[FOTO] Mijn eerste foto's met mijn nieuwe aanwinst :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

First_Unique

[FOTO] Mijn eerste foto's met mijn nieuwe aanwinst :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 17:26

Hallo!

Zaterdag heb ik een Canon EOS 1100D gekocht met de 18-55mm en 55-250mm lens erbij.
Super blij alleen het weer zit niet helemaal mee.

Gister naar de paardjes geweest en vandaag was mijn kat het slachtoffer. Ik zou het leuk en leerzaam vinden als ik verbeterpunten te horen zou krijgen met uitleg uiteraard erbij ;)

Ik zit nog heel erg te stoeien met Sluitertijd, Diafragma en ISO. Ik heb bij deze foto's de camera gewoon zelf ingesteld alleen de ene keer denk ik hee ik snap hem en dan draai ik me om zijn ze weer kei donker of helemaal overbelicht...

Ik heb de foto's overigens wel bijgewerkt met het stadaard programma op mijn pc Windows Livephoto gallery..

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Afbeelding

#2Beetje jammer van de achtergrond, en zijn voorbeentjes en staart zijn bewogen.. iemand hier tips voor?
Afbeelding

#3 Hier heb ik de kat op een zwart groot tekenvel gezet en een bloem uit de vaas erbij gelegd.
Afbeelding

Afbeelding

#5 Bloemmetje
Afbeelding

#6 Lamp
Afbeelding

Afbeelding

#8 Deze weet ik niet zo goed wat ik er van moet denken.. vond die knuffel aan elkaar wel heel leuk.Afbeelding

Nou dit was een fractie van mijn 300 foto's die ik in 2 middagjes tijd heb gemaakt :D veel waren er bewogen of te donker, maar dit zijn een van de foto's die er nog mee door konden :)

Groetjes Ilse
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 29-01-13 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Leen

Re: Mijn eerste foto's met mijn nieuwe aanwinst :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:00

Probeer nog veel te experimenteren met de sluitertijd en iso. Het lijkt alsof je sluitertijd er hoog staat waardoor je op verschillende foto's ruis krijgt. Probeer zo weinig mogelijk met de 2 laatste stops van je iso te werken. Volgens mij gaat de jouwe tot 6400. Dus dan zou ik de 6400 en de 3200 niet gebruiken (1600 eigenlijk ook al niet)
Bij studio-opnames zoals de bloem of lamp kan je een tragere sluitertijd nemen (hoe kleiner het getal na de '1/' hoe trager) hierdoor valt er meer licht op je sensor en kan je dus een lagere iso nemen. Ik kijk altijd eerst of ik de iso onder de 800 kan houden. Daarnaast heb je ook nog een functie om te overbelichten en onderbelichten.

Bij paarden in actie moet je toch de sluitertijd boven 1/200 hebben. Liefst 1/300. Zo krijg je geen onbewogen delen. Maar dan moet je wel natuurlijk iets aan de belichting doen.

Ik wil het wel even over foto nr. 4 hebben. Deze foto heeft heel erge ruis, dus bij deze, bovenstaande tips. Probeer volgende keer iets ruimer de foto te maken. Het oortje staat er maar heel net op, de voor de kat rechterpoot staat er niet op en de linker'elleboog' staat er ook niet op. Probeer of een close-up te maken, of een heel stuk ruimer te maken. Croppen kan achteraf nog. Denk daarna aan details die de foto 'maken'. De bloem ziet er wat geplet uit en wat stuk. Gebruik een mooie bloem, of geen bloem in dat geval. Nr 3. hetzelfde verhaal
Misschien is het wel leerzaam om deze foto eens proberen opnieuw te maken met de tips die je krijgt.

Denk ook aan je reflextie, bij foto 6 en 1 zie je jezelf. Dat komt niet zo mooi over. Tenzij je natuurlijk als onderwerp je reflextie hebt. Maar dat is in deze gevallen niet. En denk ook aan bv vuiltjes in de ogen ed.

Blijf nog veel oefenen en experimenteren, zo moet iedereen leren.
Misschien ook handig voor de volgende keer. Plaats maar een aantal foto's, een 3-5 zijn meer als voldoende. Dan kan er gericht commentaar gegeven worden op de foto's. Nu is het moeilijk om overal wat op te zeggen. Vandaar dat ik het maar algemeen deed.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

First_Unique

Re: [FOTO] Mijn eerste foto's met mijn nieuwe aanwinst :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 18:15

dankje Leen_ ik ga zeker hiermee aan de slag! ik heb eigelijk overal wel ruis op maar ik dacht juist dat het van de ISO kwam en dat het niet van de sluitertijd kwam.. ga het morgen weer uitproberen hoe dat jij het zelgt :) je hebt gelijk, bloemmetje was na al dat spelen niet meer optimaal. voor mij gaat t er nu op het moment het meest om dat de kwaliteit van de foto's goed wordt en dan ga ik daarna echt letten op bijv het nette bloemmetjes, nette halsters etc. Ik vind het wel heel moeilijk om goede composities aan te houden, vooral paard en poes bewegen zo snel en dan moet je best snel handelen, maar ik baalde ook een beetje van dat oortje, beentje enz. maaaar volgende x hoop ik weer te verbeteren :D

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:35

In het paardenoog en op die bol daat moet je een andere positie aan nemen, want nu zie je de camere in het oog en in de bol.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 21:00

Ja klopt! Ik ga daar vandeweek ook eens op oefenen :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:59

First_Unique schreef:
dankje Leen_ ik ga zeker hiermee aan de slag! ik heb eigelijk overal wel ruis op maar ik dacht juist dat het van de ISO kwam en dat het niet van de sluitertijd kwam.. ga het morgen weer uitproberen hoe dat jij het zelgt :) je hebt gelijk, bloemmetje was na al dat spelen niet meer optimaal. voor mij gaat t er nu op het moment het meest om dat de kwaliteit van de foto's goed wordt en dan ga ik daarna echt letten op bijv het nette bloemmetjes, nette halsters etc. Ik vind het wel heel moeilijk om goede composities aan te houden, vooral paard en poes bewegen zo snel en dan moet je best snel handelen, maar ik baalde ook een beetje van dat oortje, beentje enz. maaaar volgende x hoop ik weer te verbeteren :D

Ruis komt ook door de ISO. Maar je kan je ISO omlaag halen door je sluitertijd te verlengen zodat er meer licht binnenvalt.
Maar probeer daar maar wat mee te spelen, dan leer je het veel sneller dat dat iemand nu zegt zet je iso op 200 en je sluitertijd op 1/20 ofzo. Daar ben je zelf niet veel mee want dan leer je het niet gebruiken.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:48

Hoi leen_ ik heb vandaag alweer op een vriendinnetje en haar paard geoefend, heb er goed op gelet en ging al een stukje beter, ben daarna nog wat rond gaan knippen op stal alleen toen werd het schemeriger en dan ga ik meteen weer de mist in, foto's kwamen er gewoon weer veel te donker uit achteraf gezien op mijn pc. Op mn camera lijken ze wel allemaal goed maar naderhand dan zie ik pas dat het weer fout is gegaan.

Edit; hier een foto van vandaag
Afbeelding