gevoel mag nog veel meer naar voren komen!

12. Mooie sfeerfoto!

13. Deze vind ik de gaafste van allemaal. Ik blijf er naar kijken! Heel mooi!

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 00:02

@Leverage: Dankjewel voor je uitgebreide reactie!

Die lichtpuntjes in de ogen is een goeie. Eigenlijk helemaal niet over nagedacht, terwijl ik het zelf ook altijd mooi vind. Maar bij m'n eigen foto's denk ik er dan niet aan haha. Achja, even kijken of ik ze er ik kan shoppen (:
Ik heb die docu van Gregory Crewdson ook gezien. En okee, dit is echt heel toevallig, maar volgens mij kwam ik daardoor op het idee voor deze foto haha!
Bij foto 8 zat ik daar inderdaad ook mee te worstelen.. Maar als ik hem zo uitsnijd dat de donkere stenen niet meer te zien zijn, vind ik hem weer heel saai.. Geen geslaagde foto dus.
Bij 9; moet ik wel de blauwe ogen er in laten? Of gewoon helemaal voor de foto in het linkje gaan? Onzekerrrr
Leuk dat foto 13 trouwens kennelijk goed is gelukt! Ik wist niet wat mensen ervan zouden zeggen.

Ik heb net trouwens even je site bekeken. Wat een fantastische foto's maak jij! Super dat iemand die zo ervaren is, zulk positief commentaar op mijn foto's geeft (:

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:30

Wat een varierend beeld zo. Ik vind er foto's tussen zitten die ik meer als kiekjes beschouw en foto's die me echt aanspreken.
7,8 en 10 vind ik erg mooi. Vooral 7 en 8. Mooie kleuren, mooi scherp, fijne platen.
4,9,11 en 12 daarentegen vind ik echt hele simpele plaatjes die het voor mij absoluut niet doen.

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 16:28

Thanks voor je reactie!
Mag ik vragen waarom je 9 niet zo vind? De rest snap ik (:

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:44

Hele harde omzetting zwart-wit, daar houd ik niet zo van en ik weet niet zo goed wat het model wil uitstralen. Ik zie er gewoon niet zoveel in en vind de kleuren te hard.

Edit; verder een nette scherpre foto, daar ligt het niet aan ;) Puur de bewerking en het model.

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 18:21

Haha okee dan begrijp ik het! Fijn dat je het even verder uitlegt (:

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:11

Oeh... je bewaart het lekkerste wel tot het laatst zeg, wat een ontzettend gave foto die laatste! Kleur goed, sfeer goed, uitdrukking van het model pakt me als kijker, mooi gedaan! :)

Het zwart/witte portret vind ik ook gaaf geworden, zelf zou ik niet snel kiezen voor het 'blauwe ogen' trucje. Je ziet dat zo veel, dat het voor mij de foto te goedkoop maakt. Is een kwestie van smaak hoor, er zijn legio mensen die het wel mooi vinden. Foto heeft het voor mijn gevoel in ieder geval niet nodig, vind hem sterker zonder.