[SCH][ART][WIP] Vrij werk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

licorne

[SCH][ART][WIP] Vrij werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 16:19

Met lesgeven etc. valt het nog niet zo mee met vorst en sneeuw, na een weekje regen en redelijk "gewoon" kunnen werken met de paarden helaas vandaag weer bout... Ben al aan een nieuwe tekenopdracht begonnen in kleurpotlood, maar heb mezelf vandaag vrij gegeven om gewoon 'ns wat anders in elkaar te knutselen dan alleen opdrachtwerk. Ik wilde een kinderlijk kliederschilderijtje van een draakje maken "gewoon omdat het kan" en ik had *hier* iets afgekeken wat ik in eenvoudiger vorm weleens op mijn leerfrutsels wilde uitproberen... Zo gezegd zo gedaan...

Leerfrutseltjes:
Afbeelding Afbeelding

Iemand leuke ideetjes wat ik op de volgende aan simpele fantasyfiguurtjes kan tekenen? Elfje - heksje - tovenaartje ligt voor de hand, iemand nog meer ideetjes wat net zo simpel kan? Ik wil er eigenlijk een soort kerstballenset van zes stuks van maken om volgend jaar in mijn niet-kerstboom (ik heb een soort houten mobile aan het plafond waar ik al naar gelang het jaargetijde steeds wat anders aan hang) op te tuigen :j

Schilderijtje is nog helemaal niet af, maar lekker aan het kliederen :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:56

Ik open het linkje en ontdek tot mijn verassing dat je inspiratie bij mij vandaan komt. :D

Leuk dat ik mensen tot creatieve ideeën aanzet! En leuk zo op leer! Heel gaaf ook!

Om je op weg te helpen met ideeën: ik heb zelf wat plaatjes klaarliggen voor mijn volgende hangers van een Feniks en zeemeermin en ik heb pas een engel, een eenhoorn en een pegasus gedaan. Om in het mythische te blijven.

Edit: Op mijn Pinterest bord staan nog wat andere hangers als voorbeeld: http://pinterest.com/tamaramourits/flip ... en-crafts/

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 22:39

Pegasus! Die had ik zelf moeten bedenken... :P . Eenhoorn is die rode al, maar ik ben nogal fan dus ik denk dat daar nog wel een variant op komt. Vlinder komt er ook nog bij, maar dan met kleurverf. Acryl op leer gaat trouwens waardeloos, zelfs als ik het met afwasmiddel helemaal ontvet heb, maar ik heb ook nog kleine tubetjes goede textielverf, misschien gaat dat wel...

Overigens heb ik niet gewacht tot kerst en de twee die nu af zijn nu al aan de mobile gehangen, en dat staat bijzonder leuk! *\o/*

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:18

Ohh, ik vind die leerfrutseltjes echt schattig <3
Draakje kan ik nu nog moeilijk wat over zeggen, behalve dan dat het inderdaad de vorm van een draak heeft :D
Maar jou kennende komt dat vast helemaal goed :j