[FOTO] Het paadje...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

[FOTO] Het paadje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 14:34

Afbeelding

--

Afbeelding

--

Afbeelding

--

Afbeelding

-------------

Bij ons heb je een leuk 'bultje', smal paadje naar boven en dan bovenop een 'rustpunt' met uitzicht over het Wierdenseveld (natuurgebied).

Nu is dit helemaal verwilderd, het rustpunt is door jongeren in gebruik als hangplek en is behoorlijk verwaarloosd. Vond het wel leuk om dit paadje naar boven vast te leggen, door het weer vandaag heeft het wel echt een aparte, trieste, sfeer gekregen.. Iets wat wel erg goed past bij die omgeving en ik ook heb proberen vast te leggen.

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden! Wees niet te streng a.u.b. heb nog niet eerder echt wat op FK geplaatst (vind mijn werk eigenlijk nooit goed genoeg ervoor). Zie zelf wel een aantal puntjes, maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Oh en deze vind ik ook erg mooi:

Afbeelding

saskiakefie

Re: [FOTO] Het paadje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:39

hm.. ik weet niet, het idee is goed, maar de uitwerking vind ik toch minder.

F1 Leuk zo'n zigzagwegje, goed gezien. Misschien wel de beste foto uit de serie.

F2 Fijn standpunt, echter vind ik het licht te fel en te hard op het bankje. Dat kijkt niet fijn en haalt de spanning weg.

F3 Voor mij een te drukke foto, waarvan ik niet echt ergens op kan focussen, het grootste deel is onscherp en er is ook geen punt wat de aandacht trekt wat wel scherp is. Had hier liever een kleine diafragma gezien maar dan nog weet ik niet of het wat was geworden.

F4 Wel mooi, maar had liever of alles scherp gezien en niet alleen de takken op de voorgrond, of de takken wel scherp en de rest nog een stuk onscherper, nou is het hem net niet.

F5 Heeft zeker wat met die boom erbij, maar wederom vind ik het licht te hard op het bankje. :)

Hopelijk kan je je er in vinden.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 14:49

Bedankt voor je commentaar! Kan me er wel in vinden! :)

Foto 3 past er eigenlijk niet bij, maar toch hoort het er ook bij. Dat is juist het meest verwaarloosde en verwilderde wat er is. Alleen het is heel onhandig dat er bult begroeiing is waardoor het lastig is om hem erop te krijgen. Ben het met je eens wat betreft het te drukke, maar zou ook niet goed weten hoe ik dit anders kan doen? Ga je meer op het pad staan (waardoor je minder takken gaat zien) dan zie je maar een heel klein stukje van dat 'rustpunt' (alleen een paar planken). Ga je wat naar de andere kant dan zie je weer een bult takken e.d. Lastig object om mooi op de foto te krijgen!

Foto 4 bedoel je bv. zo iets?
Afbeelding

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:54

Oke ja dan had je bij F3 iig op het hout moeten focussen, want doordat niks echt scherp is (ik kan het iig niet vinden) wordt die onrust nog wel groter.

Ja zoiets bedoel ik met F4 alleen vind ik dit weer een beetje teveel takken, mag ik iets proberen met je foto ?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 15:04

Volgens mij ligt de scherpte meer aan de linkerkant (takken), maar ben het met je eens dat het echt de minste foto is.

Van mij mag je wel iets proberen! Helemaal als ik er iets van kan opsteken juig ik het zelfs toe.. :o

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:13

Even een snelle bewerking. Ik heb nu met een tool de achtergrond wat onscherper gemaakt en de takken wat scherper. Dan is het duidelijker wat nu echt scherp is en wat onscherp/zacht. Ook ietsjes opgehelderd en contrast toegevoegd.

Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 15:18

Ah, ja hij heeft nu meer echt 'doorkijk'. :)
Bij mijn versie zijn de takken meer een storend element en hier gebruik je ze juist als een soort kader (/doorkijk).

Ik snap hem! :D