[FOTO] Rotterdam by night

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

babli

[FOTO] Rotterdam by night

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 15:58

Gisteravond heb ik vanaf de Euromast in Rotterdam geprobeerd wat leuke plaatjes te schieten. Hier wil ik graag jullie mening over en/of verbeterpunten.

Ik wil er graag wel bijzeggen dat ik nog een beginnertje ben :+ en als bewerkingsprogramma Picasa heb dus geen Photoshop of andere programma's waar je veel meer mee kunt. De meeste foto's zijn onbewerkt.

Ik heb deze foto's gemaakt met mijn Canon eos 400d en mijn 18-55 kitlens.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Zelf vind ik het jammer dat de foto's van de Erasmusbrug niet helemaal helder zijn.

Yvettee

Re: [FOTO] Rotterdam by night

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:28

Heel mooi hoor! Mooie sfeer! +:)+
Alleen ik wil je een tip geven over het plaatsen van de foto's. Ze zijn bijna allemaal hetzelfde (heel klein beetje verschil in compositie). Plaats er dan maar een of hooguit twee of zorg voor verschillende foto's. Dan lijkt de foto net iets sterker als je snapt wat ik bedoel!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:30

Eens met Yvette. Plaats niet dezelfde plaatjes, maar maak dan een keuze.

Jammer dat niet alles even scherp is. Van mij hadden de foto's ook een stuk donkerder mogen zijn en meer contrast mogen hebben. Ook zou ik niet zoveel loze lucht op de foto zetten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:37

Ik ga met Yvettee en Goof mee :j Foto's waar je zelf ontevreden over bent, zou ik sowieso niet laten zien :)
Je kunt ook spelen met diafragma met nachtfotografie. Boven een diafragma van 8 of 11 krijg je sterretjes om alle lichtpunten, wat een heel apart effect geeft! Voorbeeldje: FBupload :') http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7065_n.jpg

Is de euromast altijd 's avonds open, kan het niet terugvinden op hun website?
*Edit. gevonden... Ga maar eens langs voor een mastkaart, want ik woon er 5 minuten vandaan!*

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 18:06

Bedankt voor alle reacties!
@Goof bedoel je dat ik dit met het bewerken beter had mogen doen of met de foto maken zelf?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:10

Nee met de foto maken zelf. Je hebt nu vrij veel licht toegelaten, je zou ze ook donkerder kunnen schieten.
Vind het trouwens sowieso goede pogingen hoor. Ik rijd vaak door Rotterdam 's avonds en ondanks dat ik geen stadsmens ben, vind ik Rotterdam at night wel prachtig om te zien. Ik ben ook van plan binnenkort eens foto's te gaan maken daar, grappig dat jij ze nu dus plaatst hier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:14

Jammer he, dat de lucht in Rotterdam áltijd oranje is... Ik vind je foto's erg mooi, origineel ook!!

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 19:14

Goof schreef:
Nee met de foto maken zelf. Je hebt nu vrij veel licht toegelaten, je zou ze ook donkerder kunnen schieten.
Vind het trouwens sowieso goede pogingen hoor. Ik rijd vaak door Rotterdam 's avonds en ondanks dat ik geen stadsmens ben, vind ik Rotterdam at night wel prachtig om te zien. Ik ben ook van plan binnenkort eens foto's te gaan maken daar, grappig dat jij ze nu dus plaatst hier :D

Ja ik had mijn sluitertijd zelfs op iets van 30 seconde staan. Zou ik deze dan korter moeten zetten om mijn foto's donkerder te krijgen of mijn ISO? sorry ben nog een beginner met dit soort dingen.. zit echt nog te oefenen met al deze dingen. Er zijn zoveel mogelijkheden!

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 19:33

Iemand anders nog een mening of verbeterpunten :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:09

Je moet je sluitertijd korter maken om je foto's donkerder te krijgen. ISO kan in principe ook, maar sluitertijd werkt beter. :)

Ik ben het eens met bovenstaand dat het jammer is dat het veel dezelfde zijn. Vind de onderste met de Erasmusbrug wel erg mooi! :)
Daar is de brug ook scherp, en dat is 'ie op die daarboven niet.