[VER] Out of my mind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Hillady

[VER] Out of my mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 19:27

Dit is mijn aller eerste verhaal , dus ik ben er nog groen in ! Maar vind het al aardig lukken , en ik vind het zeker leuk !

Out of my mind gaat over een meisje van 16 , Anne Rayson . Ze heeft een vriendje Brandon en een beste vriendin uit Florida , Alex . Alex komt logeren voor een week , wat uiteindelijk uit moet lopen dat ze veel langer blijft . Alex krijgt met de beste vriend van Brandon , Simon . Ook raken Alex en Anne drank en drugs verslaafd . Hij is niet af maar ik hoop dat jullie volgen ! :D

Out of my mind

Anne Rayson - Thuis

Ik keek in de spiegel , wie ben ik eigenlijk ? Dacht ik . Ik Anne Rayson , 16 jarig meisje dat van uitgaan houd .Lang , heel lang blond haar en fel blauwe ogen . Derde klas HAVO . Ook houd ik veel van mijn vriendje Brandon en ik heb nog maar één ouder.. Mn aller liefste vader : Dan Rayson , hij leid een groot transport bedrijf waar door ik Anne Rayson wel tot 11 uur alleen thuis zit . Maar dan heb ik ook echt het hele huis voor mij alleen door zo diep in mn gedachten te zitten was de muziek die ik keihard aan had staan helemaal vergeten . In eens gaat de deur bel , ik zet de muziek uit en ren naar beneden . Ik doe de deur open , en daar staat ze dan .. Mijn beste vriendin uit Florida genaamd Alex . Alex was een grote meid heel lang krullend bruin haar en bruine ogen . Ze had vandaag zich weer heel mooi aan gekleed zeg ! Ik val dr gelijk om de hals 'Wauw echt tof dat ik een week hier mag blijven logeren !' zei ze en ik liet haar het huis in . We gingen zitten op de bank een een beetje een planning maken . 'Zullen we eerst nu even naar de pizzaria , even bij praten ? ' stelde ik voor 'Prima' zei Alex . We gingen naar de pizzaria , ik bestelde een pizza met salami en Alex precies het zelfde . Het voelt echt of we net zusjes zijn .... Toen vervolgde Alex het gesprek 'Heb jij nog steeds met Brandon ? In klas 1 waren jullie zo schattig ... Haha .' Ik grinnekte 'Ja zeker we hebben nog steeds , hij is zo erg veranderd ! Morgen gaan we wel even met hem afspreken .'We fietsen naar huis .Toen we thuis waren draaide ik de deur open en zei 'Tijd om de slaap plaats klaar te maken ' Samen stormden we naar boven , zette de radio kei hard aan . Dansend en al maakten we de bedden klaar , mijn vader bleef een week in Australië dus het hele huis alleen voor mij en Alex ... Heerlijk ! Twaalf uur 's nacht trokken we de wijn fles open , hmmm wat kon ik toch genieten ! En we bleven drinken en drinken en drinken tot we lam waren en in slaap vielen .
Pas 2 dagen later werd ik wakker . Alex was al wakker en keek me blij aan . 'Héhé daar ben je weer haha ! ' Ik keek geschrokken op 'Huh ? Wat ? Hoelang heb ik geslapen ? Hoelang lag ik in mn kater ? ' Ik zag Alex rekenen 'Euhm .. precies 2 dagen' Ik voelde me hart harder bonsen '2 dagen ?! Heb jij jezelf wel kunnen verzorgen ? ' Alex keek me aan 'Ja ik ben nog net 3 uur wakker ... Maar zullen we naar beneden ? Ik krijg honger !'Samen liepen we naar beneden , ik trok de kasten open om de tosti ijzer te zoeken . 'Aha ! Daar ben je !' Ik trok de ijzer uit de kast maar er kwam gelijk een potje bij uit ... Ik en Alex keken er na 'Het zal wel iets onbelangerijks zijn ' zei ik en gooide het terug in de kast . Het was precies 10 uur toen we weer naar boven gingen en ons omkleden en opmaken . Alex deed een zwart topje aan met een rode blazer en een blauwe spijker broek . Wat staat Alex toch altijd alles goed ! Ik trok een los grijs shirt aan en een kort spijker broekje ( het was overigens hartje zomer ) met een bij passende zonne bril en schoenen . 'Oke nu ga je Brandon bellen Anne ! ' schreeuwde Alex in mijn oor . Alex was altijd zo'n vrolijk persoon , je kan er altijd om lachen .. 'Ja ja ja !' Schreeuwde ik terug in haar oor ' Ik graaide naar mn telefoon en tikje zn nummer in 'Oeh oeh hij gaat over ! 'verluisterde Alex vrolijk . Brandon nam op 'Heee Brandon schatje !''Hee lieve anne ' Alex keek helemaal met een grote glimlach op dr gezicht naar mij toe . Toen vervolgde ik ons gesprek 'Eeuhm ... Brandon , zou jij met mij en Alex af willen spreken om 12 uur in het winkel centrum bij de patat boer ? Kunnen we direct even eten daar ' nieuwschierig wachtten we af . Ik had Alex dr oor al tegen mn telefoon gedrukt 'Tuurlijk ! ' zei Brandon vrolijk door de telefoon 'Zie ik je daar om 12 . Nu moet ik verder met mn pa helpen met de tuin . Doei schat ! ' voor ik iets terug kon zeggen hoorde ik de telefoon al piepen .

Winkel centrum 12.00 – Anne en Alex en Brandon.
Ik en Alex zaten te wachten bij de patat boer , we waren alvast vroeger heen gegaan . Konden we nog even in het winkel centrum blijven hangen !Daar kwam Brandon al aan op zijn fiets . Brandon had zich vandaag erg mooi gekleed, een stoere grijze broek met een witte sweater en een grijs met witte cap . Jemig .. Wat heb ik toch een knap vriendje . Alex keek me met open mond aan 'Is dat hem!??! Jemig bofkont ' ik lachte 'Ja dat is hem Alex ! Verandert hé ? Dat zei ik je zo !' met een grijns keek ik Alex aan 'Maar , maar hij had zo'n baby gezicht ! En nu is hij zo , zo volwassen ! ' zei ze verbaast . Ik lachte nog harder , ja maar nu je mond houden Alex hij komt eraan. Ik stond op 'Hee!' zei hij vrolijk en gaf me een kus op mijn mond . Nu stond Alex ook op en ze schudden de handen en Brandon zei 'Wat leuk je weer te zien Alex ! Echt heb je al een tijd niet gezien !' Alex glimlachte en zei 'Ja zeker weten ! ' zo bestelde we een patatje , ik en Alex zaten hier altijd als we afspraken en namen altijd patat en mayo . Nu fietste de beste vriend van Brandon langs , de vriend die altijd op Alex was als ze hier was . Maar toen was hij nog een klein , lelijk jongetje . Maar hij was ook veranderd . Alex vroeg 'Wie is dat ? 'Ik keek haar ondeugend aan en zei 'Je weet wel Simon , die altijd op jou was ! ' Weer viel Alex haar mond open 'Simon ? Dit ben je toch niet aan het liegen he ?! ' Ik keek Brandon aan , wat zal hij doen? Maar toen zag ik zijn ondeugende blik in ze ogen 'Hé Simon ! Kom is ! ' Simon kwam aan fietsen , toen hij zijn fiets in het fietsen hok had gezet kwam hij naar ons toelopen . Nu stond Alex op , Alex gaf Simon een hand en ze keken elkaar verliefd aan . Wat was er nu in eens met die twee ? In eens pakte Brandon mijn hand vast en liepen wij naar de skate baan , het plekje waar we in klas 1 elkaar vroegen... Wat schattig ! Maar toen stond Brandon stil , het is precies 2 jaar geleden dat we elkaar nu vroegen . Ik keek hem met mijn verliefde ogen aan , hij kwam dichter bij mij en gaf me een knuffel en een kus . Die kus leed uit eindelijk naar een zoen . Toen we net klaar waren kwamen Simon en Alex aanlopen . Hand in hand , toen viel mijn mond open van verbazing .

Thuis - 17.00 uur - Anne en Alex

Alex kon er maar niet over op houden , over Simon . Het was Simon dit , Simon dat . Ik gooide lachend een kussen van de bank tegen dr hoofd . Maar ineens schoot het onderwerp over 'Wat is Brandon veranderd zeg ! ' Zei ze met een lachend gezicht , 'En euhm .. we zagen jullie wel op de skatebaan.' Ik lachte 'Haha nou dat is mooi voor jullie ' Alex zat nerveus te spelen met dr haar 'Wat is er ? ' Vroeg ik en Alex werd gelijk knal rood . Wat had ze te verbergen ? Na een tijdje stilte zette ik de tv aan , en zette keihard mtv op . Ik liep zingend in mezelf naar de kast , nu kwam Alex dansend en springend achter me aan . Ik pakte een plak caké en een fles met wijn en 2 wijnglazen , weer dronken we veel . Maar niet zoveel als gisteren , ik en Alex waren toch wel benieuwd geworden wat dat potje nou was . Dronken en al trok ik het kastje open , en haalde het potje er uit . Er stond op LSD ...... Wat is LSD ? Dacht ik in mn gedachten , niet wetend omdat ik niet helder meer kon denken . We trokken het potje open en namen een pilletje , en wat was het fijn .... De wereld is mooi zo mooi ! En zo aten we de ene naar de andere op . De dronken heid was weg getrokken en ik keek in de spiegel . Mijn puppilen waren mega , mega groot . En die van Alex ook , 'Hahaha hoe komt dat onze puppillen zo groot zijn ? ' en toen stond er een blauw potje op de kast . Ik pakte het op en keek wat er op stond , 'Alex .... Het was LSD wat we hebben genomen .' ik keek dr geschrokken aan . We stonden allebij te trillen van angst.

In middels was het al weer 7 uur voordat we aan het eten kwamen , ik kookte . Want dat moest ik al leren omdat me vader altijd weg is ... Ik maakte nasi klaar . Alex kwam naar beneden gelopen na een lange douche , ze had haar jogging kleren aan getrokken en had de handdoek nog op haar hoofd . 'Hmmm wat ruikt het hier lekker zeg ! ' Vrolijk kijk ik op 'Ja he ! Ik dacht , nasi ligt nog wel in de koelkast ... waarom niet.'Ook nu trok Alex een vrolijk gezicht 'Ja waarom niet ! Weetje wat ik pak de borden wel en zet ze alvast voor neer ! ' Waarom waren we nu in eens vrolijk ? Diep in gedachte kwam ik er achter ... Het kwam door de drugs . Door het niet opletten was het eten in middels klaar . Ik zet het voornuis uit en roep Alex te komen helpen om de hete pan naar voren te brengen en op een onder zetten . Eindelijk gingen we weer eten .. Mijn maag rammelt ! Onder het eten start Alex een gesprek 'Euhm Anne ? Is het goed als Brandon en Simon vanavond komen om half negen ? ' ik keek op 'Ja tuurlijk ! Gezellig ! ' maar in eens betreurde Alex haar gezicht , en ik werd in eens ook verdriettig ... 'Anne ... Zal het komen door de drugs door onze gevoelens ? En de drank ? ' Vool aandacht keek ik op 'Ik denk het .. ' Maar met de gedachte aab drank haalde ik dit keer 2 flesjes 'Flugel' uit de kast en die gooiden we zo achterover . 'Niet meer dan 1 ! ' zei ik tegen Alex 'Ja klopt ... ik wil niet dat dit uit de hand loopt.' Maar uiteindelijk werden het wel 2 , 3, 4 . Gelukkig klopten toen net de jongens aan . Half dronken deed ik de deur open , maar toen pepte ik op , 'Brandon ! ' ik keek hem aan en gaf hem een kus , wat uiteindelijk weer leed tot zoenen . Ook Alex stond te zoenen met Simon . Bah dit had ik nooit willen zien ! En al helemaal niet verwacht ! Later keken we met ons 4en op de bank de 'Titanic ' wat is dat toch een zielige en mooie film .. Ik bedacht in mezelf hoe het zou zijn als ik dat was geweest ...

Tips enz. zijn welkom ! Hou het lief :o

Groetjes!

_Lobke_

Re: [VER] Out of my mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:53

Gezien je leeftijd vind ik dat je goed schrijft. Er zitten wel aardig wat grammatica en spelling fouten in. Je zou dit eenvoudig kunnen oplossen door het in een Word document te typen. Daarnaast zou je de tekst nog meer in alinea’s kunnen verdelen om het comfortabel voor de lezer te maken.
En bij een Dialoog (personen die praten) niet alles achter elkaar te zetten.
Dus niet zo:
'Zullen we eerst nu even naar de pizzaria , even bij praten ? ' stelde ik voor 'Prima' zei Alex.
Maar zo:
‘Misschien kunnen we eerst wel even naar de pizzeria gaan?’, stelde ik voor.
‘Prima!’, zei Alex.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 21:07

_Lobke_ schreef:
Gezien je leeftijd vind ik dat je goed schrijft. Er zitten wel aardig wat grammatica en spelling fouten in. Je zou dit eenvoudig kunnen oplossen door het in een Word document te typen. Daarnaast zou je de tekst nog meer in alinea’s kunnen verdelen om het comfortabel voor de lezer te maken.
En bij een Dialoog (personen die praten) niet alles achter elkaar te zetten.
Dus niet zo:
'Zullen we eerst nu even naar de pizzaria , even bij praten ? ' stelde ik voor 'Prima' zei Alex.
Maar zo:
‘Misschien kunnen we eerst wel even naar de pizzeria gaan?’, stelde ik voor.
‘Prima!’, zei Alex.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes!

dankje :D ! Nee oke verander het morgen !

De spellings foutjes waren mij ook al op gevallen .. ik verbeter morgen !

Anoniem

Re: [VER] Out of my mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:48

Leuk sanne :D