[VER] Bang in de wereld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

[VER] Bang in de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 17:13

hoihoi, ik ben nu al de hele middag bezig met schrijven, en ik ben nog lang niet klaar maar ik wilde dit vast met jullie delen :o ik denk dat er nog wel meer gaat volgen, maar ik wilde graag jullie menig weten :) ik heb het maar even Bang in de wereld genoemd, omdat ik even niks anders kon bedenken!
Jill
Een harde klap schud me wakker. Bang kijk ik omhoog, en paar blonde meisjes geplamuurd met een dikke laag make-up buigen zich over mij, eentje spuugt in mijn gezicht en daarna begint het.. De ene na de andere trap raakt me, de tranen stromen over mijn wangen huilen past niet bij mij, echt niet maar hoe kunnen ze dit nou doen? Ik doe hun toch niks? De pijn is niet houdbaar, ze gillen allerlei scheldwoorden naar me, dat ik anorexia heb –wat helemaal niet zo is- en dat ik lelijk ben, nog wel meer maar dat hoor ik niet eens, zo verblind door pijn ben ik dus. Net als ik denk dat het niet erger kan, raakt een voet mijn slaap, alles begint te draaien. Dan hoor ik hem, die alles reddende stem, de enige die mij wil kennen hoe ik ben; Jaron, mijn vriend en een van de weinige waar ik zó veel van kan houden! ‘Laat haar met rust!’ roept hij, en met zijn ene arm trekt hij een van de meisjes van me af, en met de andere trekt hij mij tegen zich aan, tilt me op en neemt me mee door de kring jongeren die zich om ons heeft verzameld. Het is dat Jaron erg populair is, anders zouden ze hem ook te grazen nemen, denk ik met een sterke walging . We gaan naar buiten, hij zet me in zijn auto, en komt naast me zitten, ‘gaat het een beetje?’, vraagt hij, terwijl hij probeert om een wond op mijn hoofd te laten stoppen met bloeden. Hij kijkt me aan, maar ik zit in een soort waas, ik kan niet stoppen met trillen, trillen en nog eens trillen, ‘waarom moeten ze mij hebben?’, vraag ik met met een bibberig stemmetje, ik schrik er zelf van; ben ik dat? ‘Ik weet het niet, wist ik het maar ik wil niets liever dan jou helpen, dat moet je onthouden, er is niemand die meer van iemand houdt dan ik, echt niet!’ ondanks dat ik nog steeds tril als een gek glimlach ik, ‘Ik ook van jou.’ Ik wil de zakdoek die hij op mijn hoofd drukt overpakken, maar het lukt niet, mijn hand blijft maar trillen, ‘laat mij maar’, zegt hij lief.
Na een tijd zo gezeten te hebben, lukt het me eindelijk om een beetje rustig te worden en we gaan voorin zitten, hij brengt me naar huis. ‘Wat ga je tegen je oma zeggen?’, vraagt hij voorzichtig, ‘ik weet het niet.. ik ga niet zeggen dat ze me weer in elkaar hebben geslagen, het is al de tweede keer deze maand!’, ‘Dat snap ik ja, umm geloofd ze het als je zegt dat je gevallen bent of zoiets?’, ‘Ik weet het niet, dat probeer ik wel!’. Dan zijn we er al, voor de deur geeft Jaron me nog snel een kus, ‘Ik hou van je, weet dat! En ik haal ja morgen op hé!’, Daarna stap ik uit en loop naar binnen. ‘Kind wat heb je nou weer gedaan?’, ‘Ik, ik ben gevallen!’, tja, dat klonk heel geloofwaardig..niet dus maar oma lijkt er genoegen mee te nemen en ik loop door naar boven. Ik laat me op bed vallen, dit kan zo toch niet langer? Al zolang ik me kan herinneren moeten ze mij hebben, vroeger was het nog onschuldig wat gemene opmerkingen roepen, op de middelbare werd dat duwen en schelden en nu? Ik ben nu al 3 keer in elkaar geslagen, krijg vaak ineens een stomp in mijn rug en het schelden is er ook niet minder op geworden, is dit dan echt een vervolgopleiding waar mensen met dezelfde interesses rondlopen? Een raar gevoel vormt zich in mijn maag, ligt het wel aan hun? Ben ik niet gewoon echt lelijk? Misschien ligt het ook wel allemaal aan mij, misschien… maar denken ze nou echt dat ik in allemaal merkkleding rondloop als ik altijd bij mijn oma heb gewoond? Mij ouders zijn toen ik een jaar of 3 was verongelukt, en sinds dien woon ik dus al bij mijn oma..
De volgende morgen, ik probeer moed bijeen te rapen, gewoon gaan, je kunt het, komop! Maar het helpt niks, het liefst zou ik me ziek melden, maar ik kan er moeilijk voor weglopen, snel kleed ik me om en loop naar beneden, door het misselijke gevoel dat maar niet weggaat eet ik maar weer niet, ik eet straks wel extra denk ik. Ik kijk op de klok, 10 voor half dan zal hij er zo wel zijn. Ik loop naar buiten en daar komt hij inderdaad net aanrijden. Ik stap in, ‘gaat het weer wat beter?’, vraagt hij, ‘Ja’, ik wil de rest inslikken, maar zeg het toch, ‘Ik ben bang..’, en dat was zo, ik was onwijs bang, bang voor wat er nu weer gaat komen, waarom zouden ze me nu met rust laten als ze dat gisteren ook niet deden? ‘Het komt goed, ik blijf bij je, dat beloof ik!’, maarja dat was makkelijker gezegd dan gedaan, we hadden immers niet één les hetzelfde! Ik knikte maar..
Het begon al niet goed, nee helemaal niet goed, ik ging in de klas zitten, en nog voor de les goed en wel op gang was, waren ze al weer ‘vlot’ bezig mij uit te schelden. Na een uur ging de bel, het klonk als een dof geluid in mijn oren, daar ging ik dan , wat ging er nu komen? Ik liep naar de gang, de bocht om naar het volgende lokaal en daar gebeurde wat ik min of meer verwacht had. Een zevental meiden stond me op te wachten, ik wilde erlangs lopen maar ze duwde me terug ‘Laat me met rust!’ riep ik. Maar het hielp niks, van achter werd er een keer flink in mijn rug geschopt, waardoor ik naar voren viel, recht in iemand handen, haar nagels boorden in mijn gezicht en een felle pijn schoot door mijn gezicht. Om ons heen verzamelde zich alweer een steeds dikkere laag toeschouwers, het meisje gaf me een klap in mijn gezicht, even wankelde ik, maar toen was ik weer helder, ik wil dit niet langer meer! Ik bukte, dook onder iemands armen door, werd nog een keer geduwd, en rende naar buiten. Ik rende als maar door, en door ik ging dwars door het bos omhoog, recht naar de klif toe, ik had maar één ding voor ogen; weg hier, weg van de pijn, weg van dit alles naar mijn ouders, die wilde me vast wel! Ik kijk naar beneden, de angstaanjagende diepte in. Ver onder mij slaat de zee zich te pletter tegen de rotsen. Het kolkende water lijkt me te roepen, met een niet normaal sterke aantrekkingskracht, ik wil die niet meer, niet nog langer! Ik sluit mijn ogen, en ik zie alles al voor me, hoe ik spring; een moment dat alles stilstaat, en dan… Een traan rolt al over mijn wang, waarom is dat zo ver gekomen? Ik sluit mijn ogen, zucht heel diep en.. Ik zet af

Jaron
Er klinkt gejoel vanuit de gang als ik nog in de les zit, ik schrik het zal toch niet?? Zodra we weg mogen ga ik zo hard ik kan naar de gang daar zie ik Jill haar tas liggen. Snel roep ik naar een vriend van me die er dus ook gewoon heeft staan kijken, ‘Waar is ze heen?!’, ‘Naar buiten!’, roept hij half lachend, nou mooie vriend is dat, maar ik sta er amper bij stil, ik moet naar haar toe, voordat ze zichzelf iets aandoet, want daar verdenk ik haar al langere tijd van, ze wil niet meer dat straalt er vanaf! Ik ren naar buiten en spring in mijn auto, waar zijn verdomme die sleutels gebleven? Gelukkig vindt ik ze al snel, en ik geef een flinke spuit gas, nu maar hopen dat Kevin het goed zei, en ik scheur als een gek richting de weg naar de klif. Na een paar minuten komt de rand in zicht, wat ik daar zie doet mijn maag ineen krampen, waarom staan die rothekken daar?! Ik zet zo snel ik kan mijn auto neer, en spring over het hek, ik ren zo hard ik kan, de horror scene’s schieten door mijn hoofd, dalijk ben ik te laat? Wat dan? Ik ren nóg harder, ze krimpt opeens ineen, en daarna zie ik het ergste wat ik ooit heb gezien, ze zet af, ze doet het echt ik spring vooruit…

Jill
Mijn voeten laten de grond los, maar ik val niet, een sterke arm klemt zich om mijn middel het is Jaron. Ik begin nog harder te snikken dan dat ik ondertussen al deed, ‘Alles is goed, alles komt goed’, blijft hij maar zeggen met zijn altijd geruststellende, maar nu verstikte stem. Hij slaat ook zijn andere arm om me heen, ‘Je hebt mij, ik zal er altijd voor je zijn, echt altijd’, zijn woorden halen me uit mijn blinde paniek, ik wordt iets rustiger. Zacht tilt hij me op, ik sla mijn armen om zijn nek, en hij loopt richting zijn auto. Hij maakt de autodeur open en hij zet me op de bank en knielt voor me, in zijn bruine ogen glinsteren tranen, ‘beloof je me dat je dat nooit meer doet?’, ik wil wel praten, maar het lukt niet. Hij legt zijn warme hand op mijn been en eindelijk lukt het, alles komt los ‘waarom?, iedereen haat me, ze vinden me allemaal lelijk en achterlijk dun, ze zeggen altijd dat ik niks voorstel’, ik verbeeld het me niet, er loopt echt een traan over zijn wang. ‘Je bent het mooiste meisje dat ik ooit heb gezien!’, vertwijfeld kijk ik hem aan, ik hoor aan zijn stem dat hij het meent, maar dat kan toch niet? Iedereen vindt mij altijd lelijk? Hij huilt nu echt ‘hebben ze dat echt altijd tegen je gezegd?, antwoord hij met een verwarde stem, iets wat ik helemaal niet van hem ken. ‘Ja?’, ‘Wat gemeen, wat onwijs gemeen, ik durf te wedden dat ze jaloers zijn, geloof me, je bent niet lelijk, en dat figuur kunnen de meeste alleen maar over dromen!!’ Hij kijkt me doordringend aan, ik glimlach naar hem, ik hou zoveel van hem, ik wil ook helemaal niet bij hem weg! En daar komen alweer de tranen, emotioneel wrak dat ik ook ben! ‘Ik wil helemaal niet bij je weg, ik was zo bang’, snik ik. ‘Alles komt goed schat, en nu ga je mee naar huis!’, Jaron woonde al een paar jaar op zichzelf, hij was ook 3 jaar ouder dan mij, 20 dus. Hij deed zacht de deur dicht en liep naar de andere kant van de auto en stapte
in. Met een hand hield hij het stuur vast, en zijn andere hand lag op mijn been, dat hield hij de hele weg vol. We komen aan bij het appartement waar hij woont, en we stappen uit. Ik merk nu pas hoe erg ik sta te trillen, heel mijn benen lijken te shaken! Jaron ziet het en slaat een arm om me heen, ‘kom maar, we gaan naar binnen’, langzaam lopen we naar binnen. ‘Wil je wat drinken?’, vraagt hij als de deur dicht is, ‘nee dankje, ik denk niet dat ik voorlopig iets naar binnen krijg’, ik voel me wazig, net in een roes ofzo, alles ziet er ook maar wazig uit, en het draait ik knipper een paar keer met mijn ogen, maar dat helpt niet. ‘Kom maar zitten jij!’ ,roept Jaron, dus ik zal wel zelf gewankeld hebben in plaats van de kamer. Ik laat me op de bank zakken, en hij komt naast me zitten en slaat zijn arm om me heen. Ik zie nu pas dat er naast zijn tv een foto staat van een meisje, een erg knappe ‘wie is dat?’, vraag ik. Ik zie ineens zijn houding veranderen, hij trekt me naar zich toe, ‘dat ehh, dat heb ik nog net verteld.. nog niemand’, ik vraag me af wat er is, en lijk weer wat wakkerder te worden, ‘wat is er dan?’ vraag ik zacht, want ik zie dat het hem pijn doet, ‘Nou, umm ik vindt het heel moeilijk om over te praten eigenlijk maar’, Ik zie hem moeilijk slikken, en leg mijn hoofd op zijn schouder, ‘maar, dat is, nou ik woonde hier niet alleen, een paar jaar geleden ben ik hier gaan wonen samen met mijn vriendin, een maand late…’ verder komt hij niet, er rollen weer tranen over zijn gezicht, ‘een maand later kreeg ze een fataal ongeluk.’, ik schrik, dit had ik niet verwacht achter mijn altijd rustige vriend! ‘Wat erg!’ zeg ik uit de grond van mijn hart en ik knijp even zacht in zijn arm. ‘Ik wilde het nooit tegen iemand zeggen, ik, Loëna was zo belangrijk voor me, en toen zag ik dat jij toenstraks ineens weg was en toen, ik was zo bang dat ik nog een keer iemand kwijt zou raken!’, die zin breekt me, ik weet het nu zeker, ik doe dit echt nooit meer, ik kruip nog dichter tegen hem aan, ‘ik zal het nooit meer doen, echt niet!’, en dit keer meende ik het echt. Hij zucht een keer diep, ‘doe dat alsjeblieft niet meer nee, ik krijg het aan mijn hart zo!’, zegt hij alweer met een glimlach, ‘wil je hier misschien blijven?, ik bedoel voor een tijdje ofzo? Het lijkt me geen goed plan om terug te gaan…’, zegt hij, ‘ik ben er echt heel erg tegen om voortijdig met een opleiding te stoppen hoor, maar dit is anders, het, het is gewoon zo gevaarlijk voor je…’, en ik moet bekennen, hij heeft gelijk ze laten me nu zeker nooit meer met rust! ‘Blijf hier?’, zegt hij, ‘Heel graag’, zucht ik, ‘maar kan ik dat oma wel aandoen?’, ‘heus wel, je tante woont toch vlakbij?’, ‘ja klopt, ik zal haar wel smsen dat ik zowieso vannacht wegblijf’, daarop haal ik meteen mijn mobieltje uit mijn zak, gelukkig heb ik een vrij moderne oma die kan smsen. Ik blijf vannacht bij Jaron X Jill. Geregeld, zeg ik met een alweer doorbrekende lach. Hoelaat is het eigenlijk? ‘Half elf’ antwoord Jaron, ‘’s avonds’, ‘Wat? Hoe kan dat?’, antwoord ik verbaast. ‘tja ik weet het niet, ik denk dat we nogal lang daar boven hebben gestaan’. ‘Dat moet wel heel lang geweest zijn dan’, lach ik. ‘Wil je niet wat eten? Ik begin nu eigenlijk wel honger te krijgen’, vraagt hij. ‘niet echt, maar wel een beetje ja’, antwoord ik, ‘Oke, dan bestel ik wel even snel iets, lus je pizza?’

ik wil graag weten wat jullie ervan vinden! (en respect als je dít helemaal gelezen hebt!)

BruineWelsh

Re: [VER] Bang in de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:09

Wauw! Ik heb het hele verhaal gelezen! Echt prachtig!
Gaat het nog verder? Ben erg benieuwd! :j

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 18:11

dankje! :o dat ben ik wel van plan ja, heb de smaak nu toch te pakken!

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:13

Hij is echt prachtig! :j

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 18:16

echt heel erg bedankt! :))

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:23

Vind het een leuk verhaal :)
probeer alleen, dat zodra iemand een zin zegt en daarna iemand anders iets, daar een enter tussen te zetten :) Dat leest gemakkelijker.
Verder volg ik je verhaal!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 18:30

klopt ja, ik heb eigenlijk ook heel erg moeite met leestekens en spelling goed gebruiken! dus dit is ook meteen een mooie oefening zo :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 20:31

even een update:

Als we het op hebben beginnen mijn ogen dicht te vallen, ‘moe?’, vraagt Jaron met een grijs, ik knik, ‘eigenlijk val ik ongeveer om’, zucht ik. Jaron lacht, ‘wacht even hoor’, zegt hij, en hij loopt naar zijn slaapkamer, ik hoor wat gerommel en dan komt hij terug met een pyjama, ‘hier pak deze maar, hij zal wel groot zijn want hij is van mij’, lacht hij. Ik grijns en pak de pyjama aan, ‘waar was je badkamer ookalweer?’, vraag ik. Hij loopt voor me uit, ‘hierzo!’, ‘dankje!’, antwoord ik, en loop naar binnen, hij doet de deur achter me dicht. Ik kijk in de spiegel, en schrik, mijn ogen zijn helemaal rood en opgezwollen, en boven mijn wenkbrauw zit nog een flinke wond van gisteren, ik ril weer als ik eraan terugdenk. Ik trek mijn broek en shirt uit en doe het pyjama jasje aan, de broek probeer ik ook, maar die zakt meteen naar beneden, achja, het jasje is zo groot, dat hij toch bijna op m’n knieën hangt dus het maakt niet zoveel uit. Ik schuif mijn kleren in een hoekje en loop terug naar de woonkamer, Jaron kijkt me lachend aan, ‘Ja ik wet het, ik verzuip hierin!’, lach ik. ‘ach jou staat alles goed!’, antwoord hij, en ik wordt rood. ‘ik ga me ook even omkleden’, lacht hij. Binnen twee minuten is hij al terug, ik zit ondertussen echt in slaap te vallen, ‘wil je naar bed?’, vraagt hij, ‘ja ik ben eigenlijk wel echt heel moe’, gaap ik. Samen sjokken we naar zijn slaapkamer, en stappen in zijn bed. Ik ga dicht tegen hem aanliggen en kijk hem aan, ‘dankje..’, als antwoord zoent hij me, en vlak daarna val ik in slaap..

Jaron
Midden in de nacht wordt ik ineens wakker, in mijn armen ligt Jill te woelen en te zweten, zacht klinkt er ‘nee, nee, nee!!!’ verbeeld ik het me nou of huilt ze? ‘Jill, Jill?!’ ze gaat nog even door, ik probeer haar vast te houden, maar ze woelt zich steeds los, het is zo’n machteloos gevoel, het raakt me zo diep haar zo te zien, ik wil niet dat ze bang is, ik bijt op m’n lip, ‘JILL!’, het helpt echt niet. Ze gaat steeds sneller ademen, en af en toe hoor ik haar benauwd gillen, ‘Jill, Jill, alsjeblieft, zeg iets, Jill!’, maar het helpt niet, ze reageert niet. Ik stap uit bed en ren naar de badkamer, snel haal ik een doek uit de kast en hou die onder de kouden kraan, terwijl ik terug ren vouw ik hem dubbel en leg hem snel op Jill’s hoofd, ondertussen breekt het zweet bij mij ook uit, ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ze ligt daar maar, doodsbang!

Jill
Alles komt opnieuw, ik beleef alles weer opnieuw maar dan in een droom, maar dit keer redt Jaron me niet, maar spring ik wel, en ik blijf maar vallen, en vallen, en vallen ik begin te gillen, steeds harder, en sla om me heen, maar het helpt niet, wanner stopt dit? De zee onder me lijkt alleen maar groter, en dieper te worden, en ineens is alles weg, en staan ze daar weer voor me! Zo roepen, en schelden en ineens, slaat iemand me bewusteloos. Ik schiet overeind, de tranen stromen over mijn wangen, en ik zit weer net zo te trillen als vanmiddag, ik voel dat ik nat ben van het zweet, Jason kijkt me aan met een bange blik in zijn ogen, ik wrijf met mijn handen mijn wangen droog, en trekt me tegen zich aan, ‘alles kwam opnieuw, ik viel, steeds dieper, ik, ik’, verder kom ik niet, het lukt niet. En zo zitten we daar dan weer, hij zin armen om me heen, en ik kan niet meer stoppen met huilen, heel zijn shirt wordt nat zo! Na een tijdje voel ik zijn handen naar boven gaan en hij pakt mijn gezicht vast en kijkt me aan, ‘gaat het weer?’ ‘ik durf niet meer te slapen..’, snik ik, ‘Dat snap ik..’, antwoord hij. Hij zoent me in mijn nek en ik laat mijn handen door zijn haar glijden. ‘Wil je anders naar buiten?’, vraagt hij, in zijn stem klinkt hoop, ‘Ja, is goed’ zeg ik, mijn broek en shirt hangen ondertussen over de stoel in de slaapkamer, en aangezien ik geen zin heb om naar de badkamer te gaan trek ik de broek aan, en knoop ik het pyjama jasje los, Jaron gaat achter me staan en zoent op mijn schouder, zijn hand glijd over mijn rug en blijft in mijn zij liggen, een tinteling trekt door mijn lichaam, zijn warme handen voelen heerlijk op mijn gloeiende huid, hij draait me om, ‘en jij gelooft het als ze zeggen dat je niet mooi bent?’, lacht hij. Ik grijns, ik hou van hem, zoveel en dat is duidelijk! Ik leg mijn armen om zijn nek, zijn handen glijden weer over mijn rug omhoog, we zoenen weer, na een tijdje stopt het en legt hij een hand op mijn schouder, ‘gaan we?’, ‘ja’, antwoord ik, met een heel fijn gevoel! Hij geeft mijn shirt aan en ik trek hem aan. Jaron kleed zich ook om en we lopen naar beneden, en naar buiten. Buiten, op de dreigende lege straat overvalt mij weer een bang gevoel, Jaron ziet het meteen en trekt me tegen hem aan ‘ik ben bij je, er komt niemand aan je’, zegt hij geruststellend. Alleen hij denk ik, alleen hij mag aan me komen, en ik adem diep in en uit. Nadat we een stuk gelopen hebben zie ik dat ons een groepje jongeren tegemoet komt lopen, ik krimp ineen ‘het is goed, ze komen niet aan je!’, maar dat wist ik zonet nog niet na vanmiddag – of eigenlijk gisteren middag!- ik knijp in zijn arm waarmee hij me stevig vasthoud en ril. ‘Allo chicita!!’ roepen ze hard, en stoppen recht voor ons, ‘Jullie laten haar met rust!’, snauw Jaron op een toon hoe ik hem absoluut niet ken, ‘Jaja, rustig maar man’, antwoord aan van de jongens, en ze lopen snel door, ‘ik zei het toch’, zegt hij opgewekt, en stiekem moet ik om hem lachen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:46

Ik volg ben altijd in voor een nieuw verhaal, kan je voor de rest niet echt advies geven :).

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 20:47

haha is goed! en ik vindt het schrijven ervan leuk :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 22:01

nog even een kleine update, dan ben ik weg voor vandaag!

We lopen door en op de boulevard, na nog een half uur lopen ligt de zee recht voor ons, we gaan naar rechts en gaan aan de rand van het duin zitten. Heel ver weg, ver van alles en iedereen komt de zon op, nu nog als enkel een oranje stip net boven de zee. Daar zitten we dan, alleen met zijn tweeën, als je ons zo ziet zouden we net zo’n gelukkig stelletje kunnen zijn, wachtend tot de oranje gloed uitslaat en de zee bedekt, maar wij zijn anders heel anders… Ik vlucht, ik vlucht voor mijn problemen, en dat haat ik, maar er zin nu toch niks anders op! En Jaron… hij zal altijd dat ongeluk achter zich aanslepen. ‘Jaron?’, vraag ik, ‘Ja?’, vraagt hij half verbaast omdat ik nog vrij weinig heb gezegd vandaag, ik pak zijn hand, ‘dat ongeluk he, was jij daarbij?’, even zie ik een mengeling van verwarring, angst en een immens verdriet in zijn ogen, ‘Ja… ja ik was erbij, ik stond naast haar, recht naast haar, maar ik kon haar niet meer wegtrekken, ze is aan mijn hand doodgereden..’, zegt hij met moeite, heel veel moeite. ‘Hoe, hoe lang is dat geleden? als je erover wilt praten, anders moet je het niet doen hoor’, zeg ik. ‘Morgen 2 jaar alweer’, zegt hij met een zucht, ‘weetje, het voelt net, alsof zij me jou heeft gegeven, ik weet niet of dat kan, maar ik geloofde nooit in liefde op het eerste gezicht, maar bij jou… dat was anders..’, ik kijk opzij, zijn ogen staan droevig, maar ook blij en helder tegelijk, de mooiste ogen die ik ooit heb gezien. Hij legt zijn kin op mijn hoofd, ‘en daarom ben ik vastberaden dat niemand jou meer pijn gaat doen!’, zegt hij duidelijk, en ik hoor in zijn stem dat hij niets liever wil, niets liever dan dat, samen gelukkig, ja dat klopt bij ons!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:32

Zo, ik heb het allemaal gelezen :) Mooi geschreven Lysanne!! Je zegt dat je moeite hebt met spelling/leestekens, maar misschien kan iemand je daar wel bij helpen :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 08:14

dankje! haha 't zijn ondertussen 6 a4'tjes (net uitgeprint voor school) xD Ja als ik er echt iets mee wil gaan doen wil een nicht me wel helpen :D

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:47

Ik volg ook, mooi verhaal :D

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:38

Ik vind het echt prachtig, maar dat wist je al! :+

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 16:30

haha, dankje allebei!! ik zo weer een stuk erbij schrijven :) eerst even bijkomen van de regen :')

Bentotoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:19

Ik heb ook alles teruggelezen, mooi geschreven joh!!
Ik volg even :j

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 17:21

Dankje! ik ben nu weer verder aan het gaan, maar de updates duren iets langer, ik was vergeten dat het min. 1500 woorden moeten zijn per update :)

Bentotoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:23

melody7 schreef:
Dankje! ik ben nu weer verder aan het gaan, maar de updates duren iets langer, ik was vergeten dat het min. 1500 woorden moeten zijn per update :)

Maar op zo'n verhaal wil ik wel iets langer wachten :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 17:24

haha, echt bedankt! ik vindt het ook echt leuk om het te schrijven dit keer :)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:37

Het is echt een mooi verhaal!
Alleen leest het af en toe lastig in zulke lange regels...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 17:39

Ja klopt, ik heb een beetje een komma probleem ofzo :') die gebruik ik veel te vaak ipv. punten! dat is ook iets waar ik op probeer te letten!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 20:27

zoo, weer een update!

Ik laat me achterover zakken op het nu nog koude zand en kijk omhoog, hoog boven ons glinsteren nog een paar sterren, terwijl voor ons de oranje bal steeds verder naar boven komt. Ik sluit mijn ogen en val in slaap. Ik wordt pas weer wakker als de zon hoog boven ons zijn warmte verspreidt, ik kijk omhoog, en zie Jaron die op zijn zij naar me ligt te kijken en lach naar hem, ‘goeiemiddag!’, lacht hij. Lachend kijk ik hem aan, ‘ik ben wel nogsteeds moe’, gaap ik, ‘vindt je het gek? Volgens mij slaap jij al weken niet meer ofzo!’, antwoord hij. Hij wist niet half hoe vaak ik wakker lach, bang te zijn voor de volgende dag, maar dat was nu voorbij, eindelijk! Ik draai op mijn buik, en duw mezelf omhoog zodat ik op mijn knieën kom te zitten. Jaron krabbelt ook omhoog, ‘zullen we maareens terug naar huis gaan?’, vraagt hij, en hij staat op en steekt zijn hand uit om mij omhoog te trekken. Hij trekt extra hard, zodat we ook meteen weer omvallen, en we rollen lachend de heuvel af. Onderaan de heuvel land ik bovenop hem, onze ogen kruisen elkaar terwijl ik verder rol. ‘Zeg, wil je vanmiddag mee naar mijn ouders? Want die ken je nog steeds niet!’, vraagt Jaron. Even kijk ik voor me uit, de zee in, ouders… daarna kijk ik opzij naar Jaron en knik glimlachend naar hem. ‘Oja, ze zullen er straks vast wel wat over zeggen, maar ik wilde je al een tijd wat vragen.’, zegt Jaron, Ik snap niet wat hij bedoeld, en hij lacht om mijn gezicht waarna hij verder praat, ‘over 2 weken gaan we een midweek naar Londen, ze ze vroegen of mijn vriendin, jij dus misschien niet meewilde?’. ‘Echt? wat gaaf! Ik bedoel, ik ga heel graag mee!’ , ik ben nog nooit langer dan een weekendje centerparks weggeweest, laat staan naar Londen! Hij lacht om mijn reactie, ‘mooizo dat is dan afgesproken!’ hij aarzelt even, ‘als je oma het goedvindt?’. Ik lach, ‘twijfel daar maar niet over, die is allang blij dat ze minder moet koken!’. Vrolijk spring ik op, en loop vast vooruit terwijl Jaron ook opstaat, ‘waar gaan we heen?’ , vraag ik terwijl ik me omdraai. Ik schrik als ik achter hem kijk. Daar lopen ze, alle 7! Het voelt alsof mijn keel wordt dicht geknepen, en ik snak naar adem ‘Jill, wat is er?’ , vraagt Jaron. Hij draait zich om en ziet het zelf, vlak voor hem blijven ze stilstaan, ‘Goh wat moet jij met dat anorexia ding schatje?’, zegt een van de voorste, met een ordinaire blik in haar ogen. Jaron kookt, dat zie ik, ik wil nog roepen maar ik ben te laat, hij springt vooruit en mept haar tegen de grond, ‘Jaron!’ roep ik, maar het helpt niet, hij blijft haar slaan, ik wil hem wegtrekken maar dan wordt ik zelf aangevallen, alweer! Als een stel leeuwen die een week niks op hebben duiken ze op me, ze slaan en schoppen waar ze me kunnen raken. Ik probeer om weg te kruipen maar het lukt niet, ik hou mijn handen beschermend over mijn hoofd en laat alles weer over me heenkomen, Ik hoor Jaron’s stem ‘Laat haar met rust!’, maar het helpt niet, het blijft doorgaan. Het lijkt eeuwen te duren, maar in werkelijkheid zal het niet meer dan 5 minuten zijn, en dan rennen ze weg, laf als ze zijn. Jaron knielt naast me en slaat zijn armen om me heen ‘meisje wat doe ik je aan?’, zegt hij zacht, maar ik weet dat het niet zijn schuld is, ze zouden het toch gedaan hebben, ook als jaron die eerste niet had geslagen. Ik haal mijn handen weg bij mijn gezicht en kijk hem aan ‘ze zouden het toch gedaan hebben, het is niet jou schuld’, zeg ik met een piepstemmetje. Hij drukt me tegen zich aan ‘wel, dat was het wel, ik had dat niet moeten doen, ik had dit kunnen voorkomen!’ hij baalt verschrikkelijk, dat is maar wat duidelijk, maar hij gaat me toch niet geloven, en toch weet ik het zeker ze waren dit al van plan! ‘Heb je pijn?’ vraagt hij, maar vreemd genoeg valt dat nog mee, alleen op mijn arm is een pijnlijke blauwe plek zich aan het vormen, ‘valt wel mee’, zeg ik dus. Een man komt aanlopen, ‘meisje gaat het wel zeg?, die hadden je flink te pakken zeg!’, zegt hij. Om ons heen verzamelen zich meer mensen, waarom komen ze nu wel? Waarom niet doen ze bezig waren? Of zijn ze daar te laf voor? 5 volwassenen kunnen toch makkelijk zo’n stel meiden wegjagen? Maarja, dat was nu toch telaat, het was gebeurd, het was ze wéér gelukt.. Jaron staat op, en ik hoor hem zeggen ‘Ja het gaat wel met haar, ze is alleen heel eg geschrokken denk ik’, en dat was ik ja, ik zit in een soort shock, of hoe je dat noemt. Ik leg mijn voorhoofd op mijn knieën en zucht, mijn lip begint nu ook op te zwellen en mijn hoofd bonst. De mensen druipen weer af en Jaron gaat naast me zitten en legt een arm om me heen, daar zit ik dan, weer hetzelfde hoopje ellende als voorheen. Zo zitten we daar even, genoeg aan elkaars en eigen gedachtes. Maar dan gaat mijn nek pijn doen van de dubbele houding waarin in zit en langzaam til ik mijn hoofd op. Door een waas van tranen zie ik Jaron bezorgd naar me kijken, ‘gaat het echt wel?’ ik zie de vraagtekens in zijn ogen en voorzichtig knik ik. ‘misschien moeten we maar naar huis gaan?’, vraagt hij, en daar ben ik het wel mee eens, hier blijven zitten is ook niet echt een optie. Hij laat me niet los, de hele weg naar de auto toe blijft hij me stevig vasthouden, of ik anders overeind zou blijven weet ik niet, mijn benen voelen net zo wazig als mijn hoofd, net alsof ik er elk moment doorheen kan gaan. Als ik in de auto zit kijk ik in de zijspiegel, en zie dat er een grote schaafplek over mijn gezicht loopt, geen wonder dat Jaron me zo eng aankeer denk ik. Ik kijk opzijn naar Jaron, die nog steeds een bezorgde blik in zijn ogen heeft en lach naar hem ‘het gaat hoor, echt!’, zeg ik in de hoop dat het hem geruststelt. ‘Je moet het echt zeggen als het niet gaat he?’, vraagt hij en zijn stem klinkt al net zó bezorgd, ‘het gaat echt hoor, ik heb alleen maar wat hoofdpijn’, zeg ik terwijl ik naar hem lach. Ik strek me uit en wrijf wat losse plukjes haar achter mijn oren, ‘gaan we?’, vraag ik waarop Jaron zijn auto start en we het parkeerterrein afrijden. ‘Blijf je trouwens nog langer?’, vraagt Jaron hoopvol, ‘heel graag!’, antwoord ik blij dat hij het vraagt. ‘Hoe wil je trouwens eigenlijk langs je oma gaan komen zo? Het zal haar toch wel opvallen dat nu je halve gezicht afgeschaafd is?’, zegt hij, en om het gezicht dat hij erbij trekt schiet ik in de lach, ‘hey, het is serieus bedoeld hoor!’, roept hij lachend, ‘weet ik toch!’, lach ik waarop ik vervolg, ‘tussen 4 en 5 is ze op zondag nooit thuis, dan gaan we dan toch gewoon?’. Jaron kijkt opgelucht, die was vast bang dat oma hem de schuld zou geven ofzo, maar dat zou ze nooit doen! ‘rijden we dan meteen door?’, vraag ik. Ik zie hem naar de klok kijken, ‘ja, dat kunnen we dan wel doen ja’, antwoord hij, dus we slaan linksaf de straat waar ik woon in. Voor het huis stoppen we ‘ga je mee?’, vraag ik, ‘Jahoor’, antwoord Jaron, en ik merk dat zijn stem weer dicht tegen normaal aanzit. Ik spring de auto uit en zoek naar de sleutel in mijn zak, en we gaan naar binnen. ‘Let niet op de rotzooi, sorry!’, roep ik snel als we binnenkomen, want overal liggen mappen, losse blaadjes en daartussendoor banjeren nog 2 katten. We lopen naar boven en gaan mijn kamer in, ‘nou, hier woonde ik dus altijd’, lach ik. De muren zijn blauw met hier en daar nog een stukje oranje, want die kleur had het vroeger, verder staat er niet zoveel, een bed en een kast; meer pas er eigenlijk ook niet in.. en éen muur is bedekt met foto’s, tekeningen en een schilderij. Jaron ziet meteen het schilderij ‘heb jij dat gemaakt?’, vraagt hij, ‘Ja’ , zeg ik en ik kijk naar de grond. ‘Jill, dat is écht heel mooi!’, ‘zijn dat je.. je ouders?, ben jij dat meisje?’ Het verbaasd me dat hij me altijd zo goed aanvoelt, ik rommel even in een la en trek er een foto onderuit en geef die aan hem, ‘Ja’, antwoord ik, ‘hier was ik 3, ongeveer een maand erna hadden ze dat ongeluk’. Hij kijkt lang naar de foto, ‘Wat lijk je nu veel op je moeder zeg… echt heel veel..’, ik lach ‘vindt je?’ ik loop naar hem toe en kijk ook naar de foto, mijn moeder wordt –als er nog over wordt gepraat wat heel zeldzaam is- altijd een heel knappe vrouw genoemd, ben ik dat dan ook? Alsof Jaron mijn gedachte kan lezen zegt hij, ‘Net zo knap!’, ik voel mezelf warm worden van binnen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:35

het is echt een leuk verhaal, maar je zei dat dit voor school was? dan hier nog even een paar dingetjes die je misschien kan veranderen:

melody7 schreef:
Hij wist niet half hoe vaak ik wakker lach, bang te zijn voor de volgende dag,

dat lach moet lag worden
Citaat:
Jahoor’, antwoord Jaron

volgens mij zijn dat 2 aparte woorden.

Citaat:
‘Ja het gaat wel met haar, ze is alleen heel eg geschrokken denk ik’

moet erg worden.

het klinkt en beetje zeurderig misschien, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.
het gaat al wel steeds beter met die zinnen hoor! :j

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:51

Ik heb geen tips voor je, maar vind het wel een super mooi, indrukwekkend verhaal! Je schrijft heel erg fijn! Ik ga je dus volgen