Nu kan ik alleen echt heel moeilijk nee zeggen
Zo heb ik als verrassing foto's genomen van een pony die verkocht is, en de foto's op 800x600 formaat met logo gegeven. Erbij gezegd dat als ze er een wilde uitvergroten ze gratis de foto op groot formaat mochten hebben. Nu krijg ik de vraag of ze alle foto's op groot formaat mogen hebben. Ik weet zeker dat ze niks geks met de foto's zullen doen, maar toch geef ik liever niet alles weg. Maar ik kan dan weer geen nee zeggen omdat ik bang ben dat ze me anders een zeur vinden
Zelfde geldt voor andere fotoshoots die ik gratis doe. Dan geef ik gewoon 20 foto's op klein formaat met logo en als men dan vraagt of ze de grote formaten mogen hebben kan ik eigenlijk nooit nee zeggen. (Dan denk ik: " Ach is een goede vriendin, wat ben ik een zeur als ik nee zeg en geld verdien over de rug van een vriendin" ).
Hebben meer mensen hier last van? Of moet ik alles gewoon meegeven? Of juist niet?
Ik hoor het graag....
Ook al is het een vriendin. Of je moet iets hebben afgesproken met haar of het is een cadeau of een andere uitzondering maar ik zou het niet gratis weggeven. Dat doe je al met de kleine bestanden.. Het is niet meer dan logisch dat je voor een groot bestand moet betalen.