Het idee is om een foto van mij en mijn vriend na te schilderen op een doek (80x120cm) door het 'schilderen op nummer' principe.
Ik heb een programmaatje gedownload wat mijn foto omzet in een 'paint by numbers' patroon. Het zijn in totaal 38 verschillende kleuren die ik wil gaan gebruiken. Naast verf wil ik ook stukje stof/glitter/behang/kralen etc gaan gebruiken om er een leuk en creatief kunstwerk van te maken.
Dat patroon met de nummers wil ik af laten drukken bij de drukker (omdat het een flink formaat papier is) en dan overtrekken op het doek. Maar hoe pak ik dit aan? kan ik het doek, met patroon tegen het licht aan houden en dan overtrekken? En dan gewoon met potlood?
Nu is het zo dat ik helemaal geen verf of ervaring in huis heb, en dus niet zo goed weet waar ik moet beginnen. Ik heb al gevonden dat acrylverf makkelijk en goed te gebruiken is. Maar ik zal wel een leuk bedrag kwijt zijn om zo'n groot doek vol te krijgen. Ik neem aan dat ik kleuren zal moeten gaan mengen, maar hoe krijg je een 2e keer dezelfde kleur?
Ook las ik ergens dat ik eerst een basis laag over het doek moet verven (waarom precies? en wat voor verf dan?)
Welk merk acrylverf kan ik het beste gebruiken? zonder direct een fortuin kwijt te zijn.
Brand los! Alle tips zijn welkom.