[FOTO] Tips! Eerste keer spiegelreflex.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

kuzznathalie

[FOTO] Tips! Eerste keer spiegelreflex.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 22:44

Omdat ik graag wil proberen te fotograferen, heb ik een spiegelreflexcamera geleend, om eerst te kijken of ik het leuk vind, als het een beetje goed gaat, wil ik graag zelf een kopen.
Ik heb een paar foto's gemaakt (nou ja, paar 100 gemaakt, zijn een paar imo goeie foto's uitgekomen), tips zijn hartstikke welkom!!

1. Deze heb ik bewerkt, maar ik zie nog heel wat foutjes :') Ook een iets te drukke achtergrond maar ja, paard achtervolgde me, dus was al blij dat dit op een afstand kon. :=
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. De aller, aller, allereerste foto.
Afbeelding

saskiakefie

Re: [FOTO] Tips! Eerste keer spiegelreflex.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:59

De laatste vind ik het mooiste. :) Mocht van mij nog iets scherper op de ogen, maar verder, mooie emotionele plaat vast gelegd. Wat ik hier mooi aan vind is dat de hond een stoer uiterlijk heeft, een stoere riem om en dan eigenlijk zie je een hele zachte lieve blik en houding. De kleuren zijn fijn, dat witte in de linkerbovenhoek had nog even weg gemogen voor de mooi.

Dan weer even van boven af aan :P
F1: Uitsnede ziet er prima uit. Ik mis alleen wel veel scherpte, volgens mij ligt deze ook niet op het hoofd van het paard. En tja die achtergrond is jammer. Het lijstje heeft in deze geen meerwaarde, sterker nog het doet wat afbreuk aan de foto want zo komt het nog feller over, niet nodig.

F2: Ik vind de hond wat te centraal in beeld staan, had liever gezien wat meer ruimte rechts en wat minder links. De houding vind ik wel weer mooi en het sterke contrast kan hier ook goed.

F3: Achtervolgde de honden je ook? :))
Zonde die storende achtergrond. De honden hebben geen enkele connectie met elkaar maar ze staan er wel allebei op... In mijn ogen moet er altijd wel een connectie zijn als je 2 dieren, mensen of wat dan ook bij elkaar op de foto zet. Dit kan zijn van lichamelijk contact tot dezelfde richting op kijken.
Daarnaast ligt je scherpte enkel op de voorste hond.

Hoop dat je hier wat mee kunt. :)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 23:07

Ja hier kan ik heel veel mee! Dank je wel!

En tja... die honden achtervolgden me niet := Ze hadden alleen net gespeeld en de linker is nog geen jaar, die liet de rechter niet met rust, dus eigenlijk wilden ze ook niet naast elkaar zitten, want die ene wou spelen en de ander niet, nou ja, lang verhaal, k-smoes :') , en inderdaad storende achtergrond, maar de foto's zijn gewoon bij mij achter het huis, in het weiland genomen, om de camera te testen.

Echt super bedankt voor de tips, daar kan ik echt wat mee!

Foto 2 heb ik trouwens gecropt, dus daar kan ik eventueel rechts nog weer wat aanplakken.
Foto 1 heb ik een paaltje en draad weggewerkt, ook dat moet ik duidelijk nog even oefenen :))

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:40

Lekker bezig.. leuke dieren ook op de foto.. Veel blijven oefenen dan komt het vanzelf goed..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:42

Goed bezig Nathalie! Volgende keer je beestjes even meenemen naar een mooie omgeving, dat helpt al een hele hoop. Ik vind foto drie ontzettend snoezig, heb je goed gedaan!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 09:27

Dankjewel DesireeK!

Thnx Carmen, op zich is achter mijn huis al een mooie omgeving, dit was in de namiddag dus de richting wat mooi is (geen huizen, maar landerijen en bos), daar stond de zon en dit was ook oefenen. :D Dus volgende keer in het ochtendzonnetje!
Nu sneeuwt het, ga straks even kijken of ik wat mooie sneeuwplaatjes kan schieten, jullie tips neem ik mee!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:41

Ik vind je foto's van de honden erg leuk! Misschien een leuke tip om een gave foto te krijgen van je Rhodesian RidgeBack. Hond met zijn rug naar je toe laten zitten en naar achter laten kijken... Lekker met het meest kenmerkenste deel van de mooie hond pronken :D (de ridge) Met onze RRB heb ik dat zo vaak proberen te doen.. Maar die luisterde niet goed dus die taaide hem iedere x als ik hem neerzette en naar mn plek liep haha!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 11:23

Wat een goed idee! Ik ga het straks direct proberen, als die muts een beetje wil luisteren vandaag, sneeuw vindt ze niet zo leuk :')

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 16:08

Nou, de sneeuw was al weer bijna weg, toch een paar foto's gemaakt. Deze keer een beetje met de camera gespeeld, kijken wat ie deed in verschillende standen. Deze foto's in de M gemaakt, zelf ingesteld.

First_Unique bedoel je zoiets?
(Op de achtergrond stond nog een huisje, die heb ik weggewerkt.)
5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Deze heb ik niks aan gedaan. Maar vind hem erg donker, wist niet zo goed hoe en wat ik er aan moest doen.
Afbeelding

En weer zijn de tips welkom!

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:28

ik heb alleen een (misschien heel blond) vraagje, wat is het verschil tussen een 'gewone' camera en een spiegelreflex camera??

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:58

Ja super die omkijk foto! Volgende keer even zn staart tussen zn benen uit halen.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:43

Jaaaa prachtig!!! Dat is DE hond hè die mooie ridge hoe geweldig!!! Mooie foto's heb je vandaag gemaakt!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 19:02

saskiakefie schreef:
Ja super die omkijk foto! Volgende keer even zn staart tussen zn benen uit halen.

Thnx! En die staart gaat echt niet lukken, zo zit ze altijd :')

Dank jullie wel, word ik weer blij van! :D :D

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 20:39

En nog steeds aan het oefenen... Grauwe dag, vind ik toch wel lastig..

Afbeelding