Hier bij open ik een topic van de foto's die ik zonet heb gemaakt .
Ik ben nog al een beginner dus de tips zijn zeker welkom

De camera die ik gebruik is geen spiegel reflexs . Maar het is de : Nikon Coolpix L810.
Veel kijk plezier

Groetjes !
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Goof schreef:Allereerst is het fijner als je je foto's selecteert en er hier maar een paar neer zet.
Verder vind ik al je foto's veel te donker. Als je een onderwerp in de sneeuw op de foto wilt zetten, wat heel leuk is, doe dat dan ook en zet de hond dan niet voor een donkere heg of hek in de tuin. Zorg voor een rustige achtergrond.
Ga daar eerst eens mee starten; goede achtergrond, lichtere en scherpere foto's, daarna komt de rest wel.
hazira schreef:Je kunt met je hond toch wel naar een bos of park?![]()
Scheelt al zoveel in je foto qua achtergrond, zoals Goof al zegt, het is nu storend en verpest je foto.
Fotografeer een hond (kat of wat dan ook) altijd op ooghoogte.
Dit oogt veel mooier.
Op foto 2,3 en 4 heb je hem van boven gefotografeerd.
De laatste foto is al beter.
Zie je zelf het verschil?![]()
Verder ga ik mee met de tips van Goof, verdiep je erin en ga ermee aan de slag!
Ersina schreef:Nummer je de foto's volgende keer? Foto 5 is een plezier om naar te kijken. Deze kan je nog mooier maken door de foto anders uit te snijden. Een stukje van de bovenkant af , zodat je de daken niet ziet. De achtergrond is dan al rustiger en natuurlijker. Foto 6 is helemaal goed.De hond lijkt daar te lachen.
Een detail van het onderwerp (in dit geval de hond) laten zien, dat kan je beter pas doen als je de camera helemaal onder de knie hebt. Het is voor een kijker vervelend een stukje oor te missen (zoals bij foto 4 ) . Een horizon hoort altijd recht te staan...tenzij je bergen fotografeert of met 1 of ander kunstzinnige foto bezig bent.