Creatief met drumstokjes! Iemand een idee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Creatief met drumstokjes! Iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:02

Hallo allemaal!

Wie kan mij helpen met een creatief brein? Ik wil namelijk wat creatiefs doen met mijn drumstokjes... Om ze cadeau te geven aan mijn vriend! We zijn allebei zeer grote muziekliefhebbers. Hij speelt gitaar en ik drum en pak er af en toe een basgitaar bij. Nu wachten we tot hij een keer zijn plectrum (plastic plaatje om de snaren mee aan te slaan) door midden breekt, zodat we die aan kettinkjes kunnen doen. Supertof idee van hem!
Maar binnenkort ga ik nieuwe drumstokjes kopen en dan heb ik een paar over, waar ik eigenlijk niks meer mee doe aangezien ze niet fijn spelen. Dus wil ik ze op een creatieve manier cadeau doen... Wie kan mij helpen met een creatief iets verzinnen? :Y) erop tekenen is mogelijk!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:07

Wat een leuk idee!
Misschien iets als kranten in reepjes scheuren, en de stokje met deze stroken beplakken en goed lakken? Ik vind kranten altijd zo'n stoer effect geven, maar dat kan ook alleen mijn smaak zijn. Of als je mooi kunt schilderen, ze beschilderen. Of de tekst van / noten van een liedje dat hij erg leuk vind schuin/sierlijk op de stokken schrijven? Of hem beplakken met kleine foto's van jullie op dun papier, en daarna goed lakken. Of gewoon zijn naam (of jullie namen) op de stokken schrijven of branden. Veel succes.
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 19-01-13 20:19, in het totaal 7 keer bewerkt

Anoniem

Re: Creatief met drumstokjes! Iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:14

Leuke ideeën! Voor die drumstokpotloden zijn ze niet geschikt, echte drumstokjes zijn best wel lang! Schrijft zo onhandig := die namen zijn erruuug gaaf, weet alleen niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen...
Kranten is ook leuk idee, is onze smaak ook wel! Maar zoek eigenlijk wel iets persoonlijkers :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:14

Maanon_ schreef:

ziet er wel moeilijk uit! maar het is wel mooi!
mss kan je ze met krantenpapier doen, zoals hannah41 zie, en dan beschilderen?
zijn het er twee? dan kun je er mss eentje voor jezelf en eentje voor hem maken, zodat ze bij elkaar horen.. tenzij je dan vindt dat je zijn idee gepikt hebt...
als je ze kunt slijpen kun je er misschien een soort van briefopener af zo van maken? ik verzin maar wat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:16

Het zijn er twee ja! Maar drumstokjes horen wel een beetje als paar bij elkaar te blijven :j

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:16

De potloodvorm is meer voor de... Ja, vorm, dan het gebruik :+ Hoe je die namen erin krijgt, ik gok branden met letters. Volgens mijn vriend zijn drumstokken van dik hout en vliegen ze niet snel in de fik :D

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:17

Ik weet niet hoeveel je er hebt, maar je kan er ook een Mikado-spel van maken en dan op ieder stokje een opdrachtje schrijven. Wat mij dan leuk lijkt om te doen is om de stokjes te laten vallen zoals je bij Mikado doet wanneer je begint en dan iedere dag 1 stokje er vanaf te pakken, de ene dag jij en de andere dag hij. Pak jij een stokje met opdracht zonder dat de andere stokjes bewegen, dan moet jouw vriend die opdracht voor jou uitvoeren. Pak je het stokje maar bewegen de andere stokjes ook, dan moet jij de opdracht voor jouw vriend doen. Denk aan dingetjes als een ontbijtje op bed maken, een lekker diner koken, een klein cadeautje kopen, een uitje plannen, etc. Geen idee of het werkt maar dit kwam bij me op, haha.

Oh lees net dat het er maar 2 zijn, dan moet je nog even door drummen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:18

Wat een creatieve ideeën allemaal zeg :D Super!
Dat idee wat hannah41 er later bij gezet heeft van de tekst/noten vind ik ook wel erg gaaf :D

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:22

Je kan ze ook schuren en schilderen, en dan 1 in kleuren die voor hem staan en 1 voor jou. En ze dan bijvoorbeeld gekruist op elkaar vast maken met een spijkertje ofzo of mooi touw en dan ophangen als decoratie. Of je zet de datum dat jullie iets kregen, elkaar leerde kennen of maar net wat voor jullie speciaal is er op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:26

Datum had ik ook in gedachte. Wat ik tot nu toe in gedachte heb is op elke stok een stukje songtekst zetten uit nummers die veel voor ons betekenen, en dan op de achterkant de datum. En dan mooi lakken :D

edit: ideeën zijn nog steeds welkom :Y) weet ook nog niet of ik ze los of aan elkaar wil geven...

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:33

Of misschien een Mooie muziek noot, met daarin de namen/datum en uiteraard mooi lakken? Ik zal ze trouwens wel samen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:35

Zo heel breed zijn ze niet, muzieknoot wordt een beetje lastig op die manier. Sowieso geef ik ze samen, maar weet niet of ik ze aan elkaar vast maak zeg maar. Dus of ze los blijven of dat ik ze vast lijm/spijker/bind met een mooi lint oid...

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:40

Met een lintje is wel leuk vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:29

Net met een oude converse veter gekeken hoe je ze aan elkaar kunt binden, ziet er best leuk uit! Aangezien we allebei graag all stars dragen vind ik dat ook wel een leuk detail :j Zelfs de tekst zou zo leesbaar zijn terwijl ze gebonden zijn, dus dit wordt het. Ik ga ze niet lakken, omdat dan de gebruikssporen verloren gaan. Wel zo leuk natuurlijk :Y) Nu nog kijken wanneer ik ze ga geven... Valentijn, zijn verjaardag, als we een bepaalde tijd hebben, als hij geslaagd is voor zijn havo of onder de kerstboom?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:03

Leuk beschilderen, leuk lintje eromheen en mijn vriend was erg blij :D

Lakken zou ik trouwens wel doen (tenzij hij ze niet meer gaat gebruiken).
Mijn vriend gebruikt die van hem altijd met optredens en je merkt toch wel dat ze slijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:21

Ze worden niet meer gebruikt, ik koop juist nieuwe omdat deze niet lekker spelen :j en ik ben de drummer, hij de gitarist ;)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:04

misschien kun je ook iets op de veters schrijven? en die dan rond het stokje draaien zodat de tekst leesbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:10

Deze veter is zwart helaas :P had wel leuk geweest :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:12

met witte tipp-ex of zo? maar misschien wordt dat een knoeiboel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:16

Ik denk dat dat niet mooi wordt, ik hou het wel gewoon bij een kale veter :j

Ben er nog steeds niet uit wanneer ik ze ga geven :=

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:26

Kun je aan de veter ook zien dat deze van all stars zijn? Ik zou ze trouwens gewoon een keer geven, of voor zijn verjaardag.