[FOTO] Mini paardje Havana op de foto! Iemand tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

EmmyJoycee

[FOTO] Mini paardje Havana op de foto! Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 13:16

hallo! Ik heb laatst het topic geopend over de hond Taja: [FK] [FOTO] Hond Taja op de foto! Iemand tips?
Vandaag was ik naar Gelbrich geweest om haar mini paardje Havana op de foto te zetten! Ze was soms wat ongeduldig dus lang stil staan werd hem niet :+ Wel leuke actie foto's! :) Ik bewerk sinds kort in lightroom en snap der nog niet alles van en het bewerken bij de foto's vind ik soms nogal lastig. Ik heb niet super veel foto's kunnen maken omdat het zo koud was en me vingers er zowat afvroren :P Ik hoor graag tips over de foto's en wat ik de volgende keer beter anders kan doen :)
Kwaliteit is ook behoorlijk achter uitgegaan door het verkleinen... Ben zelf toch ook niet helemaal tevreden met de foto's.

1] Afbeelding

2] Afbeelding

3] Afbeelding

4] Afbeelding

Ik hoor het graag wat jullie er van vinden :)
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 28-01-13 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

LadyMadonna

Re: Mini paardje Havana op de foto! Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:21

Foto 1 vind ik de beste van deze serie. Niet banketstaaf bedoelt, maar voor mij zijn dit huis tuin en keuken kiekjes...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:23

Vind het ook huis-tuin-en-keuken foto's

doe volgende keer halster af, zou meer scherpte diepte gebruiken en zou op hoogte van het paardje zitten. Nu fotografeer je van boven af

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 13:26

Bedankt voor reactie, ja ik ben ook niet tevreden over kleuren en de foto's. Halster kon niet af want dan konden we haar niet meer te pakken krijgen ;) Zal straks het grote formaat en de orginele foto laten zien :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:27

Meer op hoogte van het paardje gaan zitten.
Verder ook proberen je onderwerp meer centraal te krijgen (vooral bij de actie foto's)
en meer scherptediepte

let er ook op dat de lucht niet te 'uitgebrand' is (zoals bij de laatste foto)

:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:46

Het heeft voor mij niet zoveel met kleuren te maken, maar met de compositie. Zeker bij mini's idd niet van bovenaf foto's maken maar ga op je knieën zitten. Probeer ook met bewegingsfotos wat te spelen met het onderwerp. Het hoeft niet allemaal centraal te staan

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:42

Alhoewel ik geen voorstander van bewerken ben (een goede fotograaf hoort oog voor detail te hebben), denk ik toch dat foto 1 een mooie foto is zonder dat het paaltje wat nu onder de kin groeit.(wegshoppen, ik kan je niet vertellen hoe je dat doet )
Foto 2 is hartstikke leuk als je het hek eraf snijdt , zodat het een panorama foto wordt. (heel makkelijk met picasa en photoshop...maar lightroom ...geen idee) Bij foto 3 is dit niet te doen. Een andere positie de volgende keer kiezen! Ook bij de laatste foto had je dit beter kunnen doen.(Veel foto's maken en de beste er uit kiezen, is makkelijker dan foto's bewerken)

Oeps bijna vergeten... je bent goed bezig! *\o/*

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:57

Probeer altijd op ooghoogte te blijven. Nu kijk je op de pony neer en dat is niet mooi. Dus sws bukken, misschien wel languit in de sneeuw liggen. Je hebt wel mooie drafmomenten te pakken. :)