[FOTO] mijn "vangst" van deze week

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

First_Unique

[FOTO] mijn "vangst" van deze week

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 20:50

Hi Allemaal,

naar aanleiding van mijn vorige topic heb ik deze week weer flink mijn best gedaan om de tips die ik van jullie heb gekregen op te volgen. Ging niet slecht al zeg ik het zelf en ben zeker trots op mijn verbeterde foto's!

Zie hier een kleine selectie, tips zijn helemaal welkom want ik leer nog heel graag veel meer bij!

#1 Op de brabantse kampioenschappen. Vind het nog erg moeilijk om binnen foto's te maken.
Afbeelding

Afbeelding

#3 stiefmoeders, ik heb haar overvallen met mijn fotocamera haha, vandaar de mooie handschoenen etc. Mijn doel was hier rijfoto's uitproberen.
Afbeelding

#4 deze is van vandaag, ben ik echt heel erg trots op!
Afbeelding

Edit:
#5 Deze moet ik eigelijk ook gewoon echt nog even delen.. mijn creatief uitprobeersel ;)
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan te zeggen hebben :D
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 07-02-13 23:45, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Vergeet je [TAG] niet! :)

Nermal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:07

Mooie foto's! :j
Ben zelf geen pro, maar ga toch proberen wat tips te geven...
Foto 1: de (wazige) bloemen op de voorgrond en de brandslang aan de muur vind ik wel storend. Als het mogelijk is moet je proberen een goed plaatsje uit te zoeken waar je dit niet hebt. Maar bij een evenement is dat natuurlijk niet makkelijk.
Foto 2: Heb je hem ingegraven of zo :)) ? Waar ligt je scherpstelpunt hier? Het lijkt op de halsband te liggen? Probeer steeds op de ogen scherp te stellen, dan zou de neus er denk ik ook scherper uitkomen op deze foto. Persoonlijk zou ik dit soort foto's zonder halsband trekken en de oogjes op voorhand schoonmaken.
Foto 3: opnieuw, als het kan, de 2 palen op de achtergrond proberen vermijden
Foto 4: zeer expressief, mooie foto met mooie kleuren! Alleen jammer dat er wat schaduw over de hond valt, maar ja, met dit weer... valt daar soms weinig aan te doen :')

First_Unique

Re: mijn "vangst" van deze week

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 21:19

Dankjewel!! je hebt helemaal gelijk. op de brabantse was ik zo bezig met die pony goed op de foto te hebben qua benen.. iedere keer stond hij er raar op en baalde ook heel erg van de brandslang! de bloemen vond ik eigelijk wel iets hebben.. maar dat is denk ik smaakgebonden.

ja hond gingen ze in de bladeren graven. halsband heb je helemaal gelijk in, achteraf had ik ook zoiets van hmm balen.. scherpstellen ben ik nog heel erg in aan het zoeken. deze heb ik handmatig scherpgesteld en ik vind het nog erg moeilijk om precies te zien door die kijken wanneer ik hem perfect heb.

foto 3 inderdaad, palen staan in de weg, maar daar waren we het samen ook helemaal over eens.. revanche gaan we zoiezo op de hei doen ;)

jep klopt.. maar inderdaag geen keus met die schaduw.. was al heel erg blij dat het zonnetje zo lekker scheen tussen dat slechte weer door ;) anders had ik helemaal geen foto's gehad vandaag :D

Thnx voor je reactie!