Ik blijf gewoon jaloers op al die mooie werken die hier in pastel voorbij komen. En dan baal ik van mijzelf dat ik er dus echt geen bal van kan
Deze week dus maar eens canson mi teintes papier gekocht, in de hoop dat het echt aan mijn papier lag. Nou moet ik zeggen dat dit wel echt een wereld van verschil is, ik kan nu gewoon met m'n witte potlood over een andere laag heen, dat was op dat andere papier echt niet mogelijk.
Ik merk dat ik het wel echt heel moeilijk vind om het goed dekkend te krijgen. Waarschijnlijk wil ik te snel de details erop zetten en moet ik eigenlijk met nog iets meer lagen werken. Ik werk nu op A4 formaat, zetten jullie op zulk formaat ook de onderlaag met krijt op en gaan jullie daarna pas over op potlood, of doen jullie op dit kleine formaat alles met potlood?
Ik zit er trouwens aan te denken om eens velours te kopen. Heb namelijk wel eens gehoord dat je daarop met een iets meer schilderachtige manier kan werken. Weet iemand of dit klopt?
Nou hier dan het werkje. Dus op canson mi teintes van A4 formaat.

En dan ook nog even op groot formaat, zodat je kunt zien dat het echt niet dekkend is.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-I68UGWHD.jpg
!

! Super knap, ik doe het je niet na!
Hij is echt heel mooi zacht aan het worden, zie je wel, gewoon niet opgeven, hij heeft echt een fijne uitstraling!