[FOTO] 'Pigeon'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

[FOTO] 'Pigeon'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 19:11

:wave:

Ik heb sinds gister een nieuwe lens voor mijn Nikon d60, een 55-200 mm.
Ik ben erg blij met deze lens, ik heb ook nog een 18-55mm.

Hier dus een van de eerste foto's. Helaas was hij vrij donker, heb het met Photofiltre wel wat beter proberen te krijgen.

Afbeelding

Wie heeft er tips en commentaar voor me?

Ier

Re: [FOTO] 'Pigeon'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:15

Waarom is de titel in 't Engels? Voegt weinig toe. Wat vind je zelf van de foto?

Ik zie een hoop foto, een hoop achtergrond maar weinig van het daadwerkelijke onderwerp. Ik heb tevens 't idee dat de duif wat scherpte mist. Ook vind ik dat de duif onvoldoende naar voren komt in dit beeld.

Probeer wat te spelen met de compositie, maar zorg wel dat de duif het centrale punt van de foto wordt als je dat als onderwerp in gedachten hebt..

Veel plezier met je nieuwe camera. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 19:17

Bedankt voor je reactie :).

De foto is niet mijn beste werk, maar plaats hem dus voor tips. Ik vond al dat er iets was met de duif, nu je het zegt mist ie inderdaad wat scherpte. Ik zal eens wat met compositie proberen te spelen als ik weer op pad ga met m'n camera :j.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:18

Ier schreef:
Waarom is de titel in 't Engels? Voegt weinig toe.

:') Dit is werkelijkwaar het meest nutteloze commentaar wat ik ooit gehoord heb op Bokt _/-\o_

TS: Ik vind de foto erg mooi maar ben het verder eens met Ier. Er staat vrij veel loze ruimte op de foto, het was mooier geweest als je hem achteraf wat had gecropt waardoor de duif de foto meer vulde! En ik zou hem nog een stukje helderder maken, ik denk dat hij dan al een stuk meer spreekt!

Verder een leuke foto en veel oefenplezier met je nieuwe lens.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 17:49

Bedankt voor je reactie :)

Iets helderder lukt me helaas niet, dan wordt ie juist heel flets, zegmaar.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:13

Dan meer contrast toevoegen... Over het algemeen doe ik evenveel helderheid als contrast... Omdat hij anders erg flets wordt inderdaad.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:17

Meer inzoomen, de achtergrond overheerst hier teveel. Waarom de duif van achteren op de kiek zetten? Ik zou je aanraden niet meteen met dieren te beginnen want dat is het meest moeilijke om te fotograveren. Ga eens want bloemen of andere dingen fotograveren, kun je je camera wat beter leren kennen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 17:43

Cassidy schreef:
Meer inzoomen, de achtergrond overheerst hier teveel. Waarom de duif van achteren op de kiek zetten? Ik zou je aanraden niet meteen met dieren te beginnen want dat is het meest moeilijke om te fotograveren. Ga eens want bloemen of andere dingen fotograveren, kun je je camera wat beter leren kennen.

Ik fotografeer nu een half jaar met mijn camera, dus heb al wel ervaring. Ik doe vooral dieren en bloemen/natuur.
Aan de andere kant van de boom is een sloot, dus kan daar moeilijk gaan staan :=

Bedankt voor je tips/reactie :-)