De verjaardag staat voor de deur, eindelijk geen ouders meer met hun gezeur.
Niet meer met dat irritante OV, scooter word via internet verkocht! Nu is het tijd voor een auto wat je een paar jaar geleden nog niet mocht.
Eigen beslissingen nemen en meer verantwoordelijkheid, van dit jaar krijg ik nooit meer spijt.
Een leuke studie en het studentenleven, dit worden jaren om niet meer te vergeten.
Een leuke relatie zal me ook wel bevallen. Dus eerst naar het café, misschien neem ik daar wel iemand mee.
Maar knoop goed in je oren, je hebt nog heel wat obstakels te gaan om bij de volwassenen te horen.
Wat is jullie mening?
Nynke1
Geplaatst: 24-01-13 10:25
Ik ben 19, mijn moeder zeurt nog steeds aan mijn hoofd, ik reis nog steeds met het OV want het is gratis, een relatie heb ik ook niet en ik ben niet van do t/m za in de kroeg te vinden(-> "studentenleven").
Je kunt tegenwoordig ook al voor je 18e je rijbeweis halen dus ik snap je punten. Maar bijvoorbeeld OV blijft irritand ook al is het gratis. Gaat der gewoon een beetje om wat je van het gedicht vind, natuurlijk moet wat er in staat ook wel kloppen. Maar dit was dus waar ik aan dacht.
Nog meer mensen hun mening?
licorne
Geplaatst: 25-01-13 11:37
*grinnik*, de meeste mensen denken bij een dergelijke topictitel aan een HEEL ander type gedicht
Juist bij volwassen worden hoort heel snel inzien dat het beeld dat je schept in dit gedichtje juist nog LANG niet het reele beeld van volwassenheid is, dus die laatste zin vind ik het geheel wat minder oppervlakkig maken. En verder is het moeilijk een mening te hebben over wat iemand te zeggen heeft, als een gedicht echt uitdrukt wat jij bedoelt kan het nooit slecht zijn. Voor mij komt het niveau van wat je schrijft niet helemaal boven het Sinterklaasrijmpjesniveau uit, maar het is verder gewoon helder wat je wilt zeggen en dus prima.