Vandaag ben ik bezig geweest met krijtverf. Ik had nog een oude houten kat staan met gebroken staart en kapotte oren. De kat had een vies oranje/geel kleurtje en een lelijk geschilderd gezicht. De staart en de oren heb ik gerepareerd (de staart heeft nu wel een verdikking bij de breuk, maar het is nu wel extra stevig en gaat niet meer stuk). Ik heb hem vandaag de tweede laagkrijtverf gegeven. Nu bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn als ik een van mijn eigen katten er op portretteer.
Dus ik ga er waarschijnlijk een lapjeskat van maken. Verder heb ik nog een hartvormig blik met krijtverf geverfd. Deze heeft nog een tweede laag nodig. Ik wil er eigenlijk een tekst of iets anders (een dier?) opschilderen met een andere kleur verf, hier zoek ik nog ideeën voor! Ik heb al gezocht naar mooie sierlijke letters etc, maar heb nog niet echt iets passends gevonden. Dus als jullie nog tips hebben?
En het kleine kastje heb ik al een jaar of 15, deze was ooit roze met hartjes maar was helemaal verkleurd en lelijk geworden. Met een laagje krijtverf is hij weer als nieuw!
Hier de foto van vandaag.

Nog meer liefhebbers van creatief bezig zijn om je huis in te richten?
.