Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
WildWings schreef:Je kan met de meeste camera's wel foto's selecteren die je wilt behouden door ze te beveiligen, en de rest kan je dan in één keer verwijderen. Dan nog zou ik zo'n kaartje niet meer durven te gebruiken. Op Sandisk Extreme kaartjes heb je als het goed is een goede garantie zitten, misschien eens contact met hunzelf opnemen?
De paar bestanden die je per se op het kaartje wilt houden, waarvoor is dat? Ze staan toch al op de PC?
11AFotograaf schreef:Waarom zet je de foto's die bewaard moeten blijven niet even op je computer, formatteer je het kaartje in je camera en zet je daarna de foto's er weer op?
Heb je uberhaubt het kaartje geformateerd voordat je er mee ging fotograferen? Dat wordt namelijk wel aangeraden, want dan schrijft je camera hem weg zoals de camera de indeling van het kaartje gebruikt.
Ik verwacht dat je probleem er wel mee opgelost zou kunnen zijn, dus het lijkt mij niet erg om de foto's even op je computer te kopieren! Sowieso is het niet slim om van een CF/SD (??) kaartje uit te gaan als 'backup' want dat zijn de minst betrouwbare mediums om dingen op op te slaan!