[FOTO] Modevakschool en Isa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lipydo

[FOTO] Modevakschool en Isa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 20:17

Hi!

Vorige week woensdag had ik een shoot voor een klas van de Modevakschool waarbij ik 5 modellen voor mijn lens had in de studio.
Model Isa is een natuurtalentje ondanks nul ervaring. Een paar foto's uit de serie wilde ik graag met jullie delen.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:22

Foto 2, wauw! De beweging die erin zit vind ik erg tof! Ik vind alleen wel haar benen wat vlekkerig (uiteraard natuurlijk, maar misschien voor zo'n fotoshoot kan je het een beetje wegwerken) En man, wat zonde dat ze een neuspiercing heeft. Want het is echt een mooi meisje, haalt alleen de symmetrie uit haar gezicht.

Voor de rest, qua tips, die uiteraard puur persoonlijk zijn, vind ik foto 3 nét te overbelicht. En in foto 4 had ik haar haar even netjes geborsteld. Maar dat zijn details, voor de rest vind ik het super foto's!

Mag ik vragen wat het 'doel' was?

edit: Het zwart-wit maakt het wel ontzettend sterk in stoer, zeker icm de zwart/witte kleding

Lipydo

Re: [FOTO] Modevakschool en Isa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 20:42

Thanks Jette!

Ik ga helemaal mee met commentaar over vlekkerige huid, ik heb 40 foto's moeten retoucheren op korte termijn en op slot zie je het niet meer zo goed. Ik ga foto 2 nog even bijwerken :)
Wat betreft het haar netjes etc: klopt :j Toch vind ik het niet storen, in mijn idee past het in het plaatje, wat je zelf ook aal aangeeft; zwart/wit maakt het stoerder.

Vijf mensen uit een klas van de Modevakschool hadden de opdracht om setje(s) te maken geloof ik en wilde goede foto's hebben voor hun portfolio (geloof ook dat ze rompslomp eromheen moesten bedenken, promoten van de kleding etc). Oftewel: de foto's moeten de kleding kunnen verkopen. Deze bewerkingen zijn meer naar mijn smaak dan naar het doel, heb hiernaast een andere bewerking (kleur).

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:47

Wat een prachtige foto's en bijzonder interessant model zeg! Je hebt haar prachtig neergezet!
Ik vind het alleen eeuwig zonde van dat neusringetje/piercing ^) maar daar kun jij natuurlijk niet echt iets aan doen :o

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 21:01

Dankjewel Mang! En ja, die piercing. Ging er inderdaad niet uit maar vind het ook wel weer wat hebben... degene die dit model had gevraagd wilde ook dat ze op de foto ging zoals ze is.