[FOTO] Resultaat hondenmeeting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

[FOTO] Resultaat hondenmeeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 18:16

Afgelopen weekend ben ik aanwezig geweest op een fotomeeting georganiseerd voor moeilijke honden.
Omdat ik binnenkort nog een meeting voor honden heb ontvang ik graag tips en/ of commentaar :j
Ik weet dat het logo hinderlijk is, maar het staat er enkel op omdat ik niet wil dat de foto's gekopieerd worden na de meeting ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Muurp op 11-02-13 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:19

Ik vind dat je ze allemaal vrij krap gekadert hebt.

Probeer eens wat meer van de hond erop te zetten, de borst bijvoorbeeld. Dit kijkt vaak een stuk fijner weg :j
De kleuren en scherpte zijn wel erg netjes! Maar probeer de volgende keer dus wat minder in te zoomen zodat we meer zien dan alleen het hoofd.
Bij de herder hak je de oren eraf en bij de laatste is het mooier om te kunnen zien waar de hond naar kijkt, dus wat meer ruimte aan de linkerkant over houden.

Goof

Re: Resultaat hondenmeeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 18:21

Ik heb uiteraard allerlei foto's, ook minder krap gekaderd. Ik heb er nu voor gekozen enkel deze hier te plaatsen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:24

Oké prima, dat is dan jouw keuze. Maar dat waren mijn tips die ik voor je had, of je er wat mee doet moet je uiteraard zelf weten ;)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:24

het logo is niet hinderlijk hoor.. de meeste staat er vaak dwars door heen, (nu kunnen ze het nog kopiëren en dan dat stukje eraf knippen)

ik vind het wel leuke foto's! die oren van die herder is inderdaad wel zo, maar dat viel me eerst niet op.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:27

echt supermooie fotos vooral die eerste en tweede haha

t was een hele leuke dag :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:28

Mooi gemaakt hoor! ik heb er niet zoveel verstand van maar de kleuren zijn mooi en het zijn mooie portretfoto's!

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:45

Ik vind ze ook allemaal erg krap gekaderd
Behalve de tweede foto, daar vind ik de compositie wel goed, alleen bij die foto vind ik de belichting weer minder. De rechter kant van de hond is namelijk aan de donkere kant. Het was mooier geweest als het gelijkmatiger belicht was geweest en de belichting/zon van voren was gekomen.
De kleuren en de scherpte zijn prima! Dus als je de volgende keer op deze twee bovenstaande dingen let komt het vast en zeker goed!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 18:48

Dank je wel Yvette. Draaiende honden en zonlicht he ;)
Ik neem je tip mee.

Rennie89

Re: [FOTO] Resultaat hondenmeeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:25

Ik vind ze krap gekaderd.2e foto is de enige die naar mijn mening super is. Genoeg ruimte om de hond heen, leuke compositie etc. rest is krap en vind de composities ook minder :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:36

Hé, is dat Mylo & Chevy? Stomme vraag misschien, maar hoezo waren die bij een meeting voor moeilijke honden?
(sorry, off-topic...)
Qua kadering ga ik mee met voorgaande opmerking. Van de laatste bijv., zou die mooier geweest zijn als er juist links meer ruimte was geweest, omdat hij die kant op kijkt? Ik zou hem dan landscape gemaakt hebben ipv portrait. Misschien kun je ook nog een andere, ruimere foto plaatsen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 22:33

Yes dat was Mylo ;)
Voor wie anders gekaderde foto's wil zien; www.fotosuus.nl. De onderste paar mappen bevatten wat foto's van de meeting.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:46

Ik vind ze juist niet krap gekaderd, maar dat is een persoonlijke mening denk ik. Ik houd van beeldvullende foto's. Wel zou ik een iets kleiner logo doen en een iets ander lettertype, ik vind het op deze manier een beetje amateuristisch overkomen en ietswat hinderlijk en afbreuk doen op de foto. Maar ook dat is een persoonlijke mening.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 16:14

Klopt helemaal Babeth. Heb er 'even snel' mijn naam op gezet zodat ik ze hier kon plaatsen voor de aanwezigen op de meeting. Verder niet nagedacht over lettertype etc. Moet ik nog eens goed doen ;)