[FOTO] Beautysalon. Meningen en tips gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

[FOTO] Beautysalon. Meningen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 20:14

Afbeelding

Brand los, ik ben heel benieuwd naar jullie mening.

First_Unique

Re: [FOTO] Beautysalon. Meningen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:31

Erg leuk gedaan alleen jammer van de schaduw

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:48

Als je de foto tot het tweede knoopje van onder horizontaal afsnijd vindt ik de foto sterker worden :)

De achtergrond met de tegeltjes maakt het wat rommelig/slager achting.
Het licht dat door de flesjes komt vindt ik wel leuk effect.

Goede ingrediënten. Ik zou er nog beetje meer mee gaan spelen :)
Laatst bijgewerkt door Kaaaren op 08-02-13 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:49

Mooie foto! Idd jammer van de schaduw, het meisje mag van mij iets vriendelijker kijken :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:52

Prima foto. Ik vind persoonlijk alleen de achtergrond 'goedkoop' overkomen.. door de tegels ed

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:39

Zo jammer van de achtergrond! Is echt volledig overbelicht en stoort ook, eist veel te veel aandacht op. Het zachte wat je over had kunnen brengen is daardoor helaas mislukt imo. Ook ivm de harde schaduwen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:57

Ben ik niet met je eens saskiakefie. Aangezien het voor een beautysalon is moeten de producten ook in beeld gebracht worden. Doordat het daar een stuk lichter is geeft het een clean effect en meer dimensie.
In deze vorm vind ik overbelichting absoluut niet erg :)

De tegeltjes zijn inderdaad wat jammer, maargoed dat is gewoon hun muur :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:59

Dat het witte een clean effect geeft kan ik me zeker in vinden en ook dat producten in beeld worden gebracht :j Dan is het wel mooi zoals je ziet bij die kleine potjes, daarboven wordt het licht nog een stuk feller en dát is het punt waar het imo verpest.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:45

vind het jammer van het vele licht van links. ik had hem persoonlijk vanaf de buik van het meisje genome dat licht..zodat hoofd en de schoonheidspecialst zelf beter in beeld komen, + mooi lichtinval van opzij, of ik had de camera iets meer naar rechts getrokken,

verder geen verkeerd beeld hoor, maar vind hem aan de linkerkant te ruim en aan de rechterkant iets te krap.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 19:43

Bedankt voor jullie meningen en tips! Heb ik zeker wat aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:37

De pose van de mensen lijkt me prima.
En de spulletjes op de tafel ernaast staan netjes.

Maar als je echt met een kritisch oog naar de foto kijkt, zijn dat de enige "sterke" punten in de foto.

Wat ik zelf heel belangrijk vindt, als ik naar foto's kijk, is dat het licht "correct" is.
Een achtergrond die zo uitgebeten wit is (overbelicht), zou ik als fotograaf, maar ook als klant niet accepteren. Dat is echt de basis van fotografie en hoort gewoon goed te zijn.

De horizon is niet recht. De lamellen voor het raam lijken daardoor scheef te hangen, net als de tegeltjes op de muur. Als er duidelijke horizontale en verticale lijnen in je foto zitten (zoals hier) is dat extra belangrijk om op te letten. Tenzij je het bewust scheef doet, maar dan moet het écht nog een stuk schever. Nu ziet het er als "per ongeluk" uit.

Het harde zonlicht zorgt voor hard licht, harde schaduwen en wat problemen in je details.
Zo heeft de mevrouw rechts een mooi shirt aan met het logo. Maar nu het licht er zo op valt, is het logo bijna niet te zien/lezen. Door de reflectie v/d zon.

De buste van het model is heftig overbelicht. Ik kan daardoor niet eens zien of ze volledig naakt ligt, of dat ze een handdoek over haar buste heen heeft gekregen.

Let op details in de achtergrond...
De vergeelde bediening van de lamellen/gordijn zijn lelijk.
Net als het snoer dat onderin bij de tegeltjes loopt.

Zorg dus dat je basis qua belichting in orde is.
Dat is écht heel belangrijk.
En let nog wat beter op de details.

Je kunt je ook voorbereiden door eens op andere websites te kijken, hoe andere fotografen dat hebben gedaan voor beauty salons.
Je zal dan zien dat bijna iedereen zacht licht gebruikt. Kies een bewolkte dag, of sluit de lamellen, of zorg voor gecontroleerde omstandigheden (zoals een diffusor voor het zonlicht houden).

Persoonlijk zou ik ook kiezen voor 2 foto's: 1 van een behandeling en 1 van de producten.
Dat geeft een rustiger beeld. Nu "zoekt" je oog het hele beeld door omdat er zo veel te zien is. Terwijl een beauty salon er juist voor "rust" is. En dat straalt deze foto (ondanks het mooie model) niet uit nu.