Wie kan mij helpen met een gedicht?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Keeltje135

Wie kan mij helpen met een gedicht?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 21:15

Ik hoop dat ik dit hier neer mag zetten, anders kan het verplaatst worden.

Mijn oma is vanmorgen overleden, hier een topic dat ik heb gemaakt toen we wisten dat ze euthanasie gingen toepassen: [LZP] Dag lieve oma

De bedoeling is om een gedichtje of verhaal te maken, maar het lukt me niet, ik wou jullie om wat hulp vragen, hier wat over ons wat daarbij kan helpen:

Ze wou zelf weggaan en heeft dat ook zelf besloten om euthanasie te doen, haar lichaam was op. Ze heeft lang voor ons gevochten.
Elke vrijdag bleef ik bij oma slapen, voor de gezelligheid, dat vond ze leuk en heb ik altijd gedaan denk vanaf mijn 8e ongeveer.
Ze kookte altijd voor me en smorgens stond er versgeperste sinasappelsap voor me klaar.
Ook al had ze slechte dagen, ze deed bovenstaande elke week voor me.
We hadden super leuke momenten samen en konden beide heel erg goed praten.
Toen we vrijdagmiddag afscheid van haar gingen nemen(ik schrok heel erg want ze kreeg heel moeilijk adem en ze kon bijna niet praten) zei ze nog’’daar is mijn weekend vriendinnetje’’, allebei tranen in de ogen.
2 weken terug had ze erg veel pijn in het ziekenhuis, dit vertelde ze me toen mijn vader even weg was, ik heb haar nog gezegd dat alles goed zou komen… Dit heeft ze onthouden, toen ik afscheid aan het nemen was zei ze ook tegen me dat alles goed kwam, ik zei nog’’ ja oma dat had ik je gezegd he!’’ hoe je het ook keert of went is het ook zo, het is goed gekomen, ze heeft haar rust die ze zo ongelooflijk heeft verdiend!

Ik weet ook nog dat toen ze haar been hadden geamputeerd dat ze me vertelde dat mijn vader en oom heel raar hadden opgekeken, omdat ze in haar slaap de slappe lach had, ze vertelde mij dat dat kwam doordat ze nu niet meer oma Droppje was (zoals wij haar noemde) maar nu maar oma Stompie genoemd moest worden. Wat lachten wij toch wat af met onze lieve en grappige oma!

Ik heb een medaillon gekregen van haar, deze zou ik erven als ze zou overlijden. Deze krijg ik binnekort en ik zal hem ook nooit meer afdoen.

Sowieso wil ik dit erin, liefst op het laatste stuk:
‘’Oma wij hebben samen veel leuke dingen beleefd en het erg gezellig gehad op onze vrijdag avonden. Er zullen nog vele leuke momenten volgen, want alles wat ik ga beleven zal jij ook meekrijgen, voor altijd zul je in mijn hart zijn! ‘’

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met iets in elkaar te zetten,
Liefs Kayleigh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:31

Lieve oma, lieve vriendin,

Ik wilde niet dat je weg gaat, het doet zoveel pijn,
Maar ik begrijp dat het goed is zo, het mag zo zijn.
Je lichaam was op, je hebt gedaan wat je kon,
je hebt voor jezelf maar ook voor ons gevochten, maar er kwamen wolken voor jouw zon.
Slechte dagen of niet, lekker eten stond voor mij klaar,
en zelfs een lekkere Jus d'orange ook al had je het zwaar.
Samen keuvelen, gezellig logeren en eindeloos praten ga ik erg missen,
soms zou ik willen weten, 'wat vind oma hier nu van?' maar dat is slechts gissen.
Ik heb gezegd dat het goed zou komen, en dat beloof ik aan jou,
en de rust gun ik jou zo, omdat ik zoveel van je hou.
Bedankt voor je medaillon, ik zal hem met trots dragen,
en ik zal met trots over jou vertellen als mensen er naar vragen.
Oma Droppje, of oma Stompie zo als je gekscherend zei,
Mijn weekendvriendin zal het altijd blijven voor mij.

Oma wij hebben samen veel leuke dingen beleefd en het erg gezellig gehad op onze vrijdag avonden. Er zullen nog vele leuke momenten volgen, want alles wat ik ga beleven zal jij ook meekrijgen, voor altijd zul je in mijn hart zijn!

Edit: Ik hoop dat je er wat aan hebt, vond het eigenlijk best heftig om te schrijven.

Keeltje135

Re: Wie kan mij helpen met een gedicht?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 22:14

Heel erg bedankt voor het schrijven. suggesties voor in het gedicht van Joolien zijn evengoed welkom, voor nu hou ik deze aan, vind hem erg mooi! :(:)

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 22:39

Ik heb zelf sommige dingen een beetje anders gedaan, zoals dat gissen over wat ze zou denken, voor mij zal het niet moeilijk zijn, wij dachten bijna altijd precies hetzelfde over dingen, dat even aangepast.
Ik ga er nu niks meer aan veranderen, ik vind hem zelf mooi, heb hem naar mijn vader verstuurd en hij zal het op een kaart voor me zetten.
Er zit ook wat van zammara bij, zoals jullie er wsl uit kunnen afleiden is dat mijn paard
En oma liga er bij gezet, zo noemden wij haar ook, vroeger aten we bij haar (mijn broer, zus en ik) altijd lige met sinaasappelsap erdoorheen

Dit heb ik nu gestuurd:
Lieve Oma,
Ik wilde niet dat je weg gaat, het doet zoveel pijn,
Maar ik begrijp dat het goed is zo, het mag zo zijn,
Je lichaam was op, je hebt gedaan wat je kon,
Je hebt voor jezelf maar ook voor ons gevochten, helaas kwamen er wolken voor je zon.
Slechte dagen of niet, eten stond er altijd voor me klaar,
En lekkere vers geperste sinaasappelsap voor als ik smorgens opsta.
Samen op de bank, gezellig logeren en het eindeloos praten ga ik erg missen,
Soms zal ik me afvragen ‘Wat vind oma ervan?’, maar dat zal voor mij niet moeilijk gissen zijn.
Ik heb gezegd dat het goed zou komen, en dat beloof ik aan jou,
En de rust gun ik jou zo, omdat ik en alle anderen zoveel van jou houden.
Bedankt voor je medaillon, ik zal hem met veel trots dragen,
Ook zal ik met trots over jou vertellen als mensen er naar vragen.
Oma Dropje, oma Liga, of oma Stompie zoals je me laatst zei,
Mijn weekendvriendin zal het altijd blijven voor mij.

Ook Zammara bedankt je,
Ik mocht niet weg als ik geen appel voor Zammara meenam, altijd moest ik haar een knuffel van je geven,
Nu zal ik zelf maar voor die lekkere appels moeten gaan zorgen.

Oma wij hebben samen veel leuke dingen beleefd en het erg gezellig gehad op onze vrijdag avonden.
Er zullen nog vele leuke momenten volgen, want alles wat ik ga beleven zal jij ook meekrijgen, voor altijd zul je in mijn hart zijn!

Allerliefste oma, ik hou heel veel van jou, en dat zal altijd zo blijven!

Liefs Kayleigh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:30

Helemaal naar je eigen hand gezet, mooi :) sterkte ermee :)

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 09:59

dankjewel, en jij heel erg bedankt voor het maken,anders was het me niet gelukt!