HELP nikon 3100 d

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Reanlm

HELP nikon 3100 d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 16:40

wie o wie heeft informatie voor me over de nikon 3100d ?

ik wil graag een lens kopen om paarden te fotograferen , en bij springwedstrijden wat voor lens moet ik dan kopen ?
en zijn alle lenzen geschikt voor de nikon ?

--------------------------------------
zijn er nog bepaalde instellingen die ik kan veranderen ? ik snap er niet zoveel van ..
en heb heb tot nu toe alleen maar op automatische stand staan ..

---------------------------------------

ik was gister aan het fotograferen heb de standaard kit lens 18-55 er op en hij geeft opeens een foutmelding:
geen objectief aanwezig, terwijl er wel 1 op zit. en nu kan ik dus geen foto's meer maken en niks....
iemand die me kan helpen ?? <3

Anoniem

Re: HELP nikon 3100 d

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:40

De ring waar je je lens op schroeft goed schoonmaken of anders wegbrengen voor reparatie ;)

JvBfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:48

Wat betreft de lenzen die geschikt zijn voor Nikon zijn dat uiteraard de lenzen van Nikon zelf, en de lenzen van Tamron en Sigma geschikt voor Nikon (ze worden ook voor Canon en Sony gemaakt).

Je camera zal je inderdaad op de manuele stand moeten instellen omdat zelfs de sportstand op je camera 9 van de 10 keer niet hoger gaat dan 1/60 sec. Daar ga je geen springfoto's mee kunnen maken. Het lastige is dat als je met een hogere sluitertijd wil gaan fotograferen je lens minder licht op zal kunnen vangen. Hierdoor worden je foto's dus donkerder, tenzij je ook je diafragma vergroot. Nadeel van kitlenzen is dat ze niet al te lichtgevoelig zijn en je met een langere sluitertijd tijdens slechte lichtomstandigheden dus wazige foto's krijgt. Helemaal dus als je in een binnenbak wilt gaan fotograferen is een lichtgevoelige lens het meest geschikt. Ik weet niet wat je budget hiervoor is?

De foutmelding die je gister gekregen hebt kan zijn omdat je de lens er iets hebt afgedraaid. Als jij het knopje voor op de body om de lens los te draaien perongeluk iets ingedrukt hebt tijdens het fotograferen krijg je deze foutmelding ook.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 17:05

danku wel , en nu ? ik heb de lens er gewoon opgedraaid maar geeft steeds foutmelding terwijl hij zegt wel klik dus hij zit vast..

mijn budget zit rond de 200,- kan ook 2e hands

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:09

Voor vragen over welke lens geschikt voor jou zou kunnen zijn, kun je het INFO topic raadplegen: xMarieke @ [FK] [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #3 Daar zijn al veel lenzen besproken die ook binnen jouw budget vallen. :) Voor de error kun je eventueel een topic openen op HTT/FK. Daarom gaat dit topic op slot. Succes met je zoektocht naar een geschikte lens en het oplossen van de error! :)