[VER] Kort verhaal: De paarse en groene sok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

[VER] Kort verhaal: De paarse en groene sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 19:28

De paarse en groene sok

Ik zag niet meer dan een donkere schim naast mij op het bed liggen. Ik staarde naar je en mijn hart zwol op van liefde en treur. Dit was onze laatste nacht. Jij sliep zo vredig. Ik werd even kwaad, want hoe kon jij zomaar in slaap vallen, met de doem die ons morgenochtend stond te wachten, maar eigenlijk was ik jaloers. Nachtmerries teisterden mij al urenlang. Mijn gedachten werden met de minuut donkerder. Ik werd bijna door de duisternis verzwolgen… Maar zonlicht kwam en redde mij. De eerste stralen baanden zich een weg door de halfgesloten gordijnen. De wekker ging om klokslag zeven uur. Je ontwaakte… En toen voelden we beide het gewicht op onze schouders. Onze laatste ochtend.

Je glimlachte naar me, kuste mijn oogleden, mijn wangen, mijn mond. Je fluisterde dat alles goed zou komen. Daarna ontbeten we in de keuken, netjes gezeten aan de tafel. We praatten en we lachten. Je gooide korrels hagelslag naar mijn gezicht. Ik schudde ze uit mijn haar. Mijn kamerjas viel open. Je wangen werden rood, maar je glimlach was ontdeugend. Ik lachte terug. De half opgegeten broodjes die op de grond vielen werden verslonden door de hond. Bekers en borden braken. Mijn kat dronk van de gevallen melk… En wij maakten liefde op de tafel in de keuken.

We douchten en kwamen terug in onze slaapkamer. Straks zou deze kamer niet meer het onze zijn, maar alleen de mijne. We trokken onze kleren aan. Jij pakte tevens je koffer in. Ik merkte dat ik geen schone sokken meer had. Jij viste een paarse en groene sok uit de koffer en reikte die naar mij.
“Die horen niet bij elkaar,” zei ik. Je glimlachte weer naar me.
“Jawel, vanaf nu wel.” Ik wist dat je het alleen maar zei omdat je te lui was om verder in de koffer te zoeken en de perfecte ingepakte staat te verpesten. Ik accepteerde ze en trok ze aan. Niemand zou ze zien als ik mijn lange bruine laarzen aantrok.

Op het vliegveld kuste je mij vaarwel. De kus was onaf, kort en vluchtig, maar tevens een belofte. Een belofte dat je weer terug zou komen om de kus af te maken. Ik streelde je haar. Tranen kwamen. Je veegde ze weg en met de tranen verdween ook jij. Je draaide je niet meer naar mij om en verdween in de massa.

Ik tel de dagen dat jij van mij weg bent. Eén, twee, drie, twintig, veertig, zestig, tachtig... Mijn vingers tikken op de houten keukentafel. Ik herinner me onze zoete passie. Zolang geleden. Ik kan wel huilen.
“Je hebt twee verkeerde sokken aan,” onderbreekt een stem mijn gedachten. “Paars en groen. Dat hoort niet bij elkaar.”
“Jawel,” zeg ik en begin te huilen.“Vanaf nu wel...”

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:30

Erg mooi verhaal. :)
Eigen ervaring ?
Defensie man ?

Brittneyx

Re: [VER] Kort verhaal: De paarse en groene sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:32

mooi! <3

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 19:37

ajockeydream: Nee, eigenlijk heeft het helemaal geen romantische oorsprong. Was gewoon een Engelse vriendin, die in Engeland woonde en een jaar in NL studeerde. Zij ging weer terug naar Engeland. Ik bleef bij haar slapen toen (dus ook niet mijn eigen huis zoals in het verhaal). We waren echt helemaal brak en beide een dikke kater. Zij moest ineens kotsen en deed dat over mijn sokken heen en toen gaf ze me een paarse en een groene, want dat waren de enige schone :').. En die draag ik nog altijd, als herinnering aan haar haha.. Dus, nee, totaal niet romantisch of met liefde, want ze was gewoon een vriendin. Maar heb er wel mijn inspiratie uit gehaald.

De personages in het verhaal kunnen trouwens vrouw-man zijn, maar ook vrouw-vrouw of man-man. Heb geen geslachten aangegeven. In mijn beleving is het vrouw-vrouw, maar dat is ieders eigen interpretatie.

Dankje Brittneyx

Als iemand nog spel of grammatica fouten ziet.. Dat is niet mijn sterkste punt.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:42

heel mooi verhaal! :j ook goed dat de personages zelf zijn in te vullen, dat spreekt vaak meer mensen aan.
Echt mooi.

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:12

Erg mooi verhaal!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:13

Mooi verhaal!
Komt er nog een vervolg :)?

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:18

Ik hoop het wel

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 19:25

Eigenlijk niet, haha, maar als er interesse is.. Kan ik wel even kijken. Maar dan moet ik er dus nog wel een heel verhaal omheen verzinnen en de karakters uitwerken. Nu zijn de karakters onzijdig, naamloos en zonder geschiedenis. Het was mijn bedoeling dat iedereen zelf hun geschiedenis en gevoel erin kon plakken en als ik het verder uitwerk, verdwijnt dat.

Ik heb trouwens het stukje nog eens nagelezen en hier en daar een klein beetje veranderd. Niet veel, maar sommige zinnen lopen nu beter. Maar er zit zo weinig verandering in dat nog een keer neerzetten een beetje zinloos is :P

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:06

ajockeydream schreef:
Erg mooi verhaal. :)
Eigen ervaring ?
Defensie man ?

Defensie man idee krijg ik er inderdaad bij. Prachtig verhaal, enorm romantisch, zwijmel! <3